Gårdsbutik poppar upp i Stångåstadens lokal

Bondens Skafferi Öst har flyttat in och idag öppnar pop-up butiken i nybyggda Norrskenet, ett stenkast från Linköpings resecentrum. Fram till årsskiftet får Linköpingsborna en möjlighet att handla närproducerade råvaror och produkter som hittills varit reserverade för de bästa restaurangerna.

Gårdsbutik i Norrskenet -Ulrika Frost och Petter Kock - Foto Andreas Äija

- Pop-up konceptet är framtiden och det är oerhört roligt att Bondens Skafferi Öst vågar satsa i dessa tider. Det blir den första pop-up butiken i våra lokaler men förhoppningsvis inte den sista. Vi är positiva till att erbjuda en flexibel avtalsform där hyresgästen kan få testa sin verksamhet innan man ger sig in ett långt avtal, säger Ulrika Frost, ansvarig för affärsutveckling och uthyrning kommersiella lokaler på Stångåstaden.

Bondens Skafferi Öst är en leverantör av lokala råvaror från Svenska gårdar i östra Sverige.

- Jättekul att vi fått förtroendet att öppna butiken här i Norrskenet. Det är en fantastisk möjlighet att få testa sin verksamhet, vi hoppas verkligen på en förlängning men det känns tryggt att börja i liten skala, säger Petter Kock från Bondens Skafferi Öst.

Läs mer om Bondens Skafferi Öst på: www.facebook.com/Bondens-Skafferi

För mer information kontakta gärna:
Ulrika Frost, tel 013-20 85 84
Ansvarig för affärsutveckling och uthyrning av kommersiella lokaler på Stångåstaden

Petter Kock, tel 073-387 27 72
Delägare och ansvarig Bondens Skafferi Öst

Gårdsbutik i Norrskenet -Ulrika Frost och Petter Kock - Foto Andreas Äija

Steget före i bostadsbranschens förändringsresa3.12.2020 14:06:34 CETBlogginlägg

På Stångåstaden har vi en vision att vara steget före. Det styr oss både i hur vi agerar gentemot våra kunder och hur vi arbetar för att utveckla branschen. Bostadsbranschen är inne i en spännande förändringsresa som jag är övertygad om kommer accelerera under de kommande åren. I takt med teknikens snabba utveckling blir våra hem alltmer uppkopplade och vi jagar ständigt lösningar som kan ge oss en enklare, smidigare och mer hållbar vardag.