Goran Asaad och Felicia Margineanu nya ambassadörer för ungdomsorganisationen Mentor

Goran Asaad och Felicia Margineanu, nya ambassadörer för Mentor Sverige

Felicia Margineanu är föreläsare, entreprenör och fotografen som lever helhjärtat och arbetar för att inspirera ungdomar att göra detsamma.

– Mentor står för mycket av de värderingar jag själv står för. Jag väljer att vara ambassadör för Mentor för att på nya innovativa sätt fortsätta bidra till barn och unga, säger Felicia.

Felicia jobbar för att stärka ungdomars sociala entreprenörskap och demokratisera det kreativa uttrycket. Hon hoppas att ungdomar ska våga tro på sig själva genom att få dem att drömma, tro på sina förmågor och genom gemenskap med andra.

– Jag vill bygga broar mellan organisationen, ungdomarna, näringslivet och Mentorerna. Jag hoppas även att få träffa så många ungdomar som möjligt och skapa nya mötesplatser där vi kan fortsätta stärka och stötta de barn och unga som behöver oss.

En global utmaning att ta sig an tillsammans

Mentors andra nya tillskott på ambassadörsidan är ståuppkomikern, social entreprenören och föreläsaren Goran Asaad. Han fann sin röst genom humorn på en scen i en skolaula i tonåren. Han har sedan dess lagt till entreprenör och föreläsare på sitt cv. Gorans engagemang i Mentor grundar sig i att han strävar efter att fler ungdomar ska få en bättre framtid.

– Ungas välmående är inte bara en nationell utmaning, utan det är en global utmaning där vi tillsammans kan stärka fler barn internationellt och hjälpa dem med olika kreativa uttryck för att få dom att tro mer på sig själva, säger Goran.

På vilket sätt hoppas du kunna bidra till Mentor?

– Genom att föregå med ett gott exempel och dela med mig av mina egna erfarenheter. Jag vill vara en internationell ambassadör för Mentor där jag får möjligheten att hjälpa fler barn att tro på sig själva för att frambringa mer hopp med ”Om jag kan, så kan definitivt du”-mentaliteten, säger Goran.

Här kan du lära känna Mentors ambassadörer ännu bättre:

Felicia Margineanu

Goran Asaad

FÖR MER INFORMATION, CITAT, BILDER ELLER INTERVJU MED DELTAGARNA KAN DU KONTAKTA MENTOR SVERIGE VIA:

Alice Wilkens, Kommunikatör, Mentor Sverige

Alice.Wilkens@mentor.se, 073-782 60 40

Jakob Jansson, Marknadschef, Mentor Sverige

Jakob.Jansson@mentor.se, 072-72 77 855

Goran Asaad och Felicia Margineanu, nya ambassadörer för Mentor Sverige

Mentor Sverige är en ideell organisation vars vision är en värld där unga får växa och utvecklas hälsosamt och drogfritt. Genom det kraftfulla verktyget mentorskap arbetar Mentor med att stärka ungdomars motståndskraft och frigöra deras potential. Tillsammans med företag, skolor och vuxna genomför Mentor Sverige program för unga, ger stöd till föräldrar, sprider kunskap och bildar opinion.

Samtidens största frågor och konstaktiviteter för ungdomar i fokus när Mentor och CFHILL öppnar ny utställning26.11.2021 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Stiftelsen Mentor ingår samarbete med konstgalleriet CFHILL i Stockholm och visar tillsammans utställningen Mentors som visar konstverk som reflekterar samtiden. I samband med utställningen sker en välgörenhetsauktion till förmån för Mentor. Bland auktionsobjekten finns verk av Charlotte Gyllenhammar, Martin Wickström, Lars Lerin och Liselotte Watkins.

Mentor Sverige håller årets största digitala skolevent20.10.2021 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Ungdomsorganisationen Mentor Sverige bjuder alla i högstadiet och gymnasiet till en inspirerande halvdag som sänds live på Youtube. Under Mentor Inspo Mega kommer några av Sveriges främsta artister, skådespelare och entreprenörer berätta om sina liv, karriärer och studieval. Mentor Sveriges grundare H.M. Drottning Silvia inleder dagen och artisten Dotter, skådespelaren William Spetz och pr-experten Lili Assefa Wolf är några av deltagarna.