Grattis alla tjuvar

Denna vecka passar Pärs Minut på att gratulera alla tjuvar till ett framgångsrikt lobbyarbete.

Pärs minut 24 maj 2019

Den som låter förvånad nu borde skämmas19.9.2019 08:00:00 CESTBlogginlägg

Har du tänkt på att det är vanligt att politiker låter förvånade? Som om frågan är ny och de aldrig har hört om den? Men att nu, nu ska jag minsann engagera mig i den kraftfullt. Ta avstånd, fördöma, och säga att gränsen är passerad. För att låta lika förvånad och planera användandet av kraftfulla ord nästa gång något händer. Det är ingen hemlighet att brott i butik är ett av livsmedelshandelns största och mest akuta problem. Det är heller ingen nyhet att företrädare från branschen har pratat om detta i många år. Tyvärr, och det av flera anledningar, har dessa vardagsbrott som butikerna blir drabbade av försvunnit från radarn, eftersom de riktigt grova våldsbrotten har ökat i stor omfattning. Skjutningar och sprängningar är mer dramatiska än stölder, motvärnsrån, hot, trakasserier och misshandel. Mende är symptom på samma utveckling där kriminella visar på en fullständig respektlöshet gentemot såväl andra människor som polis och övrigt rättsväsende. “Jag gör som jag vill och det du har

Det är inte Norge som är den sista Sovjetstaten4.9.2019 08:00:00 CESTBlogginlägg