Great Place to Work® utser MTA:are till Trust Star-finalist

Finalisterna till utnämningen Trust Stars, som delas ut av Great Place To Work är utsedda. Bland de tre finalisterna i kategorin Årets kulturbärare återfinns MTA:s platschef Mattias Karlsson. Han har nu chans att vinna hederpriset under Great Place To Work-galan i Stockholm 23 mars.
Mattias Karlsson, bosatt i Trelleborg, har utsetts till Trust Star-finalist av Great Place to Work.

Trust Stars delas ut i kategorierna Årets kulturbärare, Årets inspirerande ledare och Årets HR-personlighet. MTA Bygg och anläggning har varit Great Place To Work-certifierade under många år och har därmed haft möjlighet att nominera anställda till Trust Stars.
– Vi valde att gå ut brett och låta hela organisationen få möjlighet att nominera medarbetare som de känner passar in i kategorierna. Vi fick ett fantastiskt gensvar och kunde utifrån kollegornas nomineringar skicka in bland andra Mattias som förslag till Trust Star, säger MTA:s HR-chef Tommy Zryd och fortsätter:
– Och att Mattias nu blir utsedd som en finalist av Great Place To Work känns ju fantastisk roligt, och rättvist. Mattias hade en väldigt stark motivering och har gjort fina insatser i ett av våra projekt.

Mattias har nominerats med motiveringen:
”Han har visat ett enastående tålamod och engagemang i ett projekt som har varit otursdrabbat. Trots motgångar under byggtid och i efterföljande insatser har han hållit humöret uppe, för egen del och inte minst hos våra medarbetare. Mattias har sett till att trivsel har varit en prioritet och välmåendet inom arbetslaget har därför varit mycket hög, trots utmanande och stundom omotiverade arbetsuppgifter. Han har lyckats med bedriften att se till att våra medarbetare fortfarande har tyckt att det har varit kul att gå till jobbet.”

Great Place To Work har i år fått in fler nomineringar än någonsin till Trust Stars.

När Mattias nås av beskedet att han inte bara nominerats utan även blivit utvald finalist blir han överraskad och rörd.
– Vi skapade vår kultur i denna arbetsgrupp redan från start, det är en fantastisk stämning här och grabbarna som bidrar till det. Ända sedan barnsben har jag haft med mig att ”som man själv vill bli behandlad ska man behandla andra”, den inställningen har vi utgått ifrån och den utgör allas vår MTA-standard. Dessutom var min farfar snickare och sa ”gör så som du själv vill ha det hemma”, det är kanske slitna uttryck men som håller över tid. Och utifrån dem sparar vi tid och pengar och gör de bästa insatserna vi kan, säger Mattias Karlsson

MTA kommer nu att följa Great Place To Work-galan på Bern i Stockholm. Den går av stapel 23 mars, då utses Sveriges bästa arbetsplatser och vi får veta om Mattias Karlsson går från finalist till vinnare och blir Årets kulturbärare 2023.

Industrivägen 8
302 41 Halmstad