Greta Eulau nyvald riksordförande för Moderata Studenter

Lördagen 3 mars valdes 22-åriga Greta Eulau från Stockholm till riksordförande för Moderata Studenter (MST) som hade sitt riksårsmöte i Uppsala. Moderata Studenter är Sveriges största studentpolitiska organisation och finns representerade på många högskolor och universitet över hela landet.

Greta Eulau, riksordförande Moderata studenter

- Det känns otroligt roligt och spännande att bli vald till ordförande för Moderata Studenter, särskilt under ett valår. Moderata Studenters främsta uppgift under 2018 är att vinna val för Moderaterna och Alliansen den 9 september, säger Greta Eulau.

Moderata Studenter är en underorganisation till Moderata Ungdomsförbundet. Förutom organisationens studentpolitiska arbete jobbar Moderata Studenter mycket med ideologisk utveckling. Studentorganisationen arbetar för att opinionsbilda för en moderat studentpolitik och ställer dessutom upp i de olika kårvalen som arrangeras runt om i Sverige.

- Utöver det kommer ett stort fokus ligga på att få våra lokala föreningar att växa och bli mer aktiva. Vi ska även fortsätta påverka vårt parti i en riktning som ökar Sveriges konkurrenskraft och ger Sveriges studenter bättre förutsättningar under och efter sin studietid, säger Greta Eulau.

Styrelsen i sin helhet

Riksordförande: Greta Eulau, MST Stockholms universitet (omval)

1:e vice riksordförande: Kristoffer Sundström, MST Luleå (ny position)

2:a vice riksordförande: Roosa Porthén, MST Uppsala (nyval)

Ledamöter:

Karl Opdal, MST Karlstad

Pasi Huikuri, MST Umeå

Jakob Sommerin Nilsson, MST Lund

Christopher Rydaeus, MST Örebro

För mer information eller frågor - se kontaktuppgifter nedan.

Greta Eulau, riksordförande Moderata studenter

MUF: Lövin bör ta sitt ansvar och avgå6.3.2019 16:48:57 CETPressmeddelande