Spendrups Bryggeri AB

Heineken® är ny stolt huvudpartner till Stockholm Pride

Dela
Heineken® utökar sitt internationella engagemang i Pride och går nu in som huvudpartner i Stockholm Pride. Samarbetet är treårigt där Heinekens ambition är att bidra med utvecklingen av Stockholm Pride som festival, mötesplats och plattform. Målet är att jobba tätt tillsammans för att driva frågor som inkludering och för att hylla mångfald.

Inför den tjugofemte upplagan av Stockholm Pride går Heineken® nu in som huvudpartner till festivalen. Heineken® ser sponsorskapet som starten på ett tätt samarbete, där ambitionen är att bidra till utvecklingen av Stockholm Pride genom att utöka festivalutbudet innanför och utanför Pride Park.

Sponsorskapet är treårigt där Heineken®, tillsammans med Stockholm Pride, vill stötta och synliggöra grupper som ofta inte syns och lyfta fram nya, mindre initiativ inom hbtq+ -communityt.

- Vi är otroligt stolta över att få bli en del av Stockholm Pride. En ideell förening som drivs av brinnande eldsjälar som utför detta viktiga arbete vid sidan av sina vanliga jobb. Med vår gedigna erfarenhet av att driva festivaler i världsklass hoppas vi dels kunna bistå med expertis kring utveckling av festivalen, dels bidra med intäkter så rörelsen kan fortsätta att drivas och utveckla sitt arbete året runt. För oss på Heineken® och Spendrups känns det oerhört viktigt att gå bortom barriärer, främja olikheter och alltid jobba för inkludering, säger Björn Mannervik, Marknadschef på Spendrups.

Företagets engagemang inom Pride sträcker sig globalt. Deltagandet har sedan länge funnits i hemstaden Amsterdam där verksamheten, tillsammans med olika delar inom organisationen, årligen varit en märkbar del av festivalfirandet genom stadens kanaler.

2019 startade anställda på Heineken® ”Open & Proud (HOP) ” – ett initiativ som sträcker sig genom företagets olika delar och vars syfte är att främja en öppen och inkluderande arbetsplats. Initiativet är globalt och har varit delaktiga i evenemang under Pridefestivaler i bland annat Storbritannien och Frankrike.

Stockholm Pride
I år blir Stockholm Pride en 25-årsfest med tema ”Fira mångfalden”. Ett tema som dels syftar till att hylla alla som bidrar till ökad mångfald och dels syftar till att rikta uppmärksamhet mot det förtryck som finns mot hbtq+-personer i olika delar av världen, men också de problem som fortsatt finns i Sverige.

Med hjälp av Heineken® hoppas Stockholm Pride kunna dra nyttja av kunskaper som leder till en mer stabil organisation och en starkare förmåga att driva de viktiga hbtq+-frågor som är grunden till Stockholm Prides existens och för att fortsätta vara en viktig mötesplats och plattform för människor samt olika aktörer.

- Vi är mycket glada och stolta över samarbetet med Spendrups och Heineken®. Samarbetet innebär att vi får utveckla Pride tillsammans med en partner med mycket gedigen erfarenhet kring hur man genomför och utvecklar festivaler, vilket är en bra kombination med den nu 25-åriga erfarenhet vi har själva. Spendrups samarbetade med Stockholm Pride redan från början, när liknande partnerskap var mindre självklart för många företag. Tillsammans ser vi fram emot att få fortsätta fira mångfalden, säger Fredrik Saweståhl, ordförande för Stockholm Pride. 

Om Stockholm Pride
Stockholm Pride är Nordens största Pridefestival. Sedan 1998 arbetar vi med syftet att synliggöra hbtq+-frågor och skapa en frizon för homosexuella, bisexuella, transpersoner, queerpersoner och de könsuttryck som finns inom hbtq+-rörelsen.

Föreningen Stockholm Pride är en ideell organisation. Allt arbete inom föreningen sker på volontärbasis. Under 2023 arrangeras festivalen Stockholm Pride 31 juli - 5 augusti.

Om Heineken®
Heineken® är världens mest internationella bryggeri. Vi är den ledande utvecklaren och marknadsföraren av premiumöl och cidervarumärken. Koncernen har en portfölj med mer än 300 internationella, regionala, lokala och specialvarianter av öl- och cidersorter. Vi är engagerade inom innovation, långsiktiga varumärkesinvesteringar, disciplinerat försäljningsutförande och effektiv kostnadshantering. Genom "Brewing a Better World" är hållbarhet inbäddad i verksamheten.

Besök Heinekens hemsida för senast uppdaterad information: www.theHEINEKENcompany.com och följ oss på LinkedIn, Twitter och Instagram.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

 

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye