Hemmapremiär för Uppsala Basket ikväll

Ikväll är det comeback och hemmapremiär för Uppsala Basket på Fyrishov. Laget, med klubbdirektör Johan Immelgård i spetsen, vill visa Basketsverige att de har Sveriges bästa basketpublik redan från start. Motståndarna är BC Luleå och matchen börjar kl 19.04 i Hall A, som renoverats omfattande inför basketsäsongen.

Fyrishov är som gjord för basket och det skapas en unik stämning där publiken är nära, vilket är inspirerande för spelarna. För att behålla den täta atmosfären har väggarna klätts om med träpanel, hallen målats om och golvet bytts ut till ett trägolv. Hallen har även försetts med dörrpartier i glas för att ge mer ljus och skapa en tryggare miljö. Tekniken är kompletterad och uppdaterad för att svara upp mot dagens behov och för att möta kraven i Basketligan.

Välkomna,nu kör vi!