Hett restaurangkoncept till Mitt i City Karlstad

Taste Asia Group tar asian fusion-mat till Karlstad med ett spännande koncept. Restaurangkonceptet Yomo etablerar sig under hösten i de tidigare banklokalerna på Järnvägsgatan i Mitt i City.

Yomo koncept

Yomo är ett restaurangkoncept som möter öst, väst, mystik, ett varmt välkomnande, det enkla och råa, det delikata och dekadenta. Restaurangen serverar spännande asian fusion-mat i buffé, bistro och bar. Restaurangmiljön kombinerar enklare servering med fine dining och alkoholrättigheter – vilket gör Yomo till en restaurang upplevelse för alla plånböcker.

— Konceptet är skräddarsytt för AAA-gågator i centrumlägen eller placering med egen entré i köpcentrum, Mitt i City passar oss perfekt när vi fortsätter att expandera vårt nya koncept säger Yong Gui Chen, VD Taste Asia Group

Under kvällstid öppnar Yomo upp bistro o bar och serverar asiatisk fusion-mat i sharing portioner samt erbjuder en komplett dryckeslista med alkoholrättigheter.

— Sharingkonceptet med möjlighet att beställa in f lera mindre rätter ger gästerna möjlighet till en modern asiatisk matupplevelse, att prova nytt och dela fortsätter Yong Gui Chen.

Det gamla Riksbankshuset är ett historiskt hus i Karlstad som restes 1898-99 och det var Riksbankens första byggnad i residensstaden. Lokalen kommer att bevaras enligt gällande regelverk samt helrenoveras och kopplas till food courten i Mitt i City. Den totala ytan för restaurangen blir 600kvm och det finns ambitioner om att öppna innan årskiftet.

— Vi befinner oss i en tid av förändring och arbetar ständigt med att utveckla och förbättra Mitt i City gallerian. Det är med stor glädje vi ingår i sammarbete med Taste Asia Group säger Ann-Sophie Redfern, centrumledare Mitt i City gallerian Karlstad.

Taste Asia Group har en lång och gedigen historia med Olav Thon Gruppen och har flera koncept etablerade i ett antal köpcenter, bl.a. i Charlottenberg, Töcksfors och Nordby.

—Yomo är ett spännande koncept som kommer bidra positivt  till en bredare matupplevelse i gallerian, fortsätter Redfern.

Taste Asia Group Logo
Yomo Logo
Thon Property Logo

Thon Property är den svenska fastighetsdivisionen i Olav Thon Gruppen som ägs av Olav Thon Stiftelsen. Olav Thon Gruppen äger c:a 480 fastigheter i Norge och 25 i utlandet samt äger/förvaltar 100 köpcenter i Norge och 11 i Sverige.