H&M har signerat nytt avtal med Malmö Plaza

Butikens koncept utökas med bland annat H&M Home, H&M Beauty och ett bredare utbud på såväl dam- som herravdelningen. Ombyggnationen och nyöppningen beräknas stå klart i Mars 2016.
H&M utökar butiken till totalt c:a 2800 kvm. Från att tidigare haft en tvåplanslösning samlar man nu allt på entréplanet.

– Detta är helt i linje med våra utvecklingsplaner för fastigheten. Vi har sedan tidigare omlokaliserat Systembolaget och Hemköp till entréplanet och att nu även få en fullskalig H&M-butik på samma plan stärker Malmö Plaza. Genom dessa ankarhyresgäster lägger vi grunden för det fortsatta arbetet med Malmö Plaza, säger Hallgeir Åndal, VD för Thon Property AB.

Entré ligger i den norra delen av Malmö i området Värnhem. Centret genomgår en omfattande ombyggnation och totalrenovering. Det nya centret som växer fram får namnet Malmö Plaza.

Centret ägs av Commerz Real och förvaltas av Thon Property AB.

Thon Property AB är en del av Olav Thon Gruppen som äger och förvaltar totalt 107 köpcentrum i Norge och i Sverige. Thon Property AB har i dag ansvaret för det Svenska egendomsbeståndet som än så länge består av tio köpcentrum och ett hotell.

www.thonproperty.se

www.olavthon.no

Thon Property - En del av Olav Thon Gruppen

Thon Property är den svenska fastighetsdivisionen i Olav Thon Gruppen som ägs av Olav Thon Stiftelsen. Olav Thon Gruppen äger c:a 500 fastigheter i Norge och utlandet samt äger/förvaltar 79 köpcenter i Norge och 12 i Sverige.

Olav Thon Gruppen köper Hotel Terminus i Stockholm - nyöppnar som Thon Hotell 20256.12.2023 08:03:34 CET | Pressmeddelande

Som ett led i Thon Hotels strategi att investera i Skandinavien har Olav Thon Gruppen, genom sitt svenska dotterbolag Thon Sverige AB, ingått avtal om att köpa Hotel Terminus i Stockholm. - Det var framför allt det centrala läget alldeles intill Stockholms centralstation som gjorde att vi intresserade oss för denna attraktiva hotellfastighet, säger Arne B. Sparre, vice vd för Olav Thon Gruppen.