H&M har signerat nytt avtal med Malmö Plaza

25.10.2015 19:05 | Thon Property AB

Butikens koncept utökas med bland annat H&M Home, H&M Beauty och ett bredare utbud på såväl dam- som herravdelningen. Ombyggnationen och nyöppningen beräknas stå klart i Mars 2016.

H&M utökar butiken till totalt c:a 2800 kvm. Från att tidigare haft en tvåplanslösning samlar man nu allt på entréplanet.

– Detta är helt i linje med våra utvecklingsplaner för fastigheten. Vi har sedan tidigare omlokaliserat Systembolaget och Hemköp till entréplanet och att nu även få en fullskalig H&M-butik på samma plan stärker Malmö Plaza. Genom dessa ankarhyresgäster lägger vi grunden för det fortsatta arbetet med Malmö Plaza, säger Hallgeir Åndal, VD för Thon Property AB.

Entré ligger i den norra delen av Malmö i området Värnhem. Centret genomgår en omfattande ombyggnation och totalrenovering. Det nya centret som växer fram får namnet Malmö Plaza.

Centret ägs av Commerz Real och förvaltas av Thon Property AB.

Thon Property AB är en del av Olav Thon Gruppen som äger och förvaltar totalt 107 köpcentrum i Norge och i Sverige. Thon Property AB har i dag ansvaret för det Svenska egendomsbeståndet som än så länge består av tio köpcentrum och ett hotell.

Thon Property AB är en del av Olav Thon Gruppen som äger och förvaltar totalt 110 köpcentrum i Norge och i Sverige. Thon Property AB har i dag ansvaret för det Svenska egendomsbeståndet som än så länge består av tio köpcentrum och ett hotell.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.