Business Wire

Iconex tillkännager slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S

Dela

Iconex™, den ledande lågkostnadstillverkaren av lösningar för kvitton och differentierade etiketter, tillkännagav i dag undertecknandet av ett slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S från Hansol Paper. I och med transaktionen kommer Iconex, som redan är marknadsledande i Nordamerika, även att bli marknadsledande i Europa.

Schades har sitt huvudkvarter i danska Skive och konverterar termopapper åt sina kunder, däribland kvittopappersrullar till kassaapparater och självhäftande etiketter. De har en marknadsledande ställning i Europa med en unik kundbas som innefattar detaljhandel, kontorsmateriel, distributörer av livsmedel och andra varor samt logistik. R+S, som har sitt huvudkontor i tyska Sarstedt, konverterar och säljer termopapper för kvitto-, kupong- och biljettlösningar samt etiketter.

Båda företagen införlivas i Iconex för att bilda ett integrerat europeiskt företag med oöverträffad branschspecifik och regional kunskap, expertis och kapacitet som kommer att gynna kunder, anställda och leverantörer. Integreringen av Schades och R+S medför en betydande utökning av företagets geografiska närvaro i Europa och innebär att företaget numera kommer att ha anställda på fjorton orter i sju länder på tre kontinenter.

Genomförandet väntas ske under det fjärde kvartalet i år. Villkoren för transaktionen uppgavs inte.

”Vi är oerhört glada att välkomna Schades och R+S till Iconexfamiljen”, sa Craig Gunckel, vd för Iconex. ”Detta förvärv gör det möjligt för vårt företag att växa samtidigt som vi säkerställer fortsatt tillförlitlig leverans av de bästa produkterna. Storleken, tillgångssammansättningen, FoU-kapaciteten och kunnandet som upprättas i och med den här kombinationen av företag kommer att skapa betydande möjligheter och fördelar för våra kunder och leverantörer.”

”Affärsmässigt ger den här uppgörelsen stor flexibilitet för Hansol och våra aktieägare. Dessutom är vi övertygade om att samarbetet med Iconex kommer att vara strategiskt fördelaktigt för Schades och R+S”, sa Sang-Hun Lee, vd för Hansol Paper.

Iconex kommer att fortsätta att ha sitt huvudkontor i Duluth, Georgia, USA.

###

Om Iconex, LLC

Iconex är den ledande lågprisleverantören av lösningar för papperskvitton och differentierade etiketter som är oumbärliga för dagligvaruhandeln. Företagets identitet är vävd av en innovationstradition som går tillbaka till 1887, då företaget uppfann papperskvittot som kom att revolutionera affärstransaktioner. Senast förändrade Iconex branschen med lanseringen av sin Sticky Media, en produkt som har gjort det möjligt för snabbmatsrestaurangbranschen att rationalisera sitt arbete, vilket i sin tur har medfört förbättrade kundupplevelser. För mer information, vänligen besök www.iconex.com. Iconex och Iconex Sticky Media™ är varumärken som ägs av Iconex, LLC i USA och andra länder. Alla andra varumärken och/eller registrerade varumärken ägs av sina respektive ägare.

Om Schades

Schades grundades 1916 i danska Skive, där det fortfarande har sitt huvudkontor. Schades konverterar termopapper åt sina kunder, däribland kvittorullar till kassaapparater och självhäftande etiketter. Schades har en marknadsledande ställning i Europa, med en unik kundbas som innefattar detaljhandel, kontorsmateriel, distributörer av livsmedel och andra varor samt logistik. På senare år har Schades gjort stora investeringar i produktionsanläggningar, vilket i kombination med stark lokal närvaro på de stora europeiska marknaderna har gjort det möjligt för företaget att stärka sin konkurrenskraft.

Om R+S

R+S grundades 1948 som ett familjeägt företag med huvudkvarter i tyska Sarstedt. R+S konverterar och säljer termopapper för kvitto-, kupong- och biljettlösningar samt etiketter. Genom lyckade investeringar de senaste åren har företaget åstadkommit en årlig intäktsökning på omkring 30 procent sedan 2009 och därmed blivit det snabbast växande termopapperskonverteringsföretaget på den europeiska marknaden.

Om Hansol Paper

Hansol Paper är det största dotterbolaget till Hansol Group, som uppstod ur Samsungkoncernen 1991. Efter att ha varit verksamt i 53 år är Hansol Paper nu Koreas största papperstillverkningsföretag, med en årlig omsättning på 1,6 miljarder dollar. Hansol Paper har gjort omfattande investeringar i anläggningar och utrustning och etablerat sig som en ledande global termopapperstillverkare.

Contact information

Iconex
Molly Toomey
mtoomey@mercuryllc.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

ZeroChaos byter namn till Workforce Logiq8.1.2019 08:00:00 CETPressmeddelande

Det ledande internationella Workforce Management företaget ZeroChaos har bytt namn till Workforce Logiq™, detta för att markera företagets vision att leverera expertis, innovation och förståelse som förnyar hur organisationer hittar den -kompetens de behöver för att växa. “Namnet ZeroChaos har fungerat väl under de senaste 20 åren,” säger Jim Burke, CEO på Workforce Logiq. “Men i och med att det efterfrågas bättre ledning, resultat och finansiell kontroll av den globala personalstyrkan och konsultförsörjningen, så speglar namnet Workforce Logiq bättre vad vi erbjuder idag — att kombinera mänsklig och artificiell intelligens gör planeringen enklare för HR- och inköpsteam.” Workforce Logiqs portfölj omfattar programmen Managed Service Provider (MSP), Vendor Management System (VMS) och Recruitment Process Outsourcing (RPO). De erbjuder HR- och inköpsorganisationer information och förståelse för att på ett framgångsrikt sätt hantera den globala personalstyrkan samt förbättra resultaten och

Adnuntius utökar sina geotargeting-funktioner med Digital Elements IP-intelligence-lösning13.12.2018 09:02:00 CETPressmeddelande

Digital Element, den globala leverantören av IP-geolocationdata och tjänster, har idag tillkännagivit att, Adnuntius, en plattform som är specialiserad på onlineannonsering- och marknadsföring, valt sin NetAcuity PulseTM för att förbättra inriktningskapaciteten för sina globala publishing- och marknadsföringskunder Adnuntius erbjuder en helhetslösning för dataanvändning, inköp och försäljning av programmering och effektiva annonstjänster till internationella kunder. Genom att distribuera Digital Elements NetAcuity Pulse IP-intelligence kommer Adnuntius att uppnå den högsta nivån av geotargeting som är tillgänglig för sina kunder, ända ner till en hyper-lokal postnummernivå. Identifieringen av anslutningstyp och hastighet, mobiloperatör och internetleverantör hjälper också Adnuntius kunder att effektivt bygga mycket exakta inriktningsprofiler. "Vi gör det möjligt för utgivare och marknadsförare att nå rätt publik med rätt annons i rätt sammanhang," kommenterade Stian Remaad, VD och medg

Efter en PC-lansering 2017 som slog alla rekord får nu PC-världen tillgång till Destiny 2 utan kostnad8.11.2018 06:21:00 CETPressmeddelande

Sedan lanseringen 2017 har Destiny 2 lockat stora skaror av hängivna fans och har uppskattats av miljontals spelare världen över. Nu kommer fangruppen att utökas, då nya Guardians utan kostnad kan ansluta sig till Destiny 2 och dess värld i november. För att fira ett helt år på PC meddelar Bungie och Activision, i samarbete med Blizzard Entertainment, att från den 2 november till den 18 november kommer alla på Blizzards spelplattform Battle.net som inte redan har köpt Destiny 2 - eller nya medlemmar som ansluter sig till Battle.net - kunna ladda ner spelet som en kostnadsfri gåva. Destiny 2 kommer att vara tillgängligt på Battle.net-appen utan kostnad under drygt två veckor i november och spelare kan ladda ner spelet när de har gjort anspråk på gåvan*. Nya Battle.net-konton som har skapats efter kl. 20:00 CET den 2 november 2018 kommer att behöva aktivera Blizzard SMS Protect innan de gör anspråk på sin spellicens. Destiny 2 kan hämtas på https://account.blizzard.com/gifts/. För att fi

L&T Technology Services öppnar nytt ingenjörscenter i Göteborg31.10.2018 12:26:00 CETPressmeddelande

L&T Technology Services Limited (NSE: LTTS), ett ledande globalt företag inom renodlad ingenjörsservice, meddelar idag att de öppnar ett Digital Engineering Centre i Göteborg. Centret, som är beläget i Lindholm Science Park, kommer verka som ett nearshore-utvecklingscenter för LTTSs kunder i regionen och kommer tack vare sitt läge kunna erbjuda tätare support till företagets olika initiativ i regionen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20181031005427/sv/ Official Opening of L&T Technology Services’ Digital Engineering Centre in Gothenburg (Photo: Business Wire) L&T Technology Services har i över 10 år varit den givna ingenjörspartnern för många av de största företagen i Norden och har varit med och utvecklat den senaste tekniken för industrigiganter som Volvo Cars, Scania och Vestas. För att ytterligare stärka sin position på den nordiska marknaden så expanderar LTTS sin lokala närvaro i Sverige för att

itslearning tecknar avtal för att stödja utbildning i Kina30.10.2018 09:00:00 CETPressmeddelande

Thomas Gunleiksrud, VP för International Sales hos itslearning säger: ”I samarbete med Traceboard är vi fast beslutna att hjälpa den kinesiska regeringen att nå framgång med den nuvarande femårsplanen för utbildning. Detta så att kinesiska barn till 2020 ska ha åtkomst till en plattform som tillåter dem att, med hjälp av teknologi, nå sin fulla potential och därigenom bli bättre rustade inför framtiden. Planen är att de två företagen tillsammans ska leverera en lärplattform till utbildningsinstitutioner i Kina. ”Med det här avtalet kommer vi att använda de bästa digitala undervisnings- och inlärningsmetoderna från västvärlden och arbeta med Traceboard för att erbjuda en lösning i världsklass som syftar till att förbättra utbildningen. Detta betyder mycket för oss”, säger Gunleiksrud. itslearning har idag sju miljoner aktiva användare. Partnerskapet erbjuder en möjlighet att fördubbla antalet användare under de närmaste åren. Traceboard levererar redan digitala inlärningsprodukter i fle

MyHeritage har utnämnts till huvudsponsor för Eurovision Song Contest 201928.9.2018 13:20:00 CESTPressmeddelande

MyHeritage, det ledande globala familjehistorie- och DNA-företaget, har idag utnämnts av European Broadcasting Union (EBU) till huvudsponsor av Eurovision Song Contest 2019. Som evenemangets huvudsponsor har MyHeritage fått omfattande global evenemangs-, media- och digitala rättigheter för den kommande sångtävlingen, som kommer att hållas i Tel Aviv. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180928005296/sv/ MyHeritages tjänster gör det enkelt för alla, överallt, att göra en fascinerande resa för att upptäcka sina rötter. Genom MyHeritage DNA-test, den integrerade släktträdsplattformen och samlingar på 9 miljarder historiska dokument, gör MyHeritage det möjligt för miljoner människor att upptäcka sin familjs förflutna och lära sig hur de passar in i den globala mänskliga mosaiken. Detta partnerskap med Eurovisionens sångtävling kommer kort tid efter att MyHeritage har blivit den mest populära familjehistoriska

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum