Iconex tillkännager slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S

Iconex™, den ledande lågkostnadstillverkaren av lösningar för kvitton och differentierade etiketter, tillkännagav i dag undertecknandet av ett slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S från Hansol Paper. I och med transaktionen kommer Iconex, som redan är marknadsledande i Nordamerika, även att bli marknadsledande i Europa.

Schades har sitt huvudkvarter i danska Skive och konverterar termopapper åt sina kunder, däribland kvittopappersrullar till kassaapparater och självhäftande etiketter. De har en marknadsledande ställning i Europa med en unik kundbas som innefattar detaljhandel, kontorsmateriel, distributörer av livsmedel och andra varor samt logistik. R+S, som har sitt huvudkontor i tyska Sarstedt, konverterar och säljer termopapper för kvitto-, kupong- och biljettlösningar samt etiketter.

Båda företagen införlivas i Iconex för att bilda ett integrerat europeiskt företag med oöverträffad branschspecifik och regional kunskap, expertis och kapacitet som kommer att gynna kunder, anställda och leverantörer. Integreringen av Schades och R+S medför en betydande utökning av företagets geografiska närvaro i Europa och innebär att företaget numera kommer att ha anställda på fjorton orter i sju länder på tre kontinenter.

Genomförandet väntas ske under det fjärde kvartalet i år. Villkoren för transaktionen uppgavs inte.

”Vi är oerhört glada att välkomna Schades och R+S till Iconexfamiljen”, sa Craig Gunckel, vd för Iconex. ”Detta förvärv gör det möjligt för vårt företag att växa samtidigt som vi säkerställer fortsatt tillförlitlig leverans av de bästa produkterna. Storleken, tillgångssammansättningen, FoU-kapaciteten och kunnandet som upprättas i och med den här kombinationen av företag kommer att skapa betydande möjligheter och fördelar för våra kunder och leverantörer.”

”Affärsmässigt ger den här uppgörelsen stor flexibilitet för Hansol och våra aktieägare. Dessutom är vi övertygade om att samarbetet med Iconex kommer att vara strategiskt fördelaktigt för Schades och R+S”, sa Sang-Hun Lee, vd för Hansol Paper.

Iconex kommer att fortsätta att ha sitt huvudkontor i Duluth, Georgia, USA.

Om Iconex, LLC

Iconex är den ledande lågprisleverantören av lösningar för papperskvitton och differentierade etiketter som är oumbärliga för dagligvaruhandeln. Företagets identitet är vävd av en innovationstradition som går tillbaka till 1887, då företaget uppfann papperskvittot som kom att revolutionera affärstransaktioner. Senast förändrade Iconex branschen med lanseringen av sin Sticky Media, en produkt som har gjort det möjligt för snabbmatsrestaurangbranschen att rationalisera sitt arbete, vilket i sin tur har medfört förbättrade kundupplevelser. För mer information, vänligen besök www.iconex.com. Iconex och Iconex Sticky Media™ är varumärken som ägs av Iconex, LLC i USA och andra länder. Alla andra varumärken och/eller registrerade varumärken ägs av sina respektive ägare.

Om Schades

Schades grundades 1916 i danska Skive, där det fortfarande har sitt huvudkontor. Schades konverterar termopapper åt sina kunder, däribland kvittorullar till kassaapparater och självhäftande etiketter. Schades har en marknadsledande ställning i Europa, med en unik kundbas som innefattar detaljhandel, kontorsmateriel, distributörer av livsmedel och andra varor samt logistik. På senare år har Schades gjort stora investeringar i produktionsanläggningar, vilket i kombination med stark lokal närvaro på de stora europeiska marknaderna har gjort det möjligt för företaget att stärka sin konkurrenskraft.

Om R+S

R+S grundades 1948 som ett familjeägt företag med huvudkvarter i tyska Sarstedt. R+S konverterar och säljer termopapper för kvitto-, kupong- och biljettlösningar samt etiketter. Genom lyckade investeringar de senaste åren har företaget åstadkommit en årlig intäktsökning på omkring 30 procent sedan 2009 och därmed blivit det snabbast växande termopapperskonverteringsföretaget på den europeiska marknaden.

Om Hansol Paper

Hansol Paper är det största dotterbolaget till Hansol Group, som uppstod ur Samsungkoncernen 1991. Efter att ha varit verksamt i 53 år är Hansol Paper nu Koreas största papperstillverkningsföretag, med en årlig omsättning på 1,6 miljarder dollar. Hansol Paper har gjort omfattande investeringar i anläggningar och utrustning och etablerat sig som en ledande global termopapperstillverkare.

Iconex
Molly Toomey
mtoomey@mercuryllc.com

About Business Wire

Subscribe to releases from Business Wire

Subscribe to all the latest releases from Business Wire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Business Wire

Världspremiär: 2019 IFA COLMO Mantle Lave Series kylskåp12.9.2019 08:54:00 CESTPress release

Under IFA 2019 släppte COLMO, en kinesisk tillverkare av högkvalitativa hushållsprodukter, en serie kylskåp, Mantle Lava, som är den första kylskåpsserien som släppts separat sedan COLMO bildades. Under presskonferensen bjöd COLMO in envoyén från den kinesiska ambassaden i Tyskland, ambassadrådet från den italienska ambassaden i Tyskland liksom andra ämbetsmän, och på plats lovordade de alla de nya produkterna. Samtidigt organiserades det internationella gränsöverskridande toppmötet på New Bauhaus Design. Till toppmötet bjöds Maria Luisa Poletti in, grundaren av ett berömt italienskt klädmärke – Melampo – och Dr. Berhold Kuhn, en välkänd akademiker vid Berlins universitet och expert på internationellt samarbete, och Zhang Hui, chef för forskning och utveckling på COLMO, i syfte att utbyta tankar om New Bauhaus-doktrinen på plats. Kylskåpsserien COLMO Mantle Lava kombinerar toppmodern teknik och banbrytande design, vilket huvudsakligen är funktionalism. Dess strömlinjeformade utförande

Mouser Electronics lagerför nu ett brett utbud med Xilinx-produkter15.7.2019 16:13:00 CESTPress release