Business Wire

Iconex tillkännager slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S

Dela

Iconex™, den ledande lågkostnadstillverkaren av lösningar för kvitton och differentierade etiketter, tillkännagav i dag undertecknandet av ett slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S från Hansol Paper. I och med transaktionen kommer Iconex, som redan är marknadsledande i Nordamerika, även att bli marknadsledande i Europa.

Schades har sitt huvudkvarter i danska Skive och konverterar termopapper åt sina kunder, däribland kvittopappersrullar till kassaapparater och självhäftande etiketter. De har en marknadsledande ställning i Europa med en unik kundbas som innefattar detaljhandel, kontorsmateriel, distributörer av livsmedel och andra varor samt logistik. R+S, som har sitt huvudkontor i tyska Sarstedt, konverterar och säljer termopapper för kvitto-, kupong- och biljettlösningar samt etiketter.

Båda företagen införlivas i Iconex för att bilda ett integrerat europeiskt företag med oöverträffad branschspecifik och regional kunskap, expertis och kapacitet som kommer att gynna kunder, anställda och leverantörer. Integreringen av Schades och R+S medför en betydande utökning av företagets geografiska närvaro i Europa och innebär att företaget numera kommer att ha anställda på fjorton orter i sju länder på tre kontinenter.

Genomförandet väntas ske under det fjärde kvartalet i år. Villkoren för transaktionen uppgavs inte.

”Vi är oerhört glada att välkomna Schades och R+S till Iconexfamiljen”, sa Craig Gunckel, vd för Iconex. ”Detta förvärv gör det möjligt för vårt företag att växa samtidigt som vi säkerställer fortsatt tillförlitlig leverans av de bästa produkterna. Storleken, tillgångssammansättningen, FoU-kapaciteten och kunnandet som upprättas i och med den här kombinationen av företag kommer att skapa betydande möjligheter och fördelar för våra kunder och leverantörer.”

”Affärsmässigt ger den här uppgörelsen stor flexibilitet för Hansol och våra aktieägare. Dessutom är vi övertygade om att samarbetet med Iconex kommer att vara strategiskt fördelaktigt för Schades och R+S”, sa Sang-Hun Lee, vd för Hansol Paper.

Iconex kommer att fortsätta att ha sitt huvudkontor i Duluth, Georgia, USA.

###

Om Iconex, LLC

Iconex är den ledande lågprisleverantören av lösningar för papperskvitton och differentierade etiketter som är oumbärliga för dagligvaruhandeln. Företagets identitet är vävd av en innovationstradition som går tillbaka till 1887, då företaget uppfann papperskvittot som kom att revolutionera affärstransaktioner. Senast förändrade Iconex branschen med lanseringen av sin Sticky Media, en produkt som har gjort det möjligt för snabbmatsrestaurangbranschen att rationalisera sitt arbete, vilket i sin tur har medfört förbättrade kundupplevelser. För mer information, vänligen besök www.iconex.com. Iconex och Iconex Sticky Media™ är varumärken som ägs av Iconex, LLC i USA och andra länder. Alla andra varumärken och/eller registrerade varumärken ägs av sina respektive ägare.

Om Schades

Schades grundades 1916 i danska Skive, där det fortfarande har sitt huvudkontor. Schades konverterar termopapper åt sina kunder, däribland kvittorullar till kassaapparater och självhäftande etiketter. Schades har en marknadsledande ställning i Europa, med en unik kundbas som innefattar detaljhandel, kontorsmateriel, distributörer av livsmedel och andra varor samt logistik. På senare år har Schades gjort stora investeringar i produktionsanläggningar, vilket i kombination med stark lokal närvaro på de stora europeiska marknaderna har gjort det möjligt för företaget att stärka sin konkurrenskraft.

Om R+S

R+S grundades 1948 som ett familjeägt företag med huvudkvarter i tyska Sarstedt. R+S konverterar och säljer termopapper för kvitto-, kupong- och biljettlösningar samt etiketter. Genom lyckade investeringar de senaste åren har företaget åstadkommit en årlig intäktsökning på omkring 30 procent sedan 2009 och därmed blivit det snabbast växande termopapperskonverteringsföretaget på den europeiska marknaden.

Om Hansol Paper

Hansol Paper är det största dotterbolaget till Hansol Group, som uppstod ur Samsungkoncernen 1991. Efter att ha varit verksamt i 53 år är Hansol Paper nu Koreas största papperstillverkningsföretag, med en årlig omsättning på 1,6 miljarder dollar. Hansol Paper har gjort omfattande investeringar i anläggningar och utrustning och etablerat sig som en ledande global termopapperstillverkare.

Contact information

Iconex
Molly Toomey
mtoomey@mercuryllc.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Workforce Logiq sluter avtal med Svenska kraftnät om strategisk kompetensförsörjning18.6.2019 06:30:00 CESTPressmeddelande

Workforce Logiq har skrivit avtal med Svenska kraftnät om att hantera en del av myndighetens inköp av konsulttjänster. Det betyder att Workforce Logiq kommer fungera som Svenska kraftnäts operativa inköpsfunktion för de konsultuppdrag som avropas via ramavtalet för konsultförmedling inom områdena IT, professionella tjänster som ekonomi, HR och kommunikation samt teknik. Svenska kraftnät köper årligen konsulttjänster för mellan 200 och 250 miljoner kronor via ramavtalet för konsultförmedling. Avtalet med Workforce Logiq löper på två år och sedan finns en option på förlängning i två tvåårsperioder, maximalt på sex år. Bakgrunden till avtalet är att Svenska kraftnät önskar bygga upp en struktur för att hantera avrop av konsultuppdrag effektivt samt kunna nå ut till hela marknaden för att uppnå bästa konkurrens och kvalité. Processen för avrop via Workforce Logiq genomförs inom gällande lagar och förordningar samt hanteras via Workforce Logiqs systemlösning. Samarbetet innebär att Svenska

The European Association of Data Protection Professionals (EADPP) väljer Idka som sin internet-plattform för privat och krypterat samarbete, kommunikation och lagring17.6.2019 10:00:00 CESTPressmeddelande

The European Association of Data Protection Professionals (EADPP), en ideell sammanslutning av dataskyddsarbetare, och Idka, en samarbetsplattform på internet som är inriktad på digital integritet, meddelade idag att EADPP kommer att erbjuda Idka till alla sina medlemmar. Idka kommer att ge EADPP-medlemmar, som verkar för efterlevnad av Europiska unionens dataskyddsförordning (GDPR), en krypterad plattform för kommunikation, samverkan, fildelning och datalagring som klarar att skydda användardata. EADPP valde Idka eftersom plattformen kan erbjuda en annonsfri, bullerfri, blufffri, trollfri miljö till alla EADPP-medlemmar. Alla i dataskyddsvärlden kan nu arbeta tillsammans i en miljö som stöder den digitala integritet de värnar om. "Jag tror att vi alla i dataskyddssektorn måste göra som vi själva säger" och använda verktyg som är i linje med våra visioner och våra värderingar som dataskyddsarbetare, säger Marc Vrijhof, ordförande för EADPP. "Även om det är frestande att gå till populär

Calabrio förvärvar Teleopti för att skapa en global standard för intelligenta kundupplevelser3.6.2019 12:00:00 CESTPressmeddelande

Calabrio tillkännagav idag att de har förvärvat Teleopti, en leverantör av mjukvara för bemanningsplanering med huvudkontor i Stockholm, för att skapa en ny global standard för kundupplevelseindustrin. Teleopti's WFM-programvara (Workforce Management) kombineras med Calabrios lösningar för kundupplevelser och skapar en ledande SaaS-plattform för flera användare som ger en intelligent kundupplevelse. Calabrio och Teleopti för samman kunder från hela världen, bland annat Best Buy, Rabobank, Shopify, Netflix och GE Appliances, ett Haier-företag. "Calabrio har alltid varit banbrytande inom branschen och vi ser fram emot att välkomna Teleoptis team och arbeta med det uppdraget tillsammans", säger Tom Goodmanson, VD och koncernchef för Calabrio. "Vi berikar mänskliga interaktioner - inom och utanför kontaktcentret – och låter våra kunder skapa djupa relationer till sina kunder med hjälp av data och analyser. Samtidigt som vi gör allt detta ser vi till att deras anställda har de bästa tänkbar

MyHeritage expanderar till hälsa och lanserar ett nytt DNA-test med effektiv och personlig hälsoinformation till sina kunder20.5.2019 17:42:00 CESTPressmeddelande

MyHeritage, den ledande globala tjänsten för familjehistoria och DNA-tester, har idag presenterat en betydande expansion av sitt utbud av DNA-produkter genom lanseringen av MyHeritage DNA-test för hälsa och härkomst. Testet tillhandahåller en ny dimension av genetiska insikter med omfattande hälsorapporter som kan stärka framtida hälso- och livsstilsval. Detta är en utökning av dagens MyHeritage DNA-test som endast omfattar härkomst och samma kärnfunktioner finns med: en procentuell beskrivning av etniskt ursprung och matchning med släktingar via gemensamt DNA. MyHeritage är idag det enda globala DNA-företaget som erbjuder konsumenter en omfattande produkt för hälsa och härkomst på över 40 språk. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20190520005691/sv/ MyHeritage expanderar till hälsa och lanserar ett nytt DNA-test med effektiv och personlig hälsoinformation till sina kunder (Graphic: Business Wire) Med lans

Stockholm Exergi teamar upp med Workforce Logiq för strategisk kompetensförsörjning7.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Workforce Logiq, tjänste- och managementbolaget inom resurshantering fungerar nu som konsultförmedlare för Stockholm Exergi (tidigare Fortum Värme). Det innebär att Stockholm Exergi använder Workforce Logiqs processer och metoder för bättre insikt, transparens och kontroll i hanteringen av externa resurser. De konsulttjänster som Stockholm Exergi främst köper är tekniska-, management och it-konsulter. Stockholm Exergi köpte tidigare in konsulter via ramavtal direkt med konsultleverantörerna och via konsultmäklare. De hanterade hundratals olika konsultkontakter och hade en begränsad insikt i konsultinköpen. Samarbetet med Workforce Logiq som konsultförmedlare centraliserar processen för att säkerställa att Stockholm Exergi får ut mest av investeringarna i nya kompetenser och möjliggör ett snabbare och mer strategiskt beslutsfattande. ”Teknik-, management och it-konsulter är strategiskt mycket viktiga för organisationen eftersom arbetet i teamen utgör grunden för verksamheten som leverer

ZeroChaos byter namn till Workforce Logiq8.1.2019 08:00:00 CETPressmeddelande

Det ledande internationella Workforce Management företaget ZeroChaos har bytt namn till Workforce Logiq™, detta för att markera företagets vision att leverera expertis, innovation och förståelse som förnyar hur organisationer hittar den -kompetens de behöver för att växa. “Namnet ZeroChaos har fungerat väl under de senaste 20 åren,” säger Jim Burke, CEO på Workforce Logiq. “Men i och med att det efterfrågas bättre ledning, resultat och finansiell kontroll av den globala personalstyrkan och konsultförsörjningen, så speglar namnet Workforce Logiq bättre vad vi erbjuder idag — att kombinera mänsklig och artificiell intelligens gör planeringen enklare för HR- och inköpsteam.” Workforce Logiqs portfölj omfattar programmen Managed Service Provider (MSP), Vendor Management System (VMS) och Recruitment Process Outsourcing (RPO). De erbjuder HR- och inköpsorganisationer information och förståelse för att på ett framgångsrikt sätt hantera den globala personalstyrkan samt förbättra resultaten och

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum