Idag öppnade den tredje Lidl-butiken i Halmstad

Lidl fortsätter sitt framgångståg i både Halmstad och Sverige. Den 5 mars var det dags för stadens tredje, och landets 193e butik att öppna. Den nya Halmstadsbutiken ligger i det nybyggda området Tegelbruket och i och med öppningen närmar sig Lidl målet om 200 butiker i Sverige under 2020.
Premiär för Lidl Tegelbruket - Halmstads tredje Lidl-butik

Lidl fortsätter att expandera i Sverige. I februari var det dags för Norrköpings tredje butik att slå upp dörrarna och idag öppnar Halmstads tredje butik. Belägen i bostadsområdet Tegelbruket blir butiken granne med 440 nybyggda lägenheter. Tegelbruket kommer med sina 53 meter höga hus att utgöra ett landmärke för hela Halmstad.

– Ytterligare en lyckad premiär i Halmstad är avklarad! I ett nära samarbete med fastighetsägaren Järngrinden är vi glada över att etablera vår tredje butik i staden. Och extra kul är det såklart att vi får öppna i ett så sprillans nytt område som Tegelbruket. Vi ser fram emot att kunna erbjuda våra nya grannar och alla andra Halmstadsbor varor av allra högsta kvalitet, säger Sebastiano Sacilotto, försäljningsdirektör på Lidl Sverige.

Butiken har en försäljningsyta på 1 325 kvadratmeter och är byggd efter Lidls nya koncept med fokus på ljusa och luftiga lokaler. I den nya butiken kommer kunderna att mötas av ett stort utbud av nygräddat färskt bröd, frukt och grönt.

Den nya butiken blir också certifierad enligt det internationella miljöklassificeringssystemet BREEAM. Butiken är utrustad med solceller på taket och stora fönsterpartier för att dra nytta av dagsljuset. Solcellerna förser butiken med el och gratis snabbladdning för kunder som har elbil- eller cykel. Utanför finns ekozoner för att insekter och smådjur ska trivas samtidigt som den biologiska mångfalden säkras.

Premiär för Lidl Tegelbruket - Halmstads tredje Lidl-butik
Butikschef Frida Wester & Co. invigde idag Lidls 193:e butik i Sverige. Välkommen till Lidl Tegelbruket i Halmstad!
Premiär Lidl Tegelbruket - Halmstads tredje Lidl-butik
Gratis snabbladdning för våra kunder med elbil.
Lidl lyser upp i gryningen
Hållbart på Lidl - från bygge till butikshylla!