IKEA återkallar HEROISK och TALRIKA tallrikar, skålar och muggar – risk för att de kan gå sönder och orsaka brännskador

IKEA uppmanar alla kunder som äger HEROISK eller TALRIKA tallrikar, skålar och muggar att sluta använda dem och kontakta IKEA för full återbetalning.

HEROISK och TALRIKA.

Säkerhet är högsta prioritet för IKEA och därför vidtar vi åtgärder och återkallar HEROISK och TALRIKA tallrikar, skålar och muggar då de kan gå sönder och varmt innehåll kan orsaka brännskador. Alla våra produkter är testade och uppfyller gällande standarder och lagstiftning. Trots detta har vi fått rapporter om att produkterna går sönder.

HEROISK och TALRIKA kan returneras till alla IKEA varuhus för full återbetalning. Kvitto är inte nödvändigt.

Vi ber om ursäkt för de besvär som denna återkallelse kan medföra.

Kunder som vill ha mer information, kan besöka www.IKEA.se/återkallelser.

HEROISK och TALRIKA.

IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det Demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 20 IKEA-varuhus, IKEA Kök samt e-handel i Sverige. IKEA Sverige hade totalt 161 miljoner besök under verksamhetsåret 2020. I Sverige finns cirka 12 500 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 9 400 inom varuhusorganisationen.

Julinyheter på IKEA4.6.2021 10:00:03 CEST | Pressmeddelande

Vilka prioriteringar vi än gör i livet, har vi alla samma behov av att vara utvilade och känna oss laddade. I sommar och sensommar finns chansen att ladda om hemmet. Oavsett om vi bor stort eller litet, eller vilken budget vi har, kan hemmet bli den självklara platsen för återhämtning, balans och ny energi. Nu finns tid att skapa avslappnande rum. Ett sovrum för total avkoppling i sommar och ett hemmakontor för total uppkoppling i höst. En bättre vardag börjar med en god natts sömn. Vakna upp laddad för en ny dag – vare sig det är lördag eller måndag. Säljstart: Juli 2021 på IKEA.se och i alla svenska IKEA varuhus. Ladda ner högupplösta produkt- och miljöbilder: Bildbanken Läs mer: Pressmaterial (Pdf) Kalendarium: Säljstart: NYHET: Press-information: Ladda ner pressbilder: Augusti 2021 HÖSTKVÄLL kollektion - På IKEA.se och i alla svenska IKEA varuhus med undantag av Kållered. På tillfälligt besök. Bildbank

IKEA utökar testet med sin allra första second hand-butik – flyttar till större lokaler27.5.2021 09:00:41 CEST | Pressmeddelande

IKEA tar nu nästa steg i testet med sin allra första second hand-butik. Detta genom att i juli flytta till nya och större lokaler på Retuna Återbruksgalleria. Butiken fungerar som en testbädd där idéer, nya arbetssätt och samarbeten provas i praktiken. I lokaler på hela 300 kvadratmeter vill IKEA skala upp sina lärdomar och bättre möta kundernas förväntningar för att på så vis kunna nå ännu fler.