IKEA lanserar Click & Collect även för matvaror

Nu erbjuder IKEA Click & Collect även för matvaror från Swedish Food Market. Kunden beställer enkelt varorna online via IKEA.se och hämtar sedan sin beställning i eller utanför varuhuset.

Sedan tidigare kan IKEAs kunder beställa heminredning på IKEA.se för att hämta upp i eller utanför varuhuset – en tjänst som är mycket uppskattad. Från och med den 17 juni erbjuder IKEA Click & Collect även för matvaror från Swedish Food Market.

- Vi vill vara där våra kunder är och ser att det är många som väljer att handla med Click & collect just nu. Många har efterfrågat att kunna köpa även mat från Swedish Food Market med Click & Collect, och därför känns det extra roligt att kunna erbjuda det nu, säger Marcus Carlsson, Country Food Manager på IKEA Sverige.

Hela sortimentet för Swedish Food Market finns tillgängligt för beställning via IKEA.se från och med den 17 juni. Lokala avvikelser kan dock förekomma.

- Det är en fin möjlighet för de kunder som inte vill eller kan besöka våra varuhus just nu att ändå få njuta av exempelvis våra plantbullar och kanelbullar. Eller varför inte passa på att handla sill och knäckebröd inför midsommar? säger Marcus Carlsson.

Hela sortimentet för Swedish Food Market finns tillgängligt för beställning via IKEA.se från och med den 17 juni.
Marcus Carlsson, Country Food Manager på IKEA Sverige.

IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det Demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 20 IKEA-varuhus, IKEA Kök samt e-handel i Sverige. IKEA Sverige hade totalt 161 miljoner besök under verksamhetsåret 2020. I Sverige finns cirka 12 500 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 9 400 inom varuhusorganisationen.

Idag öppnar IKEA sin planeringsstudio i Bromma Blocks14.7.2021 10:11:41 CEST | Pressmeddelande

Idag öppnar IKEA den första enheten i sin Stockholmsatsning - en planeringsstudio i Bromma Blocks. Planeringsstudion är ett mindre butiksformat där kunderna kan få hjälp att planera och beställa anpassade heminredningslösningar med fokus på kök, sov- och badrum samt förvaring. Innan 2025 ska fyra nya enheter i olika format öppnas i Stockholm - där cityvaruhuset i Gallerian är en.