Inbjudan till HMS Networks telefonkonferens för det andra kvartalet 2022

HMS Networks AB (publ) offentliggör sin rapport för det andra kvartalet 2022 torsdagen den 14 juli 2022 kl. 07.30.

Samma dag kl. 09.00 arrangeras en telefonkonferens för press och aktiemarknad, där VD och koncernchef Staffan Dahlström samt finanschef Joakim Nideborn presenterar rapporten.

Presentationen hålls på engelska och följs direkt via telefon eller via internet. De bilder som används under presentationen kommer att finnas tillgängliga på HMS webbplats före telefonkonferensen.

För att delta i telefonkonferensen, ring in eller följ webbpresentationen via länken nedan.

SE: +46 8 505 163 86
UK: +44 20 319 84884
US: +1 412 317 6300

Pinkod: 5161489#

Länk till webbsändningen

Presentation och inspelning av telefonkonferensen kommer sedan att finnas tillgängligt på HMS webbsida. https://www.hms-networks.com/sv/aktieagare

För mer information, kontakta:
Staffan Dahlström, VD HMS, +46 (0)35 17 29 01
Joakim Nideborn, Finanschef HMS, +46 (0)35 710 6983

HMS Networks AB (publ) är en marknadsledande leverantör av lösningar inom industriell informations- och kommunikationsteknologi (Industrial ICT). HMS utvecklar och tillverkar produkter under varumärkena Anybus®, Ixxat®, Ewon® och Intesis®. Utveckling sker på huvudkontoret i Halmstad, samt i Ravensburg, Nivelles, Igualada, Wetzlar, Buchen, Delft och Bilbao. Lokal försäljning och support sköts från säljkontor i Tyskland, USA, Japan, Kina, Singapore, Italien, Frankrike, Spanien, Nederländerna, Indien, Storbritannien, Sverige, Sydkorea och Förenade Arabemiraten (UAE), samt genom ett världsomspännande nätverk av distributörer och partners. HMS sysselsätter cirka 750 personer och omsatte 1 972 MSEK under 2021. HMS är noterat på NASDAQ OMX i Stockholm, i kategorin Large Cap, Information Technology.

Bilaga

PolyPlank AB: Delårsrapport januari-juni 202212.8.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Vd har ordet Omsättningen för Q1 & Q2 uppgår till 17,6 MSEK (fg år 14,4) för moderbolaget, en förbättring mot förra året med 22%. Bolagets långsiktiga försäljningsarbete har trots covidpandemin gett en positiv trend på omsättningen som framgår av nedanstående graf (rullande 12 månader). Genomsnittlig nettoomsättning för första halvåret 2022 per månad är 2,9 MSEK mot 2,4 MSEK fg år. Det framgår av grafen omsättningens nedgång och den därpå följande uppgången. Se grafen i bifogad pdf. Resultatet tyngs fortfarande av extrakostnaderna för maskinhaverierna med 2,4 MSEK för Q1 & Q2. Den nya Formsprutan är nu i drift sedan den 11 april men med ca 60% kapacitet. Vi har fått vänta ända fram tills nu på semestern för att få en ny tork samt ett kylningsaggregat som krävs för att kunna köra 100%. Därefter skall den största delen av extrakostnaderna försvinna fr.o.m. 1 augusti. Det vi sett så här långt av den nya investeringen är mycket positivt Efterdyningarna efter Covidpandemin lever kvar. Krige

NEXSTIM ABP:S HALVÅRSRAPPORT 1/1–30/6 2022 (OREVIDERAD)12.8.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande