Inbjudan: Vi tar itu med machokulturen

IF Metalls förbundsordförande Marie Nilsson bjuder in till frukostseminarium på internationella kvinnodagen: Vi tar itu med machokulturen. Tillsammans bryr vi oss – Stoppa mäns våld mot kvinnor!

För IF Metall är mäns våld mot kvinnor en facklig fråga då det drabbar medlemmar och deras arbetsliv.

Arbetsplatserna spelar stor roll för att uppmärksamma arbetskamrater som far illa och mår dåligt och är en plats där vi kan agera.

Att arbeta aktivt med att motverka och stoppa machokultur och oönskade jargonger är ett viktigt steg för att skapa schysta, trygga och inkluderande arbetsplatser, men hur gör man?

I IF Metalls frukostmöte den 8 mars berättar Marco Vega från MÄN hur man kan arbeta praktiskt på arbetsplatsen. På SKF i Göteborg är IF Metallklubben redan igång med sitt arbete och Vladimir Jankovic berättar hur de har gått till väga. Från företaget ger Angelica Lindström sin syn på vilka positiva effekter klubbens arbete haft och hur företaget vill jobba framåt.

Deltar i samtalet

Marco Vega, Organisationen MÄN

Vladimir Jankovic, förtroendevald IF Metall, SKF, Göteborg

Angelica Lindström, People Experience Manager, SKF, Göteborg

Marie Nilsson, förbundsordförande IF Metall

Moderator: Helle Klein, chefredaktör Dagens Arbete

Datum: Onsdagen den 8 mars 2023

Tid: Frukost serveras från klockan 07.45 (för dig som deltar fysiskt)

Seminarium klockan 08.30–09.30

Plats: Digitalt: Direktsändning på ifmetall.se/8mars

Fysiskt: IF Metalls förbundskontor, Olof Palmes gata 11.

Begränsat antal platser, anmäl därför ditt deltagande till

ifmetall@ifmetall.se

Möjlighet finns också att se hela samtalet i efterhand på ifmetall.se/8mars.