Inga-Kari Fryklund blir Polisförbundets nya kanslichef

Efter en gedigen rekryteringsprocess med många sökande är det klart att Inga-Kari Fryklund blir Polisförbundets nya kanslichef.
Inga-Kari Fryklund blir Polisförbundets nya kanslichef.
– Vi är mycket glada över rekryteringen av Inga-Kari. Med henne får vi en mycket erfaren och kompetent kanslichef som kommer att kunna leda den utvecklingsresa Polisförbundets kansli och organisation är inne i för att skapa ännu bättre förutsättningar för våra medlemmar, säger Polisförbundets ordförande Lena Nitz.

– Att få vara med och utveckla arbetet för att höja polisers status och driva på för bättre anställningsvillkor känns både ansvarsfullt och viktigt. Särskilt roligt är det att komma in i ett skede då polisernas förutsättningar står högt på både allmänhetens och politikernas agenda.  Polisens roll och förutsättningar är viktiga för ett tryggt samhälle för alla. Jag ser mycket fram emot att få bli en del av Polisförbundet och det viktiga arbete som bedrivs där, säger Inga-Kari Fryklund.

Inga- Kari Fryklund kommer närmast från tjänsten som förbundsdirektör på Vårdföretagarna som hon lämnade vid årsskiftet efter nio år i tjänst. Hon har dessförinnan arbetat som områdeschef på Svenskt Näringsliv. Hon har stor erfarenhet av styrelsearbete inte minst som styrelseledamot själv i olika organisationer och företag.

Inga-Kari Fryklund blir Polisförbundets nya kanslichef.