Inled det nya året med stil i trendiga bågar från Specsavers nya LUXe-kollektionen

Specsavers egen kollektion LUXe är tillbaka med en andra kollektion. Den består av 11 bågar i flera olika trendiga modeller och tvåfärgad metall – en av de största trenderna just nu. LUXe-bågarna är delvis tillverkade av återvunnen metall (mellan 52 % och 81,7 %). Kollektionen lanseras den 5 december 2022 i alla Specsavers butiker. Alla bågar kan fås med valfritt glas som solglas, färgade glas eller varför inte Specsavers SuperDigital Boost-glas som passar dig som ofta använder digitala enheter.

Almandine – 32860795
Almandine – 32860795 En rundad sexkantig båge i blank tunn silvermetall. Näsbrygga i guldfärgad metall och skalmar i en kombination av guld och klar acetat som avslutas med vita skalmtoppar. Bågen är tillverkad av 77,8 % återvunnen metall.

Design och trender

Inled det nya året med stil! Vår nya LUXe-kollektion består av de mest populära och trendiga bågmodellerna just nu. Att blanda olika färger på metaller är en av de största smyckestrenderna just nu som också blivit en stor trend inom glasögonmodet. Vi ser också att metallen i bågarna har blivit allt tunnare. Den tunna metallen ger dig en mjuk look eftersom den smälter fint in med dina ansiktsdrag. Bågen blir också lättare och bekvämare att bära. De mest populära och trendiga modellerna för tillfället är aviator (pilotbågen), oversized wayfarer och den (rundade) sexkantiga bågen. Du hittar alla dessa trendiga modeller Specsavers LUXe-kollektion.

Glas

Alla LUXe-bågar kan fås med olika glas för att passa dig och din livsstil. Ett riktigt bra tillval är våra SuperDigital Boost-glas. Glasen är designade för att reducera påfrestningarna på ögonen när du använder digitala enheter eller läser mycket, och ger dig en bekvämare känsla när du bär glasögon.

Almandine – 32860795
Keenan – 32860849
Keenan – 32860849 Pilotmodell i svart med något kraftigare metall på bågens ovandel. Skalmar och näsbrygga i bronsfärgad metall. Trelinjerade gångjärn med svart mittdel omgiven av två bronsfärgade metallinjer. Skalmar i svart acetat som avslutas med vita skalmtoppar. Bågen är tillverkad av 81,7 % återvunnen metall.
Olvine – 32860863
Olvine – 32860863 Oversized Wayfarer-modell i guldfärgad metall med en tunn silverlinje på bågens framdel. Näsbrygga, skalmar och gångjärn i guldmetall. Skalmen avslutas i kristallblå acetat med vita skalmtoppar. Bågen är tillverkad av 77,4 % återvunnen metall.
Yari – 32860887
Yari – 32860887 Pilotmodell med halvbåge i roséguldfärgad metall med en ljusgrå metallinje upptill och en vit linje på gångjärnen. Bågen är tillverkad av 54 % återvunna metaller.

Specsavers är en av Sveriges största optikkedjor. Genom att erbjuda bra  priser, god service och hög professionell kunskap ger Specsavers sina  kunder värde för pengarna. Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey. Företaget har över 2000 butiker med cirka  40 000 medarbetare i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Nya Zeeland, Australien och Kanada. Specsavers etablerade  sig i Sverige 2004 och har idag 118 butiker över hela landet.

Ny Sifoundersökning: Barns skärmtid vanlig familjekonflikt31.1.2023 07:41:09 CET | Pressmeddelande

En majoritet av svenska föräldrar tycker att diskussioner om skärmtid leder till mycket tjat. En tredjedel har samma problem när det handlar om mer utomhusvistelse. Detta enligt en ny undersökning gjord av Kantar Sifo på uppdrag av Specsavers. - Trenden är oroande, eftersom mycket tid vid datorn och för lite dagsljus kan vara ett hot mot barns framtida synhälsa. Men vi som jobbar med barns ögonhälsa vet att små åtgärder kan göra stor skillnad, säger Erik Ryderberg, klinisk chef och optiker Specsavers Sverige.

Specsavers i Eslöv nyöppnar i dubbelt så stora lokaler29.11.2022 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Pernilla Svedberg och optikern Linus Magnusson har tillsammans drivit Specsavers butik i Eslöv i sju år. Eslövsborna är duktiga på att ta hand om sin ögonhälsa och med ökad efterfrågan på synundersökningar blev det trångbott i lokalen. Nu har Pernilla och Linus öppnat dörrarna till en ny och större butikslokal snett över gatan. – Med dubbelt så stor butiksyta i Specsavers allra senaste butikskoncept, som vi är först i Sverige med, kan vi ge ännu bättre service och göra fler synundersökningar, säger Pernilla Svedberg.

Specsavers satsar i Karlstad10.11.2022 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Nu expanderar Specsavers i Karlstad – butiken på Drottninggatan har byggts om och blivit större. Nyöppning sker fredagen den 11 november. Fler personer har anställts och befintlig personal har vidareutbildats under året, allt för att öka kapaciteten för bland annat synundersökningar. – Vi satsar för fullt, efterfrågan är stor och nu kan vi ta hand om fler kunder, säger Tomas Hagvall och Helena Sääker, som tillsammans äger Specsaversbutiken i centrala Karlstad och även butiken i köpcentrumet Bergvik.

Valerie lanserar 4 nya bågar hos Specsavers8.11.2022 12:10:28 CET | Pressmeddelande

Efter en framgångsrik första lansering 2020 är den svenska designern Valerie Aflalo tillbaka med 4 nya bågar. Den nya kollektionen lanserades den 7 november 2022 i alla Specsavers butiker. Alla bågar i kollektionen kan fås som glasögon eller solglasögon. Snäckskalet är ett välkänt kännetecken för varumärket, och återkommer här som ett präglat reliefmönster på metalldelar, gångjärn och skalmtoppar