Internationell veganstrateg på Sverigeturné

Tobias Leenaert, världskänd veganstrateg och författaren till boken “Så skapar vi en vegansk värld – ett pragmatiskt förhållningssätt” kommer till Sverige på en föreläsningsturné i mars. Bakom turnén står Djurens Rätt.
Veganstrategen och författaren Tobias Leenaert åker ut på Sverigeturné. Foto: Privat

Mellan den 13-18 mars åker Tobias Leenaert runt om i Sverige på en föreläsningsturné, från Umeå i norr till Malmö i söder. Detta drygt ett år efter att boken “Så skapar vi en vegansk värld - ett pragmatiskt förhållningssätt” lanserats på svenska, möjliggjord av Djurens Rätt.

Boken handlar om strategiskt förändringsarbete för att skapa en vegansk värld – en värld där djur inte utnyttjas. Djurens Rätt vill med föreläsningsturnén samla människor som brinner för djuren och erbjuda verktyg för att skapa konkret förändring.

– Om det finns något mer värdefullt och givande än att jobba tillsammans för en vegansk värld, så har jag inte hittat det än. Jag skulle uppmuntra alla som har möjligheten att spendera så mycket tid på det som de bara kan, säger Tobias Leenaert inför sitt Sverigebesök.

I sin föreläsning tar Leenaert upp att djurrättsrörelsens syfte är en av de viktigaste frågorna i vår samtid, men vilka verktyg är mest effektfulla för att stoppa djurs lidande? Hur kan vi arbeta strategiskt som rörelse och hur gör vi för att inte tappa hoppet?

Föreläsningar:

Umeå: 13 mars, kl. 18-20
Plats: Ordenshuset, Sveasalen på Skolgatan 48.

Stockholm: 15 mars, kl. 18-20
Plats: OGT-NTO-gården i Klara på Klara Södra Kyrkogata 20.

Linköping: 16 mars, kl. 18-19:30
Plats: Huvudbiblioteket, hörsalen på Östgötagatan 5.

Lund: 17 mars, kl. 13-15
Plats: A158, SOL-centrum, delen Absalon på Helgonabacken 12.

Malmö: 18 mars, kl. 13-15
Plats: Föreningscenter Nobel 21 på Nobelvägen 2.

Mer detaljer om föreläsningarna hittas i anmälan.
För att boka en intervju med Tobias Leenaert under turnén, kontakta Djurens Rätts pressjour på press@djurensratt.se eller via telefon 070-649 20 41 (ej sms).

Om Tobias Leenaert
Leenaert är en mångårig strateg som hållit föredrag och utbildningar över hela världen. Han är också en av grundarna av ProVeg International, en organisation för matmedvetenhet som arbetar med internationella beslutsfattande organ, regeringar, livsmedelsproducenter, investerare, media och allmänheten för att omvandla det globala livsmedelssystemet. Tobias Leenaert är mån om att tänka utanför boxen, bygga broar mellan olika grupper och öva vad han kallar "långsam opinion".

Så skapar vi en vegansk värld - ett pragmatiskt förhållningssätt. Bild: Djurens Rätt

Djurens Rätt arbetar globalt för att göra skillnad för de djur som är flest och har det sämst. Det har vi gjort sedan 1882. Med målinriktade kampanjer, företagssamarbeten och politiskt påverkansarbete är vi en av världens ledande djurrätts- och djurskyddsorganisationer, med fler än 50 000 medlemmar i Sverige.