Jakob Wagner vald till ny förbundssekreterare i Byggnads

Jakob Wagner har idag valts till ny förbundssekreterare i fackförbundet Byggnads. Jakob Wagner är byggnadsplåtslagare i grunden och kommer närmast från en tjänst som ombudsman på Byggnads förbundskontor.
Jakob Wagner, förbundssekreterare Byggnads.

– Byggbranschen är en framtidsbransch och Byggnads är helt avgörande för att utvecklingen i branschen ska gå åt rätt håll. Med aktiva medlemmar i en levande demokrati ska Byggnads bli en starkare organisation och medlemmarna få ut mer av det värde de producerar, säger Jakob Wagner, nyvald förbundssekreterare Byggnads.

Jakob Wagner tar plats i Byggnads förbundsledning tillsammans med förbundsordförande Johan Lindholm, vice förbundsordförande Lars Hildingsson och avtalssekreterare Torbjörn Hagelin.

Jakob Wagner, förbundssekreterare Byggnads.