Jämtland Basket - Årets Matcharrangör i SBL Herr

Under kommande veckor presenterar vi årets utmärkelser i SBL Herr. Idag har turen kommit till Årets Matcharrangör, som går till Jämtland Basket!

Alla utmärkelser i SBL Herr röstas fram av coacher, lagkaptener och mediarepresentanter förutom priserna Årets Lyft och Årets Matcharrangör som delas ut av Svenska Basketbollförbundet. Varje utmärkelse får dock en kommentar av SBBF.

Årets Matcharrangör: Jämtland Basket
När Jämtland för ett år sedan tog emot utmärkelsen Årets Matcharrangör red man på en framgångsvåg. Efter semifinalplatsen 2019 skulle resan mot SM-final fortsätta när säsongen 2019-2020 inleddes i höstas.

Men trots att vinsterna inte radades upp i samma tak som fjolåret så har publiken fortsatt att strömma in. För femte året i rad höjde Jämtland sitt publiksnitt - den gångna säsongen var det i snitt 1487 personer som tog sig till Östersunds Sporthall varje hemmamatch, och klubben har fortsatt att utveckla och förfina sitt evenemangskoncept vid varje tillfälle.

Det är tredje gången de senaste fyra säsongerna som Jämtland vinner utmärkelsen Årets Matcharrangör.

Svenska Basketbollförbundets kommentar:
"Först och främst ska fastställas. Ett matcharrangemang är ingenting utan publik. Och publik kommer ofta vid framgångar eller för att se stjärnor. Men den planerade stjärnglansen blev snabbt ett meteoritregn som evenemangs- och marknadsföringsteamet på ett fantastiskt, energifyllt och inte minst kreativt sätt väjde undan. De kunde ändå leverera en helhetsupplevelse till publiken som den älskade. Må denna kreativitet fortsätta flöda och välsigna oss med härliga upplevelser i Östersund. Årets matcharrangör är Jämtland Basket!"

Alla utdelade utmärkelser i SBL Herr 2019-2020
Årets Försvarare: Denzel Andersson, BC Luleå >>>