Jimmie Åkessons vårtal 2022

På lördag kommer Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson hålla vårtal på partiets stora valkickoff i Stockholm. För att markera starten på valrörelsen håller Sverigedemokraterna sin största konferens någonsin.

Efter talet kommer det finnas möjlighet att ställa frågor.

Tid: Kl. 14.45, lördagen den 7 maj

Plats: Stockholmsmässan, västra entrén

Alla deltagare måste genomgå en säkerhetskontroll vid inpassering. Vänligen anländ i god tid för att hinna med detta.

Närvaro anmäls på förhand till press@sd.se.

Sverigedemokraterna startar kyrkopolitiskt förbund12.2.2024 14:09:06 CET | Nyheter

Sverigedemokraterna tar idag ett viktigt steg mot att ytterligare stärka och fördjupa sitt engagemang för Sveriges kristna värdegrund och kulturarv genom att officiellt starta ett kyrkopolitiskt förbund inom partiet. Detta nya förbund syftar till att samordna och intensifiera arbetet med de frågor som hanteras inom kyrkan på ett sätt som både respekterar den kristna trostraditionen och möter dagens utmaningar. Initiativet till det kyrkopolitiska förbundet kommer i ett läge där intresset och engagemanget för kyrkans roll i samhället växer inom partiet. - Jag är glad över att vi tar steget att upprätta ett förbund inom Sverigedemokraterna. Det är många inom partiet som är starkt engagerade för vår kristna värdegrund, vårt kristna kulturarv och de frågor som hanteras inom kyrkan, säger Daniel Engström, gruppledare SD Kyrkomötesgrupp. Förbundet är tänkt att fungera som en bro mellan den traditionella kyrkopolitiken och partiets bredare politiska agenda, och därmed erbjuda en plattform för