Johanna Stensson är ny redovisningschef

Ömangruppens nya redovisningschef Johanna Stensson är nu på plats på kontoret i Kalmar. Hon kommer i sin roll att ha ansvar för att leda och utveckla koncernens ekonomifunktion och redovisningsarbete.

Johanna kommer senast från en tjänst som ekonomichef på Nybro Energi där hon arbetat sedan 2011. Tidigare har hon även jobbat som controller på Smålandslogistik och revisorsassistent på PWC.

– Jag hade tidigare haft kontakt med ACE gruppen och visste att de bolagen förvärvats av Ömangruppen. Jag tyckte det var ett bra läge att komma in när allt är nytt och föränderligt. Jag tyckte också att Ömangruppen verkade vara ett företag som tar hand om sin personal och värdesätter utbildning, säger Johanna.

Hon beskriver sig själv som faktabaserad, analytisk och tävlingsinriktad. Hon har mycket kunskap att bidra med kring förändringsarbete vid sammanslagning av verksamheter.

– Jag tror att det kommer att bli väldigt bra, men det är ett arbete som måste få ta lite tid. Jag gillar ordning och reda och mitt motto är att man ska ha kul på jobbet, säger Johanna.

I takt med att Ömangruppen växer och utvecklas ställs högre krav på företagets ekonomifunktion. Johanna kommer att jobba övergripande med att utveckla och samordna företagets rutiner så att alla arbetar på samma sätt.

– Tidigare har jag arbetat ensam som chef inom ekonomi, men här har jag en ekonomichef att samarbeta med, vilket är ett stort plus. Och alla medarbetare som jag träffat hittills har varit glada, vänliga och velat dela med sig av sin kunskap, avslutar Johanna.

Ömangruppen drivs av ett starkt miljöengagemang och vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Företaget är en komplett leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Koncernen Ömangruppen verkar inom områdena energi & miljö, projekt och förvaltning. Ömangruppen är ett värderingsstyrt och ägarlett bolag med 200 medarbetare fördelat på 17 orter i södra Sverige.

Ömangruppen förstärker installationsverksamheten i Skåne3.4.2019 10:36:05 CESTPressmeddelande

Ömangruppen satsar i Skåne och ökar verksamheten på installationssidan. Fredrik Johansson och Daniel Tengberg kommer närmast från Ikano Bostad och har båda många års erfarenhet från beställarsidan. Tillsammans med Fredrik Fondin, som har stor teknisk kunskap och erfarenhet från konsultverksamhet, har Ömangruppen förutsättningar för att axla rollen som totalentreprenör i byggprojekt i regionen.

Firar 25 framgångsrika år med ständig utveckling1.2.2019 09:16:36 CETPressmeddelande

Ömangruppen startades i Växjö den 1 februari 1994 av Anders Öman, då under namnet Öman Klimat Teknik. Företaget startades i en tid som präglades av lågkonjunktur. Ambitionen från början var att utmana och göra skillnad, att göra det som andra gjorde fast bättre. Fokus på långsiktiga relationer, organisk tillväxt och lönsamhet var förutsättningar för att lyckas och företaget tog snabbt fart och blev lönsamt. Efter drygt ett år hade verksamheten ett tiotal anställda och har fortsatt att växa sedan dess. Idag har Ömangruppen 200 anställda fördelat på 17 orter.