Johanna Stensson är ny redovisningschef

Ömangruppens nya redovisningschef Johanna Stensson är nu på plats på kontoret i Kalmar. Hon kommer i sin roll att ha ansvar för att leda och utveckla koncernens ekonomifunktion och redovisningsarbete.

Johanna kommer senast från en tjänst som ekonomichef på Nybro Energi där hon arbetat sedan 2011. Tidigare har hon även jobbat som controller på Smålandslogistik och revisorsassistent på PWC.

– Jag hade tidigare haft kontakt med ACE gruppen och visste att de bolagen förvärvats av Ömangruppen. Jag tyckte det var ett bra läge att komma in när allt är nytt och föränderligt. Jag tyckte också att Ömangruppen verkade vara ett företag som tar hand om sin personal och värdesätter utbildning, säger Johanna.

Hon beskriver sig själv som faktabaserad, analytisk och tävlingsinriktad. Hon har mycket kunskap att bidra med kring förändringsarbete vid sammanslagning av verksamheter.

– Jag tror att det kommer att bli väldigt bra, men det är ett arbete som måste få ta lite tid. Jag gillar ordning och reda och mitt motto är att man ska ha kul på jobbet, säger Johanna.

I takt med att Ömangruppen växer och utvecklas ställs högre krav på företagets ekonomifunktion. Johanna kommer att jobba övergripande med att utveckla och samordna företagets rutiner så att alla arbetar på samma sätt.

– Tidigare har jag arbetat ensam som chef inom ekonomi, men här har jag en ekonomichef att samarbeta med, vilket är ett stort plus. Och alla medarbetare som jag träffat hittills har varit glada, vänliga och velat dela med sig av sin kunskap, avslutar Johanna.

Ömangruppen drivs av ett starkt miljöengagemang och vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Företaget är en komplett leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Koncernen Ömangruppen verkar inom områdena energi & miljö, projekt och förvaltning. Ömangruppen är ett värderingsstyrt och ägarlett bolag med 200 medarbetare fördelat på 17 orter i södra Sverige.