Jonas Sjöstedt startar EU-valsturnén i Eskilstuna

Nu på fredag den 3 maj startar Vänsterpartiets stora EU-valsturné. Startskottet går i Eskilstuna där toppkandidat Deniz Butros också finns på plats. Det blir ett stort möte med musik och politiska tal. Tid: kl. 12.00-13.00.

Jonas Sjöstedt besöker följande orter fram till och med valdagen 26 maj:

3/5 Eskilstuna. Deniz Butros, toppkandidat till Europaparlamentet finns också på plats.
10/5 Linköping. Malin Björk, 1:a toppkandidat till Europaparlamentet finns också på plats.
11/5 Skellefteå
13/5 Umeå
16/5 Kulturkväll i Stockholm
18/5 Vårfest i Stockholm
19/5 Malmö. Ana Süssner Rubin, toppkandidat till Europaparlamentet finns också på plats.
20/5 Göteborg, Malin Björk, 1:a toppkandidat till Europaparlamentet finns också på plats.
21/5 Norrköping. Deniz Butros, toppkandidat till Europaparlamentet finns också på plats.
22/5 Gävle. Nina Broman, toppkandidat till Europaparlamentet finns också på plats.
23/5 Karlstad. Hanna Gedin, toppkandidat till Europaparlamentet finns också på plats.
24/5 Lund. Ana Süssner Rubin, toppkandidat till Europaparlamentet finns också på plats.
25/5 Valspurt: Stockholm, Örebro, Västerås, Uppsala. Malin Björk, 1:a toppkandidat till   Europaparlamentet finns också på plats på samtliga orter.
26/5 Stockholm

Mer detaljerad information om besöken kommer senare.

Jessica Nordh, pressekreterare till Jonas Sjöstedt, 073-076 22 90
Vänsterpartiets presstjänst, 070-620 00 64(ej sms)

Marie Antman
Kommunikationschef Vänsterpartiet