Juni i korthet – 1 278 förmedlade bostäder

I juni förmedlade vi 1 278 bostäder. Den genomsnittliga kötiden var 10,4 år.

Hittills i år har 7 347 lägenheter förmedlats av Bostadsförmedlingen i Stockholm. Det är 524 lägenheter fler än vid samma tidpunkt 2018.

I juni förmedlade vi 247 studentbostäder och 114 ungdomslägenheter. 277 av de totalt 1 278 förmedlade bostäderna var nyproducerade.

• Kortaste kötiden: Ärvingevägen 14, studentlägenhet (1 rok; 25 kvm) – 1 månad
  • Längsta kötiden: Katarina Bangatan 26, Södermalm; vanlig hyresrätt (4 rok; 107 kvm) – 31,8 år
  • Mest klickade annonsen: Kåkbrinken 11A, Gamla stan, (5 rum och kök, 140 kvm) – 15 387 sidvisningar
  • Mest klickade nybyggnadsprojektet: Projekt Algoritmen, Hagastaden – 4 144 sidvisningar

Stockholm växer – så här kan vi tänka oss att pendla13.12.2019 14:13:54 CETNyheter

Under 2018 var det fler som flyttade från än till Stockholms län. Ofta gick flytten till orter strax utanför länet. Eftersom många ändå har kvar sin anknytning blir Stockholms arbetsmarknadsregion geografiskt sett större. En undersökning ställd till Bostadsförmedlingens kundpanel visar att intresset för att flytta utanför länsgränsen skulle vara ännu större om förutsättningarna för pendling blev bättre.