Kommentar från Stångåstadens styrelse kring förslag om hyreshöjningar

Under tisdagen den 17 november sammanträdde Stångåstadens styrelse, i ett extrainsatt styrelsemöte, detta med anledning av kommande hyresförhandlingar. Nedan kommunicerar styrelsen en gemensam kommentar.

Styrelsens kommentar:

Stångåstadens styrelse har beslutat att inleda diskussion om hyresförhandlingar inför 2021.  Styrelsen beslutade därmed att avslå förslag om begäran att avstå från att kalla till hyresförhandling för kommande hyror 2021.

Kontaktpersoner:

Astrid Brissman, Styrelseordförande Stångåstaden, telefon 070-619 04 55
Jan Österlind, Vice Styrelseordförande Stångåstaden, telefon 070-551 57 76

Steget före i bostadsbranschens förändringsresa3.12.2020 14:06:34 CETBlogginlägg

På Stångåstaden har vi en vision att vara steget före. Det styr oss både i hur vi agerar gentemot våra kunder och hur vi arbetar för att utveckla branschen. Bostadsbranschen är inne i en spännande förändringsresa som jag är övertygad om kommer accelerera under de kommande åren. I takt med teknikens snabba utveckling blir våra hem alltmer uppkopplade och vi jagar ständigt lösningar som kan ge oss en enklare, smidigare och mer hållbar vardag.

Ebbepark – vi skapar framtidens stadsdel15.10.2020 13:36:19 CESTBlogginlägg

Tidigare i veckan hade vi en enklare invigning av ett mycket spännande showroom i Ebbepark. Det är både en utställning om historien bakom Ebbepark och om visionen framåt. Vi håller på att bygga en ny, unik stadsdel som också ska hjälpa oss att utveckla framtidens boende. Stångåstaden är en stor aktör och har en vision att ligga ett steg före. Då är det en självklarhet att vi måste vara med och bryta ny mark och investera i nya koncept, teknik och miljöer.