Kulturläger för unga under jullovet

Under en vecka på jullovet har ungdomar mellan 12-16 år i Linköping möjlighet att prova på olika kreativa aktiviteter under Stångåstaden Culture Camp. Det kan handla om musik, dans, teater, konst eller design. Nytt för i år är att man kan få göra en egen musikproduktion och spela in en egen låt.

Det är Stångåstaden som i samarbete med Capeja och Sensus arrangerar Stångåstaden Culture Camp den 2-6 januari mellan klockan 10-15:00 på Skylten. Här får ungdomar chansen att upptäcka nya uttrycksformer på ett lekfullt och roligt sätt och samtidigt träffa andra ungdomar med liknande intressen. Sista dagen får ungdomarna visa upp vad de lärt sig under veckan för familj och vänner i samband med ett showroom.

Läs mer: https://www.stangastaden.se/omoss/engagemang/culturecamp

Media är varmt välkomna att besöka Culture Camp under någon av dagarna! Anmälan måste ske i förväg till heidi.berger@stangastaden.se eller ida.lyth@stangastaden.se

För mer information, kontakta gärna:
Heidi Berger, Marknadschef Stångåstaden, telefon 072-254 30 52
Ida Lyth, PR- och kommunikationsansvarig, telefon 075-93 88 08

AB Stångåstaden är det kommunägda bostadsföretaget i Linköping. Koncernen äger och förvaltar ca 18 300 lägenheter, varav ca 4 200 är studentbostäder som ägs och förvaltas av dotterbolaget Studentbostäder i Linköping AB. Därutöver finns ca 100 bostäder av speciell kulturhistorisk karaktär i dotterbolaget Kulturfastigheter AB. Utbudet av bostäder är varierat, från lägenheter i sekelskifteshus till det senaste inom nyproduktion. AB Stångåstaden har ambitionen att bli det självklara valet för alla som vill bygga sin livsmiljö i Linköping.

Hälsoscreening ska förebygga ohälsa bland medarbetare10.12.2019 08:45:16 CETPressmeddelande

Linköpingsbaserade Stångåstaden och Linkura AB har tillsammans utvecklat ett nytt koncept för hälsoprofilbedömning. Konceptet innebär tre dagars screening med EKG-mätare som mäter allt ifrån stress, sömnkvalitet och fysisk aktivitet och kommer att erbjudas Stångåstadens 170 medarbetare. Genom att regelbundet mäta hälsan får medarbetarna insikter om sin hälsa och livsstil och möjlighet att sätta in åtgärder för varaktig livsstilsförändring.

Inbjudan till pressfrukost om kvarteret Eddan3.12.2019 09:16:27 CETPressinbjudan

Stångåstaden bjuder in till pressfrukost och visar upp kvarteret Eddan - ett drömläge mitt i centrala Linköping som är klart för inflyttning i februari nästa år. I korsningen Drottninggatan-Djurgårdsgatan bygger vi cirka 230 nya hyresrätter. I den första etappen bygger vi 133 lägenheter varav 66 stycken ettor i den första etappen samt butiker, restauranger och service i markplan. Stångåstaden kommer nästa höst att flytta sin Bo-butik och kundtjänst till kvarteret Eddan.