Kulturläger för unga under jullovet

Under en vecka på jullovet har ungdomar mellan 12-16 år i Linköping möjlighet att prova på olika kreativa aktiviteter under Stångåstaden Culture Camp. Det kan handla om musik, dans, teater, konst eller design. Nytt för i år är att man kan få göra en egen musikproduktion och spela in en egen låt.

Det är Stångåstaden som i samarbete med Capeja och Sensus arrangerar Stångåstaden Culture Camp den 2-6 januari mellan klockan 10-15:00 på Skylten. Här får ungdomar chansen att upptäcka nya uttrycksformer på ett lekfullt och roligt sätt och samtidigt träffa andra ungdomar med liknande intressen. Sista dagen får ungdomarna visa upp vad de lärt sig under veckan för familj och vänner i samband med ett showroom.

Läs mer: https://www.stangastaden.se/omoss/engagemang/culturecamp

Media är varmt välkomna att besöka Culture Camp under någon av dagarna! Anmälan måste ske i förväg till heidi.berger@stangastaden.se eller ida.lyth@stangastaden.se

För mer information, kontakta gärna:
Heidi Berger, Marknadschef Stångåstaden, telefon 072-254 30 52
Ida Lyth, PR- och kommunikationsansvarig, telefon 075-93 88 08

AB Stångåstaden är det kommunägda bostadsföretaget i Linköping. Koncernen äger och förvaltar ca 18 300 lägenheter, varav ca 4 200 är studentbostäder som ägs och förvaltas av dotterbolaget Studentbostäder i Linköping AB. Därutöver finns ca 100 bostäder av speciell kulturhistorisk karaktär i dotterbolaget Kulturfastigheter AB. Utbudet av bostäder är varierat, från lägenheter i sekelskifteshus till det senaste inom nyproduktion. AB Stångåstaden har ambitionen att bli det självklara valet för alla som vill bygga sin livsmiljö i Linköping.