Lidl Sverige

Kunderna utser Lidl till årets bästa butikskedja – för tredje året i rad

Dela
För tredje året i rad har Lidl Sverige vunnit tävlingen Årets Bästa Butikskedja i kategorin dagligvaruhandel. I tävlingen har svenska konsumenter fått rösta fram den butikskedja de uppskattar mest i flertalet olika kategorier.

–Tredje gången gillt, nu råder det ingen tvekan. Den här utmärkelsen är extra viktig för oss då det är konsumenterna som väljer vilken som är Sveriges bästa butikskedja. Det visar på vår starka relation till våra kunder och är ett kvitto på det fantastiska arbete som dagligen genomförs av kollegorna runt om i landet, säger Johan Augustsson, Sverigechef på Lidl.

Lidl Sverige vann Årets Bästa butikskedja i kategorin Dagligvaruhandel. 

– Vi fortsätter utmana oligopolet genom att bevisa att hög kvalitet inte behöver kosta skjortan. Att vinna det här priset, för tredje året på rad, gör oss oerhört stolta. Det visar att vi är på rätt väg framåt, tillsammans med våra kunder, säger Bella Goldman, Kommunikations-, CSR och Varumärkesdirektör på Lidl Sverige.

”Retailer of the Year Sweden” ingår i konceptet ”Retailer of the Year” som organiseras i elva olika länder. Varje år konkurrerar butikskedjor och webshopar i Portugal, Italien, Österrike, Ryssland, Luxemburg, Belgien, Schweiz, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Sverige om titlarna i ”Retailer of the Year” i sina respektive länder. En lokal vinst ger möjlighet att konkurrera om titeln ”Retailer of the Year Europe” i Europas största konsumentundersökning för butikskedjor.

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team4.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye