Kunderna utser Lidl till årets bästa butikskedja
För andra året i rad har Lidl Sverige vunnit tävlingen Årets Bästa Butikskedja i kategorin dagligvaruhandel. Dessutom tar livsmedelskedjan hem stortiteln ”Retailer of the Year Sweden 2020-2021”. I tävlingen har svenska konsumenter fått rösta fram den butikskedja de uppskattar mest, i 16 olika kategorier.

– Jag var otroligt stolt redan förra året och att vi nu både vinner vår kategori och dessutom tar hem storvinsten är svindlande! Den här utmärkelsen är särskilt viktig för oss eftersom det är kunderna som utser vinnarna, det bevisar vår starka relation till dem och är ett kvitto på det fantastiska arbete som dagligen genomförs av alla mina kollegor i hela Sverige, säger Johan Augustsson, Sverigechef på Lidl.
I kategorin Dagligvaruhandel vann Lidl över Ica och i kampen om stortiteln ”Retailer of the Year Sweden” konkurrerade man ut Deichmann, Gina Tricot, MM Sports och Zalando.
– Vi fortsätter utmana våra högpriskonkurrenter och kommunicera vår affärsidé, högsta kvalitet till bästa pris. Att vi arbetar fokuserat och integrerat med alla discipliner inom kommunikation och marknad bidrar till att fler och fler upptäcker fördelarna med att handla på Lidl. Den här fantastiska vinsten bevisar att våra kunder gillar det vi gör, det gör mig jättestolt, säger Bella Goldman, Marknads- och kommunikationsdirektör på Lidl.
”Retailer of the Year Sweden” ingår i konceptet ”Retailer of the Year” som organiseras i elva olika länder. Varje år konkurrerar butikskedjor och webshopar i Portugal, Italien, Österrike, Ryssland, Luxemburg, Belgien, Schweiz, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Sverige om titlarna i ”Retailer of the Year” i sina respektive länder. En lokal vinst ger möjlighet att konkurrera om titeln ”Retailer of the Year Europe” i Europas största konsumentundersökning för butikskedjor.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Topptestad: Lidls burgare ”saftig och köttsmakande”5.8.2022 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
”Saftig och köttsmakande burgare med lagom sting av svartpeppar”. Bland annat så beskrevs Lidls burgare från Svea Lantkött när Aftonbladet nyligen genomförde ett blindtest av färska hamburgare. I testet deltog nio burgare och Lidls egna kom på en delad andraplats.
Bullkalas när Lidl firar miljonsuccé5.8.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Sedan lanseringen av Lidl Plus under hösten 2020 har kundklubben överträffat många av de satta målen. I juli stod det klart att Lidl Plus nått en miljon användare - tidigare än beräknat. För att fira succén bjuder Lidl Sverige samtliga medlemmar på kanelbullar.
Tidigare än väntat: Lidl Plus slår rekord med en miljon användare7.7.2022 17:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige har under senaste åren vuxit snabbare än konkurrenterna. Ett tydligt bevis är framgången för Lidl Plus. Under oktober 2020 lanserade Lidl sin kundklubb i Sverige och har nu, efter knappt två år, passerat en miljon användare. Det innebär att nästan var tionde svensk har laddat ner appen.
Lidls diskmedel topptestat av Testfakta6.7.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
När Testfakta testade de mest effektiva handdiskmedlen topptestades Lidls egna W5 Power Green. Med omdömen som ”bra diskeffekt i varmare vatten” och ”lägst kostnad per disk” placerade sig diskmedlet på en tredjeplats.
Vinn mat för ett helt år – Lidl Sverige initierar en tävling för konsumenter1.7.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Inflationen driver på matpriserna runt om i landet, något som väntas stiga ytterligare framöver. De höjda matpriserna påverkar framför allt de svenska hushållen och såväl livsmedelskedjor som leverantörer. I samband med prishöjningarna initierar nu Lidl Sverige en tävling där medlemmar i Lidl Plus får möjligheten att handla mat gratis i ett år.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum