Thon Property ABThon Property AB

Lager 157 etablerar sig i Etage, Trollhättan

Köpcentrumet Etage stärker sin position på Överby handelsområde med etablering av Lager 157. Kedjan som har en stark etableringsoffensiv öppnar butik nummer 34 i september.
FOTO: Daniel Norman/Market

Kedjans modeprodukter till bra priser bidrar till utvecklingen av Etage och stärker Överby handelsområde som är ett av Västsveriges största handelsområden med över 120 butiker.

– Det känns fantastiskt kul att få presentera Lager 157 som ny hyresgäst på Etage. Deras koncept passar väldigt bra in i vår butiksmix och rimmar väl med våra utvecklingsplaner säger Marie Newsome, Centerchef på Etage.

Butiken som öppnar i september får egen entré mot parkeringen och en yta på 1 900 kvm.

– Överby är ett område som växer och vi är jätteglada för att kunna etablera oss på Etage. Vi får en lokal på 1900 kvm vilket passar oss perfekt då vi brukar ligga runt 2000 kvadratmeter. Dessutom får vi en egen entré till byggnaden vilket vi värdesätter, säger Mattias Wik, marknadschef på Lager 157.

Om Etage

Etage består av 45 butiker/restauranger på ca 20 000 kvm med 3200 p-platser varav 221 p-platser i inomhus garage och ligger på Överby Handelsplats.

"Etage lovar att vara ett aktivt och personligt köpcentrum för familjen i Tvåstads regionen"!

Om Lager 157

Lager 157 är ett modeföretag som under senaste åren har vuxit kraftigt och etablerat sig på ett tjugotal orter runt om i Sverige. Företaget affärsidé, att erbjuda ikoniska mode-produkter till marknadens bästa pris, har varit framgångsrik under de 16 år företaget har funnits.

FOTO: Daniel Norman/Market
FOTO: Lager 157