Länsförsäkringar Fastighetsförmedling öppnar i Sunne

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har öppnat i Sunne. Den 1 november slog Richard Östlund upp dörrarna för den nya bobutiken på Kvarngatan 23. Han tror att kommunens tillväxtpotential och närheten till naturen kommer att lyfta bostadsmarknaden framöver.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är branschens snabbast växande mäklarkedja. Med Sunne har kedjan nu 181 bobutiker runtom i landet. En stark turistnäring, närhet till naturområden och ett gynnsamt företagsklimat har ökat intresset för att bo i kommunen. Med den nya bobutiken är målet att komma ännu närmare kunderna på en bostadsmarknad i stark tillväxt.

– I Sunne finns ett brett utbud av olika bostäder, men hetast eftertraktade är fastigheter i sjönära lägen. Med den nya bobutiken kan vi ännu bättre bidra med lokal närhet, personliga relationer och expertkunskap om regionens bostadsmarknad, säger Richard Östlund, fastighetsmäklare på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling i Sunne.

Den nya bobutiken kommer att öppna på Kvarngatan 23, i samma lokal som Länsförsäkringar. På så sätt kan kunderna snabbt få hjälp med både bank- och försäkringsärenden i samband med sin bostadsaffär.

Richard Östlund, fastighetsmäklare och franchisetagare i Sunne
E-post: richard.ostlund@lansfast.se

Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings vision är ”Trygga bostadsaffärer genom livet”. Idag är vi Sveriges snabbast växande fastighetsmäklare och den tredje största aktören i branschen. Med 180 bobutiker och över 800 hängivna medarbetare runt om i Sverige finns vi alltid nära våra kunder. Under 2019 förmedlade företaget cirka 23 500 objekt till ett försäljningsvärde av 52,4 miljarder kronor. Vi tycker att den lokala närheten är viktig och tror att det är en av anledningarna till att vi för femte året i rad har Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex 2020.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Pandemin ger fortsatt högtryck på villor och fritidshus6.11.2020 08:01:00 CETPressmeddelande

I oktober steg både villa- och bostadsrättspriserna i Sverige med 1 procent. Villapriserna har stigit med hela 11 procent och bostadsrättspriserna med 6 procent det senaste året. Dessutom har priserna på fritidshus ökat med 11 procent under samma period. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Livet på landet lockar – stark bostadsmarknad väntar i höst8.10.2020 08:00:00 CESTPressmeddelande

I september ökade både villapriserna och bostadsrättspriserna i Sverige med 2 procent. Villapriserna har stigit med hela 10 procent och bostadsrättspriserna med 5 procent det senaste året. Dessutom har även priserna på fritidshus ökat med 11 procent under samma period. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Högtryck på bostadsmarknaden trots corona8.9.2020 08:00:00 CESTPressmeddelande

I augusti ökade både villapriserna och bostadsrättspriserna i Sverige med 2 procent. Trots coronapandemin har villapriserna stigit med 8 procent och bostadsrättspriserna med 4 procent det senaste året. Dessutom har även priserna på fritidshus ökat med 9 procent under samma period. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.