Lena Rådström Baastad håller Socialdemokraternas Almedalstal

Onsdag den 7 juli är Socialdemokraternas dag på Almedalsveckan 2021. Kl. 11 håller partisekreterare Lena Rådström Baastad tal i Riksdagen. Talet sänds i SVT och på socialdemokraterna.se.

Socialdemokraterna vill ta Sverige framåt genom att fokusera på välfärden, jobben, klimatomställningen och tryggheten. Om detta och om socialdemokratins grundläggande principer kommer Lena Rådström Baastad att tala på Almedalsveckan 2021.

Plats: Sammanbindningsbanan, Riksdagen.

Kontakt:

Socialdemokraternas presstjänst, 08 - 700 26 83 eller press@socialdemokraterna.se

Välkommen på pressträff med Elvy Söderström, sammankallande i Socialdemokraternas valberedning29.9.2021 12:10:07 CEST | Pressmeddelande

Pressträffen äger rum 14.00 idag 29 september på Sveavägen 68 och går även att följa på partiets sociala medier. Det kommer finnas möjlighet till frågor och enskilda intervjuer. Föranmälan senast 13.00. Insläpp från 13.15. Medtag presslegitimation. Begränsat antal platser – högst två deltagare per redaktion. Anmälan görs här senast 13.00 den 29 september: https://forms.gle/KsUF6v3ZJAagUKra9 Presskontakt Johannes Svensson, 076-766 53 26, johannes.svensson@socialdemokraterna.se