Lidl in på tio-i-topp över starkaste varumärken inom handeln

Lidl Sverige tar sig in på tio-i-topp-listan, BrandIndex, över Sveriges starkaste varumärken över inom handeln. Det är undersökningsföretaget YouGov som undersökt vilka butikskedjor som svenska konsumenter uppskattar mest.

YouGov BrandIndex mäter dagligen konsumenternas uppfattning av tusentals varumärken runt om i världen. Listan baseras ett index som baseras på hur konsumenterna uppfattar bland annat kvalitet, värde, nöjdhet och rykte under de senaste tolv månaderna.

- Placeringen på tio-i-topp över de starkaste varumärkena inom handeln är ett bevis på vår framgångsrika resa, där vi arbetar med att utveckla vårt sortiment, våra butiker och vår kommunikation. Det bekräftas varje dag i våra butiker då fler och fler konsumenter handlar regelbundet hos oss. Vilket märks tydligt i de senaste årens ökande omsättning där vi ökar snabbare än branschen i övrigt. Vår ambition är att bli det självklara valet för fler kunder, säger Bella Goldman, varumärkes-, CSR- och kommunikationsdirektör.

Lidl Sverige har idag över 200 butiker runt om i landet och växer snabbare än branschen i övrigt. Förra verksamhetsåret 2020/21 växte Lidl med 12,8 procent när övriga butikshandel växte med 4,1 procent.