Lidl Sverige

Lidl in på tio-i-topp över starkaste varumärken inom handeln

Dela
Lidl Sverige tar sig in på tio-i-topp-listan, BrandIndex, över Sveriges starkaste varumärken över inom handeln. Det är undersökningsföretaget YouGov som undersökt vilka butikskedjor som svenska konsumenter uppskattar mest.

YouGov BrandIndex mäter dagligen konsumenternas uppfattning av tusentals varumärken runt om i världen. Listan baseras ett index som baseras på hur konsumenterna uppfattar bland annat kvalitet, värde, nöjdhet och rykte under de senaste tolv månaderna.

- Placeringen på tio-i-topp över de starkaste varumärkena inom handeln är ett bevis på vår framgångsrika resa, där vi arbetar med att utveckla vårt sortiment, våra butiker och vår kommunikation. Det bekräftas varje dag i våra butiker då fler och fler konsumenter handlar regelbundet hos oss. Vilket märks tydligt i de senaste årens ökande omsättning där vi ökar snabbare än branschen i övrigt. Vår ambition är att bli det självklara valet för fler kunder, säger Bella Goldman, varumärkes-, CSR- och kommunikationsdirektör.

Lidl Sverige har idag över 200 butiker runt om i landet och växer snabbare än branschen i övrigt. Förra verksamhetsåret 2020/21 växte Lidl med 12,8 procent när övriga butikshandel växte med 4,1 procent.

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 207 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.

Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter

Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.

Lidl lanserar internationell julkampanj: uppmanar till värme och omtanke – varje dag3.11.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl inleder julen med en stor, internationell julkampanj som sträcker sig över samtliga 31 verksamhetsländer. Kampanjen utgör en strategisk fortsättning på Lidls övergripande varumärkeskampanj. Genom att koppla utbudet av prisvärda varor till ett bredare ansvar för människor och miljö, vill Lidl inspirera kunderna att låta julens budskap om generositet och omtanke även prägla resten av året.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye