Lidl in på tio-i-topp över starkaste varumärken inom handeln
Lidl Sverige tar sig in på tio-i-topp-listan, BrandIndex, över Sveriges starkaste varumärken över inom handeln. Det är undersökningsföretaget YouGov som undersökt vilka butikskedjor som svenska konsumenter uppskattar mest.

YouGov BrandIndex mäter dagligen konsumenternas uppfattning av tusentals varumärken runt om i världen. Listan baseras ett index som baseras på hur konsumenterna uppfattar bland annat kvalitet, värde, nöjdhet och rykte under de senaste tolv månaderna.
- Placeringen på tio-i-topp över de starkaste varumärkena inom handeln är ett bevis på vår framgångsrika resa, där vi arbetar med att utveckla vårt sortiment, våra butiker och vår kommunikation. Det bekräftas varje dag i våra butiker då fler och fler konsumenter handlar regelbundet hos oss. Vilket märks tydligt i de senaste årens ökande omsättning där vi ökar snabbare än branschen i övrigt. Vår ambition är att bli det självklara valet för fler kunder, säger Bella Goldman, varumärkes-, CSR- och kommunikationsdirektör.
Lidl Sverige har idag över 200 butiker runt om i landet och växer snabbare än branschen i övrigt. Förra verksamhetsåret 2020/21 växte Lidl med 12,8 procent när övriga butikshandel växte med 4,1 procent.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Topptestad: Lidls burgare ”saftig och köttsmakande”5.8.2022 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
”Saftig och köttsmakande burgare med lagom sting av svartpeppar”. Bland annat så beskrevs Lidls burgare från Svea Lantkött när Aftonbladet nyligen genomförde ett blindtest av färska hamburgare. I testet deltog nio burgare och Lidls egna kom på en delad andraplats.
Bullkalas när Lidl firar miljonsuccé5.8.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Sedan lanseringen av Lidl Plus under hösten 2020 har kundklubben överträffat många av de satta målen. I juli stod det klart att Lidl Plus nått en miljon användare - tidigare än beräknat. För att fira succén bjuder Lidl Sverige samtliga medlemmar på kanelbullar.
Tidigare än väntat: Lidl Plus slår rekord med en miljon användare7.7.2022 17:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige har under senaste åren vuxit snabbare än konkurrenterna. Ett tydligt bevis är framgången för Lidl Plus. Under oktober 2020 lanserade Lidl sin kundklubb i Sverige och har nu, efter knappt två år, passerat en miljon användare. Det innebär att nästan var tionde svensk har laddat ner appen.
Lidls diskmedel topptestat av Testfakta6.7.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
När Testfakta testade de mest effektiva handdiskmedlen topptestades Lidls egna W5 Power Green. Med omdömen som ”bra diskeffekt i varmare vatten” och ”lägst kostnad per disk” placerade sig diskmedlet på en tredjeplats.
Vinn mat för ett helt år – Lidl Sverige initierar en tävling för konsumenter1.7.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Inflationen driver på matpriserna runt om i landet, något som väntas stiga ytterligare framöver. De höjda matpriserna påverkar framför allt de svenska hushållen och såväl livsmedelskedjor som leverantörer. I samband med prishöjningarna initierar nu Lidl Sverige en tävling där medlemmar i Lidl Plus får möjligheten att handla mat gratis i ett år.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum