Lidl officiell sponsor av UCI WorldTour-lag Lidl-Trek
Lidl fortsätter sitt engagemang för cykling och blir huvudsponsor och strategisk partner till Lidl-Trek. Det långsiktiga partnerskapet med ett av de ledande lagen inom internationell cykling inleds med damernas Giro d’Italia den 30 juni och Tour de France för herrar som startar den 1 juli.
Partnerskapet förenar två internationella varumärken och deras engagemang för en hållbar utveckling och hälsa. Tillsammans har Lidl och Trek ambitioner om att bygga upp ett lag som inspirerar cykelfans runt om i världen samt engagerar nästa generation av dam- och herrmästare inom cykling. Såväl professionella som på hobbynivå.
Som en del i arbetet att främja en hälsosam och aktiv livsstil samt ta sitt sociala ansvar kommer Lidl och Trek även att lyfta vikten av hälsa och träning i kombination med en medveten kost.
– Vi vill vara en förebild för hållbar cykling. Därför är vi glada över att få stödja ett starkt och mångsidigt lag med internationella toppatleter. Vi är övertygade om att en hälsosam kost och en aktiv livsstil kombinerat med idrott och träning stärker människors välbefinnande. Precis som att våra Lidl-produkter är tillgängliga för alla så är cykling en sport som passar alla som vill vara lite mer aktiva i vardagen. Vi hoppas fortsätta sprida såväl sport- som matglädje säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
– En del av vårt uppdrag är kundservice och att hjälpa våra kunder. Något som även är självklart för Lidl. Vi ser fram emot att jobba närmare varandra för att bygga de bästa cykellagen i världen samtidigt som vi fortsätter inspirera fler till att använda sina cyklar, säger John Burke, President på Trek.
Utöver sponsorskapet är Lidl även officiell partner till UEFA EURO 2024 samt Svenska Ishockey- och handbollsförbundet där de förser såväl herr- som damlandslaget med färsk frukt och mat.
Om Trek
Trek Bicycle är en global ledare inom design och tillverkning av cyklar. Trek tror att cykeln kan vara en enkel lösning för många av världens mest komplexa problem och är engagerad i att bryta de barriärer som hindrar människor från att använda cyklar oftare för transport, rekreation och inspiration.
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Bilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl tar hem storslam i Sveriges största PR-tävling12.4.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
Under Spinngalan 2024, som gick av stapeln igår, tog Lidl hem storslam genom att vinna guld i kategorierna årets realtidsaktivering, årets presslansering, årets varumärkesbyggare och årets PR.
Lidl Sveriges bacon från Matriket kammar hem toppbetyg i nytt test12.4.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sveriges "Matriket svenskt skivat bacon" har blivit topptestat av Allt om Mat med imponerande 4 av 5 i betyg. I ett stort bacon-test där 12 olika sorter bedömdes, visade sig Matriket svenskt skivat bacon inte bara vara en av de bästa, utan också bland de mest prisvärda i testet.
Lidls basturökta skinka från Matriket får en guldplacering i nytt test3.4.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
När Aftonbladets smakpatrull satte 14 olika rökta smörgåsskinkor på prov, kammade Matrikets basturökta skinka hem förstaplatsen med fem av fem plus. I samma test belönades även Matrikets svensk flatrökt skinka med tre plus.
Lidl förlänger prissänkningen på Matriket till sista april2.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Genom att samla majoriteten av det Från Sverige-märkta sortimentet under ett och samma varumärke har Lidl gjort det enkelt för de svenska hushållen att välja svenska livsmedel. För att öka de svenska hushållens medvetenhet kring svenskproducerad mat och uppmuntra till fortsatt konsumtion av svenska livsmedel förlänger Lidl sin prissänkning på hela Matriket-sortimentet april ut. Via en kupong i medlemsklubben Lidl Plus kan kunderna handla Matriket-produkter till minst 20 procents rabatt vid ett köptillfälle i veckan.
Lidl bjuder till våffelfest med topptest25.3.2024 14:00:00 CET | Pressmeddelande
Inför den årliga våffeldagen har Aftonbladet och Expressen genomfört varsitt test för att guida svenskarna till den perfekta våfflan, ett av färdiga våffelmixar och ett av våffeljärn. När resultaten nu står färdiga kan Lidl Sverige stoltsera med två topptestade produkter – våffelmix från det egna varumärket Belbake, och våffeljärnet från Silvercrest.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum