Lidl officiell sponsor av UEFA EURO 2024

Nu står det klart att Lidl blir global sponsor av Europamästerskapet i fotboll. Partnerskapet inleds när EM-kvalet påbörjas och sponsorskapet innefattar EM-kvalet 2023-2024 och Europamästerskapet 2024.

Från den 14 juni till 14 juli 2024 samlas de bästa landslagen från hela Europa i tio städer i Tyskland för att göra upp om titeln som Europamästare. Totalt 51 matcher kommer att spelas på arenor runt om i landet. Vilka länder som får vara med och göra upp om titeln i slutspelet avgörs i EM-kvalet som pågår mellan mars 2023 och mars 2024.

Som officiell partner kommer Lidl, en av de ledande livsmedelskedjorna i Europa, att sponsra både EM-kvalet och Europamästerskapet. Idag har Lidl mer än 12 000 butiker i 31 länder varav 30 av dem ligger i Europa. Ett samarbete som vilar på en delad vision om att matglädje och sportfirande går hand i hand.

– Vi är glada över att få vara en del av ett evenemang som fascinerar såväl kunder som medarbetare på alla marknader. Genom det här sponsorskapet vill vi bidra till att Europamästerskapet blir en oförglömlig upplevelse för alla och givetvis fortsätta visa att matglädje och sportfirande går hand i hand. Vi ser fram emot att följa turneringen och vi på Lidl Sverige håller tummarna för att vårt blågula landslag når nya framgångar, säger Robert Stekovic, kommersiell direktör på Lidl Sverige.

Sponsorskapet är en del av Lidls arbete i att främja en hållbar utveckling och hälsa. Med det här partnerskapet vill Lidl fortsätta lyfta vikten av färsk frukt och grönt i kombination med en aktiv livsstil då det har en stor påverkan på både hälsan och miljön. Lidl arbetar kontinuerligt med att utveckla sitt produktsortiment för att göra det lättare för kunder att göra hållbara och hälsosamma val.

– UEFA är stolta över att välkomna Lidl som partner till EM-kvalet och UEFA EURO 2024. Lidls närvaro i Europa kommer vara en bidragande faktor till vad som kommer att bli ännu en oförglömlig turnering. Vi ser fram emot att uppmärksamma en hälsosam livsstil och tillsammans med Lidl lyfta våra gemensamma värderingar, säger Guy-Laurent Epstein, Marketing Director på UEFA.

Utöver sponsorskapet av UEFA EURO 2024 är Lidl Sverige även officiell partner till Svenska Ishockey- och handbollsförbundet där de förser såväl herr- som damlandslaget med färsk frukt och mat.

Vid övriga frågor (kundtjänst)

Tel:020-190 80 70

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl förlänger prissänkningen på Matriket till sista april2.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Genom att samla majoriteten av det Från Sverige-märkta sortimentet under ett och samma varumärke har Lidl gjort det enkelt för de svenska hushållen att välja svenska livsmedel. För att öka de svenska hushållens medvetenhet kring svenskproducerad mat och uppmuntra till fortsatt konsumtion av svenska livsmedel förlänger Lidl sin prissänkning på hela Matriket-sortimentet april ut. Via en kupong i medlemsklubben Lidl Plus kan kunderna handla Matriket-produkter till minst 20 procents rabatt vid ett köptillfälle i veckan.