Lidl Sverige återkallar Pizzadeg med tomatsås, Chef select & you

Lidl Sverige återkallar Pizzadeg med tomatsås av varumärket Chef select & you, då det inte går att utesluta att det kan förekomma metallföremål i tomatsåsen.

Vi vill uppmana alla kunder som köpt pizzadeg med tomatsås att återkomma till oss med produkten. Det berörda datumen är samtliga bäst-före datum mellan 2020-07-24 och 2020-08-24 och har sålts i samtliga av Lidl Sverige-butiker. På grund av risken för metallföremål ska produkten inte konsumeras.

Återkallandet berör produkten:
Artikel: Pizzadeg med tomatsås
Förpackningsstorlek: 600g
Märke: Chef select & you
Bäst-före-datum: Samtliga mellan 2020-07-24 till och med 2020-08-24

Andra produkter av märket Chef select är inte drabbade. Vi på Lidl Sverige beklagar och ser allvarligt på det inträffade. Konsumenter som köpt varan är välkomna att returnera den till inköpsplatsen, eller till närmaste Lidl-butik. Kunderna får självklart pengarna tillbaka, även utan uppvisande av kassakvitto.

Fakta Lidls kvalitetskontroller
Förutom att Lidl Sveriges leverantörer är certifierade med IFS (International Featured Standard), BRC (British Retail Consortium) eller FSSC 22000 (Foundation Food Safety System Certification), utför Lidl Sverige regelbundna oanmälda kontroller på plats hos leverantörer (genomförs av ackrediterade institut). Vi går längre än vad lagstiftningen kräver och testar i tillägg alla produkter i externa ackrediterade laboratorium för att säkerhetsställa att våra produkter uppfyller högsta kvalitet.