Lidl Sverige fördjupar sponsorskapet med Svenska Handbollförbundet
Sedan augusti 2019 har Lidl Sverige varit stolta sponsorer till det Svenska Handbollförbundet. Nu förlängs samarbetet ytterligare tre år, vilket innebär att Lidl Sverige fortsatt sponsrar de svenska herr- och damlandslagen samt ungdoms-SM. Förlängningen möjliggör att dagligvarukedjan tar ytterligare steg i sitt arbete och sin vision att främja hållbar utveckling och hälsa, på både senior- och juniornivå.

Den 28 augusti 2019 tecknade Lidl Sverige sitt ditintills största sponsorskap då man tecknade ett avtal för att stötta det Svenska Handbollförbundet. Nu förlängs avtalet ytterligare tre år. Samarbetet innebär att Lidl fortsätter aktivera sig vid hemmalandskamper för både herrar och damer. Man kommer även sponsra ungdoms-SM med syftet är att stötta lovande ny talang och stärka upp framtiden för handboll i Sverige.
- Vi är otroligt stolta och glada över att fördjupa samarbetet med Svenska Handbollförbundet. På seniorsidan har både herr- och damlandslaget stått för fantastiskt stora framgångar det senaste året, de är en blågul stolthet. I vår vision att att främja hållbar utveckling och hälsa är det en otroligt viktigt del att stötta både senior- och juniorlandslagen. Vi ser fram emot fler blågula bragder, att tillsammans med det Svenska Handbollslandslaget få forsätta bygga och stärka svensk handboll, och samtidigt få bidra till ungdomsidrotten, säger Johan Augustsson, Sverigechef på Lidl.
Lidl Sverige är fortsatt branschexklusiv sponsor och Fresh Food Partner
Det nya avtalet innebär att Lidl Sverige fortsätter vara branschexklusiv sponsor och därmed exponeras på såväl matcher som på matchkläderna för det svenska herr- och damlandslaget. Man är även fortsatt ”Fresh Food Partner” till de Svenska Handbollslandslagen, vilket innebär att livsmedelskedjan bland annat bidrar med färsk frukt och dryck till omklädningsrummen under matcherna för att ge lagen bästa möjliga förutsättningar till nya blågula stordåd.
- När vi tecknade avtalet med Lidl Sverige för två år sedan kändes Lidl som en naturlig partner med tanke på att god och näringsrik mat av hög kvalitet är en självklarhet för alla idrottsutövare på både senior- och juniornivå. Att Lidl Sverige nu väljer att forsätta partnerskapet med oss visar att de menar allvar. Deras seriösa och ambitiösa arbete samt värdegrund i kombination med deras satsning på hälsa och idrott går väl ihop med vår verksamhet. Därför var det självklart att fortsätta samarbetet, säger Stefan Lövgren, Vd för Svenska Handbollslandslaget AB.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder

Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 205 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige lanserar en exklusiv kollektion med stylingverktyg för håret26.1.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl och Rita Ora vill visa hur enkelt det är att lyckas med hårstyling hemma. ”New styles everyday” är en exklusiv kollektion som består av högkvalitativa verktyg för alla tillfällen – till ett lågt pris.
Lidl Sverige satsar på medveten kosthållning med stöd i vetenskapen25.1.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Med målet att göra det enklare för kunderna att välja en hälsosam kost tar Lidl Sverige nu steg för att ytterligare utveckla bland annat sortimentet och erbjuda ett större urval av veganska och vegetariska livsmedel. Samtidigt lanserar livsmedelskedjan mål om att öka andelen växtbaserade proteinkällor. Lidl Sverige kommer också att öka sitt sortiment av säsongsbaserade samt lokala och ekologiska råvaror, i linje med den nya globala policyn ”Medveten kosthållning” som har stöd i vetenskapliga insikter.
Lidl Sverige tilldelas Järfällas hållbarhetspris 202217.1.2023 14:00:00 CET | Pressmeddelande
Järfälla kommun har utsett Lidl Sverige till vinnare av kommunens hållbarhetspris 2022. Det prestigefyllda priset tilldelas livsmedelskedjan som uppmuntran för att fortsätta arbetet med ständig utveckling inom miljö hållbarhet och ansvarstagande.
Lidls nötfärs topptestad i Aftonbladet17.1.2023 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Återigen uppmärksammas Lidl Sveriges köttsortiment i tidningarnas konsumenttest. Den här gången är det nötfärs från Lidls eget varumärke Svea Lantkött som placerar sig på en andraplats med 4 av 5 plus när Aftonbladet testar nötfärs från olika butiker och varumärken. ”God och saftig färs” var ett omdöme från en av testarna.
Lidl Sverige tilldelas dubbla utmärkelser för sitt HR-arbete17.1.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
För tredje året i rad har Lidl Sverige utsetts till Top Employer av det oberoende institutet Top Employer Institute. Dessutom har Karriärföretagen listat Lidl som en av de arbetsgivare i Sverige som erbjuder de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna för unga talanger.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum