Lidl Sverige fördjupar sponsorskapet med Svenska Handbollförbundet

Den 28 augusti 2019 tecknade Lidl Sverige sitt ditintills största sponsorskap då man tecknade ett avtal för att stötta det Svenska Handbollförbundet. Nu förlängs avtalet ytterligare tre år. Samarbetet innebär att Lidl fortsätter aktivera sig vid hemmalandskamper för både herrar och damer. Man kommer även sponsra ungdoms-SM med syftet är att stötta lovande ny talang och stärka upp framtiden för handboll i Sverige.
- Vi är otroligt stolta och glada över att fördjupa samarbetet med Svenska Handbollförbundet. På seniorsidan har både herr- och damlandslaget stått för fantastiskt stora framgångar det senaste året, de är en blågul stolthet. I vår vision att att främja hållbar utveckling och hälsa är det en otroligt viktigt del att stötta både senior- och juniorlandslagen. Vi ser fram emot fler blågula bragder, att tillsammans med det Svenska Handbollslandslaget få forsätta bygga och stärka svensk handboll, och samtidigt få bidra till ungdomsidrotten, säger Johan Augustsson, Sverigechef på Lidl.
Lidl Sverige är fortsatt branschexklusiv sponsor och Fresh Food Partner
Det nya avtalet innebär att Lidl Sverige fortsätter vara branschexklusiv sponsor och därmed exponeras på såväl matcher som på matchkläderna för det svenska herr- och damlandslaget. Man är även fortsatt ”Fresh Food Partner” till de Svenska Handbollslandslagen, vilket innebär att livsmedelskedjan bland annat bidrar med färsk frukt och dryck till omklädningsrummen under matcherna för att ge lagen bästa möjliga förutsättningar till nya blågula stordåd.
- När vi tecknade avtalet med Lidl Sverige för två år sedan kändes Lidl som en naturlig partner med tanke på att god och näringsrik mat av hög kvalitet är en självklarhet för alla idrottsutövare på både senior- och juniornivå. Att Lidl Sverige nu väljer att forsätta partnerskapet med oss visar att de menar allvar. Deras seriösa och ambitiösa arbete samt värdegrund i kombination med deras satsning på hälsa och idrott går väl ihop med vår verksamhet. Därför var det självklart att fortsätta samarbetet, säger Stefan Lövgren, Vd för Svenska Handbollslandslaget AB.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder

Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 207 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.
Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter
Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.
Nu öppnar Lidl åter i Skara27.11.2025 10:26:19 CET | Pressmeddelande
Nu är Lidl tillbaka i Skara. I dag hälsas nya och nygamla kunder välkomna till en toppmodern butik med en stor bake-off, ett brett sortiment av Från Sverige-märkta produkter och dagliga leveranser av färsk frukt och grönt.
Lidl lanserar internationell julkampanj: uppmanar till värme och omtanke – varje dag3.11.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl inleder julen med en stor, internationell julkampanj som sträcker sig över samtliga 31 verksamhetsländer. Kampanjen utgör en strategisk fortsättning på Lidls övergripande varumärkeskampanj. Genom att koppla utbudet av prisvärda varor till ett bredare ansvar för människor och miljö, vill Lidl inspirera kunderna att låta julens budskap om generositet och omtanke även prägla resten av året.
Lidl Sverige inleder samarbete med Vasamuseet för att bevara ett av Sveriges viktigaste kulturarv27.10.2025 08:30:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige lanserar fyra helt nya produkter i sitt Matriket-sortiment: skorpor, sirapslimpa, äppelmust och en ost. För varje såld produkt går en förbestämd summa, som framgår på förpackningen, direkt till bevarandearbetet av skeppet Vasa. Syftet är att engagera det svenska folket i att säkra en av landets viktigaste kulturskatter för framtiden.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
