Lidl Sverige

Lidl Sverige förlänger och utökar prissänkningarna till 270 varor – över 10% av sortimentet får sänkt och fryst pris

Dela
Lidl Sverige förlänger sitt initiativ att sänka och frysa priserna på en rad livsmedel till åtminstone sista juni. Dessutom adderas ytterligare livsmedel till listan inom ramen för prissänkningsinitiativet – från och med första juni sänks priset på ytterligare ett 50-tal populära varor som ofta återfinns på midsommarborden. Totalt omfattar listan med varor som fått sänkt och fryst pris nu över 270 varor sedan prisinitiativet lanserades i mars, vilket är mer än var tionde vara i hela sortimentet i Lidls butiker.

Den 27 mars sänkte och fryste Lidl Sverige priset på över 100 varor för att bidra till att mildra effekterna av de stigande matpriserna och dämpa inflationen. Ett initiativ som snabbt fick ringar på vattnet. Initiativet följdes av flera av branschens aktörer och välkomnades av såväl konsumenter som beslutsfattare. I slutet av mars utlovades att priserna skulle frysas i två månader på varorna som ingår i initiativet. Sedan beslutet att sänka och frysa priserna, som togs i slutet av mars, har ytterligare drygt 100 matvaror lagts till under april och maj. Nu har Lidl Sverige förlängt perioden till åtminstone sista juni.

– Inför den stundande midsommarhelgen tar vi ytterligare steg för att bidra till att hålla tillbaka prisökningarna på mat och dämpa inflationstrycket. Vi vill att fler ska ha råd med bra mat till midsommar. Därför utökar vi nu listan med varor som uppskattas i midsommartider. Dessutom fortsätter vi frysa priset på alla varor inom vårt initiativ till åtminstone sista juni. Det här innebär en kostnad för oss, men vi gör det för att hjälpa de svenska hushållen, säger Jakob Josefsson, Sverigechef Lidl.

Bland de midsommarvaror som omfattas av Lidls prisinitiativ finns bland annat flera sorters sill, skagenröra, gräddfil, grillkorv, tårtbottnar, vispgrädde, hamburgerbröd, färsk hel kyckling, grillost, flera sorters glass och öl. Totalt är det över 50 nya produkter som omfattas av prisinitiativet.

Med de nya midsommarvarorna finns nu över 270 produkter med på listan över varor som omfattas av prisinitiativet, mer än 10 % av sortimentet i Lidls butiker. Listan över nya varor kommer att publiceras på Lidl Sveriges hemsida måndagen den 29 maj, där varor som redan omfattas av prisinitiativet är publicerade.

– Våra medarbetare på lager och i butik är de riktiga hjältarna. Sedan vi sjösatte vårt initiativ i slutet av mars har vi arbetat oavbrutet för att säkerställa att kunderna hittar det de letar efter i hyllorna när vi välkomnat nya kunder till våra butiker. Det ökade intresset kring oss visar vilken viktig roll Lidl spelar i Sverige. Det gör mig stolt att vi som den minsta av landets rikstäckande livsmedelskedjor kan påverka vardagen för många svenska hushåll. Det hoppas jag att vi även i fortsättningen kommer att göra, avslutar Jakob Josefsson.

Nyckelord

Kontakter

Vid övriga frågor (kundtjänst)

http://www.lidl.se

Tel:020-190 80 70

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl bygger nytt på attraktiv handelsplats i Strömstad29.8.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

I höst byggs Lidls första svenska metropolbutik i Strömstad. Konceptet med parkering på markplan och försäljningsyta ovanför är väletablerad i Europa och är ett effektivt sätt att nyttja mindre ytor. – Tack vare en flexibel konstruktion finns möjlighet att bygga i flera våningsplan som också genererar yta till parkering för våra kunder, säger Christoffer Wennergren, fastighetschef på Lidl.

Nu säljer Lidl Sverige frukter och grönsaker som vuxit upp till toner av klassisk musik22.8.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Växer grönsaker bättre till toner av klassisk musik? Ja, en del forskningsstudier tyder på det. För att utforska musikens påverkan på frukt och grönt – och i en strävan att erbjuda kunderna det allra bästa – har Lidl Sverige installerat ljudsystem som täcker mer än 25 000 kvadratmeter av odlingar runt om i Sverige. Där växer frukter och grönsaker nu upp till toner från Kungliga Filharmoniska Orkestern.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye