Lidl Sverige tilldelas dubbla utmärkelser för sitt HR-arbete
Top Employer Institute uppmärksammar varje år företag som sätter sina anställda i centrum och erbjuder en bra arbetsmiljö. Institutet analyserar företag inom områden som personalstrategi, arbetsmiljö, talangrekrytering, lärande, välbefinnande, mångfald och inkludering.
Lidl tilldelas i år den prestigefyllda Top Employer-certifieringen i totalt 28 länder, däribland Sverige, och får även utmärkelsen Top Employer Europe.
- Våra medarbetare är nyckeln till vår framgång – när de tar steg i sina karriärer utvecklas vi samtidigt som företag. Därför är vi väldigt glada över att vårt HR-arbete återigen uppmärksammas av ett oberoende organ som Top Employer Institute. Vi lägger ner mycket engagemang för att vara en trygg, attraktiv och utvecklande arbetsgivare. Det här är ett fint erkännande för att arbetet märks och gör skillnad. Att vi nu även utses till ett av Sveriges bästa karriärföretag bevisar ytterligare utvecklingsmöjligheterna som finns hos oss. Med hårt arbete, kreativa lösningar och glädje fortsätter vi att etablera Lidl som en attraktiv arbetsgivare, både i Sverige och internationellt, säger Helena Erlingsjö HR-direktör på Lidl Sverige.
Lidl Sverige har genom åren kontinuerligt utvecklat HR-strategin. Bland annat har bolaget lagt vikt vid introduktionskonceptet, med målsättningen att alla anställda ska trivas, prestera och må bra, redan från första dagen.
Utöver utmärkelsen Top Employer har också Karriärföretagen utsett Lidl Sverige till ett av Sveriges bästa företag för karriärutveckling. Sedan 2011 presenteras årets Karriärföretag, en lista över de arbetsgivare i Sverige som erbjuder de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna för unga talanger. Karriärföretagens mål är att vägleda studenter och personer som är i början av sina karriärer till en bra start på sina professionella resor.
Motivering Karriärföretag:
Lidl fortsätter att utveckla sitt employer brand och gör det med bravur. Vi ser en rolig och trivsam arbetsplats och det märks att medarbetarna brinner för sitt arbete. Det finns en stark känsla för det kommunikativa och de förmedlar sitt budskap på bästa sätt. Trots sin stora storlek lyckas Lidl skapa en stark och familjär företagskultur. Riktigt imponerande och det bidrar helt klart till deras attraktivitet som arbetsgivare!
Nyckelord
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Bilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl officiell partner till UEFA Europa League och UEFA Conference League13.9.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl kan i dag stolt presentera sitt senaste fotbollssamarbete som officiell partner till UEFA Europa League™ och UEFA Conference League™ för 2024–2027.
Lidl Sverige och LRF tecknar avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion10.9.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Alltsedan Lidl Sverige lanserade Matriket som en del av sitt sortiment har Matriket utvecklats till det bredaste varumärket med enbart Från Sverige-märkta produkter. Nu tar Lidl tillsammans med LRF ytterligare steg för att stimulera produktionen av svenska livsmedel och öka självförsörjningsgraden genom att göra det enkelt för konsumenter att välja svenskt, samtidigt som Lidl tar nya steg för att öka svensk livsmedelsexport.
Ge 10 kr till Barncancerfonden när du handlar hos Lidl2.9.2024 09:01:49 CEST | Pressmeddelande
För tredje året i rad deltar Lidl Sverige i Barncancerfondens kampanj Ge 10 kronor. Från och med den 1 september kan Lidl Sveriges kunder välja att donera 10 kronor vid kassan. Initiativet är en del av det långsiktiga samarbetet mellan Lidl Sverige och Barncancerfonden.
Lidl bygger nytt på attraktiv handelsplats i Strömstad29.8.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
I höst byggs Lidls första svenska metropolbutik i Strömstad. Konceptet med parkering på markplan och försäljningsyta ovanför är väletablerad i Europa och är ett effektivt sätt att nyttja mindre ytor. – Tack vare en flexibel konstruktion finns möjlighet att bygga i flera våningsplan som också genererar yta till parkering för våra kunder, säger Christoffer Wennergren, fastighetschef på Lidl.
Nu säljer Lidl Sverige frukter och grönsaker som vuxit upp till toner av klassisk musik22.8.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Växer grönsaker bättre till toner av klassisk musik? Ja, en del forskningsstudier tyder på det. För att utforska musikens påverkan på frukt och grönt – och i en strävan att erbjuda kunderna det allra bästa – har Lidl Sverige installerat ljudsystem som täcker mer än 25 000 kvadratmeter av odlingar runt om i Sverige. Där växer frukter och grönsaker nu upp till toner från Kungliga Filharmoniska Orkestern.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum