Lidl Sverige

Lidls brieost är bäst i test

Dela

När Svenska Dagbladet testade brieostar från olika varumärken hamnade Lidl Sveriges ost i topp. I veckans test fick Lidls Milbona Petit Brie full poäng och blev utnämnd till panelens favorit. Den beskrivs som den bästa brieosten med motiveringar som ”lyxig, krämig med ett bra tryck i smaken” och ”en ost vi inte kan få nog av”.

I SvD:s senaste test provsmakade panelen nyligen 10 olika sorters brieost. Bedömningen gjordes på smak, doft och konsistens där Lidls Milbona Petit Brie fick högsta möjliga betyg – 6 av 6. Bland de testade var även osten ett av de mer prisvärda alternativen sett till pris/kg.

–  Att kunna erbjuda en ost som både är prisvärd, lyxig och god är vi mycket stolta över. Precis som testpanelen inte kan få nog av vår brieost, kan inte heller vi få nog av att bevisa att hög kvalitet och välsmakande mat inte nödvändigtvis kommer med en dyr prislapp. Det är ytterligare ett kvitto på att vi erbjuder produkter av högsta kvalitet till branschens bästa pris, säger Robert Stekovic, Inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Lidls egen Milbona Petit Brie brieost kostar 59,90 kronor för 500 gram med ett kilopris på 119,80 kronor.

Motiveringen löd: ”Wow, vilken lyxbrie! Milbonas brieost är utan tvekan hela panelens favorit. Den har en otrolig krämighet som samtliga uppskattar. Smaken är till att börja med mild, men utvecklas medan man äter osten och får ett bra tryck utan att bli för skarp. En ost vi inte kan få nog av”.

Nyckelord

Kontakter

Vid övriga frågor (kundtjänst)

http://www.lidl.se

Tel:020-190 80 70

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 205 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar över 5 000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl stärker sitt internationella engagemang för medveten kosthållning tillsammans med WWF21.1.2025 08:01:00 CET | Pressmeddelande

Lidl fortsätter att engagera sig för en medveten kosthållning genom att ytterligare anpassa sitt produktsortiment i enlighet med Planetary Health Diet (PHD)* fram till 2050. Målet är att öka andelen sålda växtbaserade livsmedel – såsom växtbaserade proteinkällor, fullkornsprodukter samt frukt och grönt – med 20 procent jämfört med 2023. Som första dagligvarukedja att tillämpa WWF:s metodik i alla 31 länder med Lidl-butiker vill Lidl skapa transparens kring sitt produktsortiment och guida konsumenten till mer miljömedvetna och hälsosamma val.

Lidl Sverige halvvägs mot målet om mindre socker och salt15.1.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Senast 2025 ska Lidl Sverige ha minskat socker- och salthalten i egna märkesvaror med 20 procent, jämfört med 2015. Nu är livsmedelskedjan halvvägs mot målet. – Vi vet att minskat socker- och saltintag är viktigt för att främja folkhälsan, och därför vill vi erbjuda konsumenterna det bästa sortimentet för en hälsosam livsstil, säger Mia Brodén Borgvall, kvalitetschef på Lidl Sverige.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye