Lidl Sverige

Lidls diskmedel topptestat av Testfakta

Dela
När Testfakta testade de mest effektiva handdiskmedlen topptestades Lidls egna W5 Power Green. Med omdömen som ”bra diskeffekt i varmare vatten” och ”lägst kostnad per disk” placerade sig diskmedlet på en tredjeplats.

Ännu en gång hamnar Lidls egna produkter i topp - denna gång när Testfakta testar handdiskmedel. Inför testet valde Testfakta ut nio handdiskmedel från olika livsmedelskedjor och varumärken för att testa rengöringseffektiviteten i både kallt och varmt vatten. Lidls egna W5 Power Green placerade sig i topp och kammade hem en tredjeplats med ett totalbetyg på 7,4 av 10 poäng.

-Vi är oerhört stolta över att ännu en gång hamna i topp i ett oberoende test. Vi är även glada över att vår egen W5 Power Green visade stor effektivitet i renhet och i antalet diskar. Testet är ytterligare ett kvitto på att vi lever efter vårt löfte högsta kvalitet till bästa pris, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Testet utfördes av ett oberoende laboratorium där tallrikar med intorkad smuts skulle diskas i både kallt och varmt vatten för att undersöka diskeffektiviteten. En disksvamp drogs tjugo gånger på framsidan och sex gånger på baksidan av varje tallrik. Med samma mängd vatten som övriga diskmedel klarade Lidls egna W5 Power Green att diska 300 tallrikar per 100 ml.

Lidls egna W5 Power Green hade även lägst kostnad per disk och kostar 11 kr för 500 ml.

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team4.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye