Lidl Sverige

Lidls drottningsylt är Bäst i test!

Dela
När Göteborgs-Posten testar drottningsylt hamnar Lidls Maribel Extra fin drottningsylt i topp. ”Så god med lagom sötma och en blandning av friska bärsmaker” kommenterar en av deltagarna i konsumentpanelen.

Med omdömen som ”En distinkt smak”, ”angenäm doft av blåbär” och ”en fin gryning konsistens med bärkänsla” placerade sig Lidls egna Maribel Extra fin drottningsylt i topp med fyra av fem fyrar.

Ännu en gång visar testet att Lidl Sverige erbjuder högsta kvalitet till bästa pris. Med ett pris på 19:90 kr är Maribel Extra fin drottningsylt dessutom den mest prisvärda sylten i testet. Det är inte första gången som Lidls sylt blivit bäst i test utan Maribel kammade även hem toppbetyg när konsumentpanelen testade lingonsylt.

- Vi är oerhört stolta att Maribel drottningsylt var så populär hos testpanelen. Ännu en gång placerar sig en av våra produkter i topp vilket visar att vi har högsta kvalitet till bästa pris, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Den bärtäta sylten innehåller hallon från EU och icke-EU samt blåbär från EU. Maribel Extra fin drottningsylt kostar 19:90 kr för 400 g.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.

Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter

Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.

Lidl lanserar internationell julkampanj: uppmanar till värme och omtanke – varje dag3.11.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl inleder julen med en stor, internationell julkampanj som sträcker sig över samtliga 31 verksamhetsländer. Kampanjen utgör en strategisk fortsättning på Lidls övergripande varumärkeskampanj. Genom att koppla utbudet av prisvärda varor till ett bredare ansvar för människor och miljö, vill Lidl inspirera kunderna att låta julens budskap om generositet och omtanke även prägla resten av året.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye