Lidl Sverige

Lidls drottningsylt är Bäst i test!

Dela
När Göteborgs-Posten testar drottningsylt hamnar Lidls Maribel Extra fin drottningsylt i topp. ”Så god med lagom sötma och en blandning av friska bärsmaker” kommenterar en av deltagarna i konsumentpanelen.

Med omdömen som ”En distinkt smak”, ”angenäm doft av blåbär” och ”en fin gryning konsistens med bärkänsla” placerade sig Lidls egna Maribel Extra fin drottningsylt i topp med fyra av fem fyrar.

Ännu en gång visar testet att Lidl Sverige erbjuder högsta kvalitet till bästa pris. Med ett pris på 19:90 kr är Maribel Extra fin drottningsylt dessutom den mest prisvärda sylten i testet. Det är inte första gången som Lidls sylt blivit bäst i test utan Maribel kammade även hem toppbetyg när konsumentpanelen testade lingonsylt.

- Vi är oerhört stolta att Maribel drottningsylt var så populär hos testpanelen. Ännu en gång placerar sig en av våra produkter i topp vilket visar att vi har högsta kvalitet till bästa pris, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Den bärtäta sylten innehåller hallon från EU och icke-EU samt blåbär från EU. Maribel Extra fin drottningsylt kostar 19:90 kr för 400 g.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl stärker sitt klimatåtagande: Nettonoll till 20503.10.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl har antagit målet om nettonollutsläpp senast 2050, baserat på nya ambitiösa klimatmål i leverantörskedjan. Lidl intensifierar därmed återigen sitt engagemang för hållbara affärsmetoder och en minskad klimatpåverkan som en del av sin internationella hållbarhetsstrategi. Internationellt har Lidl redan åstadkommit betydande minskningar av växthusgasutsläppen med totalt 52 procent genom sitt arbete med scope 1 och scope 2, jämfört med 2019.

Lidl Sverige och LRF tecknar avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion10.9.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Alltsedan Lidl Sverige lanserade Matriket som en del av sitt sortiment har Matriket utvecklats till det bredaste varumärket med enbart Från Sverige-märkta produkter. Nu tar Lidl tillsammans med LRF ytterligare steg för att stimulera produktionen av svenska livsmedel och öka självförsörjningsgraden genom att göra det enkelt för konsumenter att välja svenskt, samtidigt som Lidl tar nya steg för att öka svensk livsmedelsexport.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye