Lidls nötfärs topptestad i Aftonbladet

När Aftonbladets jury provsmakade nötfärs från olika varumärken placerade sig Lidl Sverige i topp. Lidls nötfärs beskrivs som god och saftig, vilket resulterade i en andraplats.
– Vi är stolta över att vårt sortiment ännu en gång uppmärksammas. Det gläder oss extra mycket att det är vårt eget varumärke som lyfts fram och kniper en av topplaceringarna. Det här är ett kvitto på att kvalitet inte behöver kosta skjortan och att vi återigen visar att vi erbjuder produkter av högsta kvalitet till branschens bästa pris, säger Robert Stekovic, kommersiell direktör på Lidl Sverige.
Testet utfördes av Aftonbladets testkommitté och totalt testades 14 olika slags nötfärs. Svea Lantkött kommer från svenska gårdar och bär ursprungsmärkningen Kött från Sverige. Märkningen betyder att köttet i produkten kommer från djur som är födda, uppfödda och slaktade i Sverige.
Lidls Svea Lantkött Nötfärs kostar 56 kr för 500 g (112 kr/kg) och finns i alla Lidl-butiker runtom i Sverige.
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Bilder

Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 205 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Över 100 sänkta och frysta priser – här är produkterna som Lidl valt ut25.3.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter onsdagens besked att Lidl Sverige fryser och sänker priset på över hundra produkter presenterar livsmedelskedjan nu vilka varor som omfattas av initiativet. Det är allt från mjölk, kaffe och bröd till frukt, grönt och delikatesser, med en genomsnittlig sänkning på 11 procent. Enstaka produkter sänks över 30 procent.
Lidl agerar för att dämpa inflationen – sänker och fryser priset på över hundra varor22.3.2023 16:45:00 CET | Pressmeddelande
Det senaste året har priserna på livsmedel rusat i höjden. Inflationstakten för livsmedel var enligt SCB 22 procent i februari, något som direkt slår mot de svenska hushållen. För att stötta svenska hushåll i dessa tuffa tider, inför Lidl Sverige nu ett lägre fast pris på över hundra varor. Med start måndagen den 27 mars sänks och låses därför priset på ett stort antal varor, listan över produkter kommer att utökas under de närmaste veckorna.
Lidl officiell sponsor av UEFA EURO 202421.3.2023 15:00:00 CET | Pressmeddelande
Nu står det klart att Lidl blir global sponsor av Europamästerskapet i fotboll. Partnerskapet inleds när EM-kvalet påbörjas och sponsorskapet innefattar EM-kvalet 2023-2024 och Europamästerskapet 2024.
Apelsinjuice från Lidl är bäst i test16.3.2023 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter att skörda framgångar i oberoende smak- och kvalitetstester. I Aftonbladets stora test av juicer ”knockade Lidls egen juice testpatrullens smaklökar totalt” – något som resulterade i att Lidl kammade hem en förstaplats och fem av fem plus.
Lidl huvudpartner till Näringslivets Mäktigaste Kvinna8.3.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Idag annonseras vem som tilldelas utmärkelsen Näringslivets Mäktigaste Kvinna. Syftet med utmärkelsen är att synliggöra kvinnor i ledande position inom svenskt näringsliv och lyfta dem som förebilder. Lidl Sverige stöttar initiativet och är officiell huvudpartner.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum