Lidls pyttipanna dominerar prispallen
Den klassiska pyttipannan är ett givet inslag i varje barnfamiljs frys. När Aftonbladets panel nyligen testade 16 olika sorters pytt av olika slag kammade Lidls eget varumärke Culinea hem både första- och andraplatsen.
– En pytteseger för mänskligheten men en storvinst för oss! Att ta hem dubbla medaljer i konkurrens med riktiga klassiker är eggande och skapar mersmak. Vår goda pyttipanna är perfekt för såväl barnfamilj som singelhushåll, lätt att ta fram ur frysen och steka upp en lagom mängd. Bra för både plånbok och mage, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
Motivering Oxpytt:
Relativt stora men snyggt skurna tärningar. ”En riktigt fotogenisk pytt.” Förefaller vara mycket potatis i förhållande till mängden kött. Diskret men riktigt god kryddning och fin löksmak. Två provare har den som sin favorit och den är också testets vinnare.
Motivering Gästgivarpytt:
Fintärnad (alltför smått skuren, enligt ett par testare) pytt där olika sorters kött kan siktas. Juryn tycker att det andelen potatis är i största laget men att här kan anas en god kryddning och det var fin stekyta på alla inblandade komponenter. En testare anser att den här är bäst i test och det blir en sammanlagd silverplats.
Oxpytten kostar 44,90 kr för ett kilo och Gästgivarpytten 64,90 kr för 1 500 gram.
Nyckelord
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Bilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl stärker sitt klimatåtagande: Nettonoll till 20503.10.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl har antagit målet om nettonollutsläpp senast 2050, baserat på nya ambitiösa klimatmål i leverantörskedjan. Lidl intensifierar därmed återigen sitt engagemang för hållbara affärsmetoder och en minskad klimatpåverkan som en del av sin internationella hållbarhetsstrategi. Internationellt har Lidl redan åstadkommit betydande minskningar av växthusgasutsläppen med totalt 52 procent genom sitt arbete med scope 1 och scope 2, jämfört med 2019.
Lidl ny namnsponsor till Damkronornas hemmaturnering27.9.2024 11:00:32 CEST | Pressmeddelande
Svenska Ishockeyförbundet och Lidl kan idag presentera den första upplagan av Lidl Hockey Games, en årligen återkommande hemmaturnering som ingår i Women’s Euro Hockey Tour. Första upplagan spelas i Södertälje, 6–9 november 2024.
Lidl officiell partner till UEFA Europa League och UEFA Conference League13.9.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl kan i dag stolt presentera sitt senaste fotbollssamarbete som officiell partner till UEFA Europa League™ och UEFA Conference League™ för 2024–2027.
Lidl Sverige och LRF tecknar avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion10.9.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Alltsedan Lidl Sverige lanserade Matriket som en del av sitt sortiment har Matriket utvecklats till det bredaste varumärket med enbart Från Sverige-märkta produkter. Nu tar Lidl tillsammans med LRF ytterligare steg för att stimulera produktionen av svenska livsmedel och öka självförsörjningsgraden genom att göra det enkelt för konsumenter att välja svenskt, samtidigt som Lidl tar nya steg för att öka svensk livsmedelsexport.
Ge 10 kr till Barncancerfonden när du handlar hos Lidl2.9.2024 09:01:49 CEST | Pressmeddelande
För tredje året i rad deltar Lidl Sverige i Barncancerfondens kampanj Ge 10 kronor. Från och med den 1 september kan Lidl Sveriges kunder välja att donera 10 kronor vid kassan. Initiativet är en del av det långsiktiga samarbetet mellan Lidl Sverige och Barncancerfonden.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum