Lidl Sverige

Lidls succé-sneakers är tillbaka – nu i en ny modell

Dela
Hösten närmar sig med stormsteg och det är dags att sätta på sig strumpor och skor. Då finns inget som passar bättre än att förra årets succé, Lidl-sneakers, är tillbaka i ny form och skepnad men i samma snygga färger.

När Lidl förra året lanserade den första modellen av Lidl-sneakern blev det en omedelbar succé och butikshyllorna tömdes på några minuter.

- Lidl-sneakern är ett måste för den som vill ha något utöver det vanliga. Det här är definitivt sneakern som skiljer sig från mängden något vi såg förra året då de sålde slut på ett par timmar, säger Bella Goldman, Varumärkes-, CSR- och Kommunikationsdirektör på Lidl Sverige.

Lidl-sneakern går även i år i varumärkets ikoniska färger; gult, blått och rött och finns i storlekarna 37 – 46. Ett par kostar 199 kronor.

-Årets modell är lite mer robust än förra årets nättare sko, vilket gör den perfekt att promenera rakt in i hösten som till festen eller kontoret med, säger Bella Goldman.

Utöver Lidl-sneakers finns i årets kollektion #Lidl även tofflor, sportstrumpor, bollar och hopvikbara kassar. Lidl-tofflorna kostar 49,90 kr och finns i storlekarna 37 – 46. Sportstrumpor finns i storlekarna 35 – 46 och kostar 14,90 för ett par. Bollarna kostar 39:90 kr och kassarna 19:90 kr.

Försäljningen startar i samband med att butikerna öppnar den 26/8 och pågår så länge lagret räcker. Max tre par sneakers per kund.

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team4.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye