Lidls succé-sneakers är tillbaka – nu i en ny modell

Hösten närmar sig med stormsteg och det är dags att sätta på sig strumpor och skor. Då finns inget som passar bättre än att förra årets succé, Lidl-sneakers, är tillbaka i ny form och skepnad men i samma snygga färger.

När Lidl förra året lanserade den första modellen av Lidl-sneakern blev det en omedelbar succé och butikshyllorna tömdes på några minuter.

- Lidl-sneakern är ett måste för den som vill ha något utöver det vanliga. Det här är definitivt sneakern som skiljer sig från mängden något vi såg förra året då de sålde slut på ett par timmar, säger Bella Goldman, Varumärkes-, CSR- och Kommunikationsdirektör på Lidl Sverige.

Lidl-sneakern går även i år i varumärkets ikoniska färger; gult, blått och rött och finns i storlekarna 37 – 46. Ett par kostar 199 kronor.

-Årets modell är lite mer robust än förra årets nättare sko, vilket gör den perfekt att promenera rakt in i hösten som till festen eller kontoret med, säger Bella Goldman.

Utöver Lidl-sneakers finns i årets kollektion #Lidl även tofflor, sportstrumpor, bollar och hopvikbara kassar. Lidl-tofflorna kostar 49,90 kr och finns i storlekarna 37 – 46. Sportstrumpor finns i storlekarna 35 – 46 och kostar 14,90 för ett par. Bollarna kostar 39:90 kr och kassarna 19:90 kr.

Försäljningen startar i samband med att butikerna öppnar den 26/8 och pågår så länge lagret räcker. Max tre par sneakers per kund.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl Sverige fördjupar sponsorskapet med Svenska Handbollförbundet7.9.2021 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Sedan augusti 2019 har Lidl Sverige varit stolta sponsorer till det Svenska Handbollförbundet. Nu förlängs samarbetet ytterligare tre år, vilket innebär att Lidl Sverige fortsatt sponsrar de svenska herr- och damlandslagen samt ungdoms-SM. Förlängningen möjliggör att dagligvarukedjan tar ytterligare steg i sitt arbete och sin vision att främja hållbar utveckling och hälsa, på både senior- och juniornivå.

Lidl Sveriges hållbarhetsår 2020/2021: Flertalet insatser för minskad miljöpåverkan6.9.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl Sveriges arbete med att minska sitt klimatavtryck och miljöpåverkan fortsätter på bred front. Det framgår av företagets hållbarhetsredovisning som nyligen blev offentlig. Bland årets höjdpunkter återfinns världens första klimatneutrala handelsbyggnad, 2144 ton mat som tagits vara på i arbetet för att minska matsvinn och 11,3 miljoner kronor som delats ut till projekt som påskyndar omställningen till ett mer hållbart livsmedelssystem.