Lidl Sverige

Lidls tonfisk utsedd till testvinnare

Dela

I Aftonbladets stora test av tonfisk på burk utsågs Lidls tonfisk i olja till testvinnare. Vinnaren beskrevs som god, kraftig tonfisksmak med fint skiviga och rejäla bitar.

När Aftonbladets panel nyligen testade 19 olika sorter tonfisk på burk utsågs Lidls Nixe tonfisk i olja till bäst i test. Med ett pris på 18,50 kronor för 140 gram så är Lidls tonfisk även ett av de mer prisvärda alternativen. Även Lidls tonfisk i vatten får bra betyg och en i testpanelen utsåg den till sin personliga favorit.

- Vi är oerhört stolta över att vår tonfisk på burk blev bäst i test. Tonfisk är en perfekt produkt som passar till allt från nyttig lunch till en festlig måltid. Helt enkelt något som borde finnas i allas skafferi! Vinsten är dessutom ytterligare ett bevis på att god smak inte behöver kosta skjortan, säger Robert Stekovic, Inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Motiveringen löd:
Fint skiviga och rejäla bitar med mjäll konsistens. God, kraftig tonfisksmak. ”Äntligen lite punch!” Två testare av fyra tycker att den här är bäst i test och Lidl-burken tar också hem totalsegern.

Lidls egen Nixe tonfisk i olja kostar 18,50 kronor för 140 g avrunnen vikt med ett kilopris på 132,14 kronor.

Nyckelord

Kontakter

Vid övriga frågor (kundtjänst)

http://www.lidl.se

Tel:020-190 80 70

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.

Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter

Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.

Lidl lanserar internationell julkampanj: uppmanar till värme och omtanke – varje dag3.11.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl inleder julen med en stor, internationell julkampanj som sträcker sig över samtliga 31 verksamhetsländer. Kampanjen utgör en strategisk fortsättning på Lidls övergripande varumärkeskampanj. Genom att koppla utbudet av prisvärda varor till ett bredare ansvar för människor och miljö, vill Lidl inspirera kunderna att låta julens budskap om generositet och omtanke även prägla resten av året.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye