Lidls tuggummi i topp vid test

När Göteborgs-Posten testar tuggummi hamnar Lidls Jet Gum Spearmint flavour i topp för att det håller smaken länge, har en frisk eftersmak och är lättuggat.

Lidls Jet Gum Spearmint flavour hamnade i topp vid test av tuggummin.

När Göteborgs-Postens testpanel testar tuggummin hamnar Lidls Jet Gum Spearmint flavour i topp med fyra fyrar. Med omdömen som ”Väldigt mintigt så att det sticker om det” ”Håller smaken länge, känns nytt länge”, ”Ganska frisk eftersmak” och ”En trevlig och lättuggad remsa som känns fyllig och saftig” placerar sig tuggummit i topp.

- Att Lidls Jet Gum Spearmint flavour placerar sig i topp gör oss glada men inte förvånade. Det är ett populärt tuggummi, som behåller smaken länge och med sitt glansiga papper ger en speciellt lyxig känsla. Ett bra bevis på att vi lever vår affärsidé – högsta kvalitet till bästa pris, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Det benämns även som lyxigt enligt en av deltagarna: ”Känns lyxigt, ett klassiskt tugggummi som jag som tidig 60-talist är uppväxt med. Väldigt trevligt med papper som man får ta bort och det klassiska vända ner tuggummit med tungan.”

Jet Gum Spearmint flavour återfinns i samtliga av Lidls butiker för 7,90 kronor.

Lidls topptestade varor
Jet Gum Spearmint flavour är inte den enda av Lidls produkter som har hamnat i topp. I Lidl Sveriges sortiment återfinns bland annat tomatketchup, cashewnötter och falukorv som alla topptestats av tredjepart. Läs mer om Lidls topptestade varor: Bäst i test & vinnande råvaror på Lidl

Lidls Jet Gum Spearmint flavour hamnade i topp vid test av tuggummin.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl Sverige fördjupar sponsorskapet med Svenska Handbollförbundet7.9.2021 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Sedan augusti 2019 har Lidl Sverige varit stolta sponsorer till det Svenska Handbollförbundet. Nu förlängs samarbetet ytterligare tre år, vilket innebär att Lidl Sverige fortsatt sponsrar de svenska herr- och damlandslagen samt ungdoms-SM. Förlängningen möjliggör att dagligvarukedjan tar ytterligare steg i sitt arbete och sin vision att främja hållbar utveckling och hälsa, på både senior- och juniornivå.

Lidl Sveriges hållbarhetsår 2020/2021: Flertalet insatser för minskad miljöpåverkan6.9.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl Sveriges arbete med att minska sitt klimatavtryck och miljöpåverkan fortsätter på bred front. Det framgår av företagets hållbarhetsredovisning som nyligen blev offentlig. Bland årets höjdpunkter återfinns världens första klimatneutrala handelsbyggnad, 2144 ton mat som tagits vara på i arbetet för att minska matsvinn och 11,3 miljoner kronor som delats ut till projekt som påskyndar omställningen till ett mer hållbart livsmedelssystem.