Livesänd världspremiär av helt nya SEAT Leon

• Den 28 januari avslöjar SEAT den fjärde generationen av SEAT Leon.
  • Världspremiären livestreamas från kl. 19:00 på SEATs mediacenter.

Martorell, 24/01/2019. Världspremiären för helt nya SEAT Leon kommer att äga rum nästa tisdag, den 28 januari, i SEATs anläggning i Martorell. För alla som vill följa världspremiären online sänds den direkt på engelska från 19:00 på SEATs mediacenter.

Det finns möjlighet för mediebyråer att själva sända överföringen i sina egna kanaler via en inbäddad kod (se nedan).

Tidpunkt: Tisdag 28 januari, kl. 19:00

SEAT Media Center: www.seat-mediacenter.com

Inbäddad kod:

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/MrHl3kRKmz0" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

CASA SEAT slår upp portarna den 23 april12.2.2020 15:46:51 CETPressmeddelande

Invigningen äger rum på San Jorge dagen, en av de viktigaste dagarna under året i Barcelonas kulturliv CASA SEAT kommer att sporra till debatt om morgondagens mobilitet och är tänkt att bli en referenspunkt i stadens agenda Byggnaden har ritats av Carlos Ferrater och för interiördesignen står Lázaro Rosa-Violán Barcelona, 10 februari 2020 – CASA SEAT, företagets nya byggnad för tvärvetenskapligt bruk placerad i hjärtat av Barcelona, slår upp sina portar den 23 april. Invigningsdatumet sammanträffar med San Jorge dagen och Världsbokdagen och är en hyllning till den stad där SEAT grundades för snart 70 år sedan. Tanken är att den nya byggnaden ska bli en integrerad del av Barcelonas kulturliv. CASA SEAT har skapats med målsättningen att aktivt bidra till utvecklingen av framtidens mobilitet. Programmet för CASA SEAT är fokuserat på att främja idéer, debatter och möten som rör hållbarhet, design, teknik och affärsliv, bland många andra ämnen. Det nya centret, som ligger vid korsningen Pas

SEAT och Skellefteå Kraft inleder klimatsmart samarbete7.2.2020 13:30:43 CETPressmeddelande

SEAT kickar igång sin elbilsoffensiv med försäljningsstarten av Mii electric. SEAT Sverige inleder ett samarbete med Skellefteå Kraft. Mii electric kunder erbjuds tre års fri hemmaladdning med 100% förnybar el från Skellefteå Kraft. Södertälje, 7 februari 2020. Enligt Svenska Miljöinstitutet är elbilen klimatsmart. Väljer du att köra elbil sänker du koldioxidutsläppen med ca. 70%* jämfört med en fossildriven bil, förutsatt att du laddar elbilen med förnybar el. SEAT vill skapa en enkelhet för sina kunder att maximera effekten av ett klimatsmart bilval. Därför väljer märket att inleda ett samarbete med Skellefteå Kraft. Skellefteå Kraft erbjuder inte bara 100% förnybar el utan arbetar också med flera utvecklingsprojekt som syftar till att underlätta användandet av elbilar i Sverige. ”Vi arbetar båda med stora omställningar i våra respektive branscher och har gemensamma mål för att möta klimatförändringarna. Skellefteå Kraft är en självklar och trovärdig samarbetspartner för oss på SEAT”

SEAT lanserar helt nya Leon, med en investering på mer 1,1 miljarder euro28.1.2020 20:11:05 CETPressmeddelande

Helt nya Leon tar ett stort designkliv och bjuder på belysningsteknik på en helt ny nivå Bränsleeffektivitet har varit en av hörnstenarna vid utvecklingen av helt nya SEAT Leon – bilen erbjuder flera avancerade drivlinor: laddhybrid (eHybrid), mildhybrid (eTSI), naturgas (TGI), bensin (TSI), diesel (TDI) Nya Leon är den första helt uppkopplade bilen från SEAT, för ett smidigt digitalt liv också på resan Investeringarna har i första hand gjorts för att få fram mer bränslesnåla motorer och effektivisera produktionsanläggningarna Martorell, Spanien, 28 januari 2020 Vid SEATs anläggning i spanska Martorell, presenterade SEAT i dag helt nya SEAT Leon – en bil som vill liva upp kompaktsegmentet. Företaget har investerat över 1,1 miljarder euro på att ta fram bilar med mer bränslesnåla motorer, uppkoppling och assistanssystem på högsta nivå, enastående kraft och inspirerande design. SEAT Leon har alltid varit en grundpelare i märkets modellutbud och en referenspunkt i segmentet. Inte minst fr

Helt nya SEAT Leon stärker sin ställning i kompaktsegmentet.15.1.2020 08:00:00 CETPressmeddelande

SEAT:s bästsäljare visar upp en tuffare, elegantare och sportigare design Bakpartiet på SEAT Leon visar på styrka och förstärker bilens kraftfulla utstrålning Martorell, 15 jan. 2020 – Snart är helt nya SEAT Leon här. Designen på märkets senaste bil har utvecklats en hel del men bevarar den själ som är typisk för alla generationer av Leon. Designfilosofin ger uttryck för de värden som märket SEAT står för. Nästa generation av SEAT Leon sticker ut lite extra tack vare sina generösare mått, en mer beslutsam uppsyn, mjukare linjer och sitt ännu tydligare skulpterade bakparti. Den uttrycksfulla designen är baserad på den avancerade MQB Evo-plattformen som gett designteamet stor flexibilitet och anpassningsmöjligheter. Samtidigt har måtten utökats på helt nya LEON, både för 5-dörrarsversionen och Sportstourer, vilket förädlat proportionerna i den nya designgeneration. ”Helt nya SEAT Leon har designats av våra formgivare på ett djärvt och okomplicerat sätt och förverkligats med både styrka o

SEAT ökade försäljningen med 10,9% – 2019 bästa året i företagets historia10.1.2020 09:50:21 CETPressmeddelande

Den spanska biltillverkaren levererade totalt 574.100 bilar och slog därmed det förra rekordet från 2018 Stark tillväxt och nytt volymrekord på svenska marknaden (+ 30% i jämförelse med 2018) CUPRA:s försäljning steg med mer än 70% SEAT sålde fler än 11.000 EXS i fjol och kommer att lansera sin första e-Scooter senare i år Under 2020 lanseras den fjärde generationen av Leon och elektrifieringsoffensiven inleds Martorell, Spanien, 10 januari 2020. Ännu ett rekordår! Efter framgångarna 2018 följde SEAT upp med att åter sätta ett nytt historiskt försäljningsrekord 2019. Under fjolåret ökade företagets leveranser med 10,9% till totalt 574.100 bilar. Resultatet innebär att man slår det tidigare försäljningsrekordet från 2018 (517.600 bilar) och att SEAT för tredje året i rad kunde redovisa tvåsiffrig tillväxt. I december månad ökade SEAT sin försäljning med 23,4%, jämfört med samma månad 2018, till totalt 31.300 levererade bilar (2018: 25.300). Företagets lansering av SUV-modeller har spela

Officiellt uttalande7.1.2020 17:38:03 CETPressmeddelande

Martorell, 07 januari 2020. SEAT informerar att Luca de Meo på egen begäran, och i samråd med Volkswagen Group, lämnar sin position som VD för SEAT. Tillsvidare fortsätter Luca de Meo vara en del av gruppen. SEATs vice finansdirektör Carsten Isensee tillträder som VD för SEAT tills vidare samtidigt som han bibehåller sitt rådande ansvarsområde. Förändringarna i SEATs verkställande kommitté träder i kraft från och med idag 7 januari 2020.