Spendrups Bryggeri AB

Loka smaksätter det nya året med ananas och passionsfrukt

Dela
Med smak av små passionskärnor och det saftiga fruktköttet från passionsfrukten tillsammans med den söta smaken från ananasen, det är Lokas nya smak för 2023. Sött och syrligt på samma gång. Lagom med balanserad kolsyra och svenskt vatten. Loka Ananas och passionsfrukt finns i servicehandeln från vecka ett och i dagligvaruhandeln och restauranger från vecka tre.

70 procent av det kolsyrade vattnet i Sverige är smaksatt. Konsumenter vill gärna testa något nytt och frågar efter smaksatt vatten som är friskt och fräscht och som smakar gott så klart. Men minst lika viktigt är att det är bra balans på bubblorna och att vattnet kommer från Sverige, som Loka som kommer från Bergslagen. 2020 och 2022 utsågs Loka till Sveriges mest hållbara varumärke inom kategorin dryck i Sustainable Brand Index.

-          Loka Ananas och passionsfrukt är en exotisk kombination som balanserar sött med krispigt friskt. Passionsfrukten har en frisk och fyllig arom som påminner om hallon och apelsin. Tillsammans med den söta smaken av ananas kan det inte bli annat än en hit när du är på språng eller bara vill släcka törsten när du är hemma, säger Anna-Stina Hallberg, marknadsdirektör på Spendrups.

Smakerna på årets Loka Ananas och passionsfrukt härstammar båda från Sydamerika. Christoffer Columbus och hans besättning var de först européerna som fick smaka ananasen och förde den med sig till Europa. Passionsfrukt är egentligen ett bär som växter på en klätterväxt som kan bli upp till 15 meter hög. Växten får stora vita och blå färg och är en vanlig prydnadsväxt.

Loka Ananas och passionsfrukt lanseras vecka ett i servicehandeln på 50 cl PET och från vecka tre i dagligvaruhandeln och på restauranger på 50 cl PET, 150 cl PET och 12 x 33 PET multipack.  

Cirkapris i dagligvaruhandel för 50 cl PET är 11:00, 150 cl PET 11:00 och för 12x33 cl PET 44:60. Cirkapris i servicehandeln för 50 cl PET är 21:45. 

Om Loka
Loka, som är marknadsledare på smaksatt vatten, har sitt ursprung i hälsokällan med samma namn i Bergslagen. Hit har människor har vallfärdat i flera århundraden för att dricka av det mytomspunna vattnet. Innan vattnet tappas på flaska, kolsyras det lätt, salter tillsätts för att uppnå ett önskat mineralinnehåll och naturliga aromer tillsätts för att ge den goda smaken. Loka innehåller varken socker, sötningsmedel eller kalorier. 

Bilder

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

 

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye