Lottningen klar – Så spelas Svenska Cupen Dam 2021

Förra säsongens spel i Svenska Cupen Dam bjöd på ett dramatiskt avgörande när Villa Lidköping tog sin historiska första titel och nu står det klart hur cupen spelas hösten 2021.

Foto: Erik Jonsson

För tredje året i rad arrangeras Svenska Cupen Dam och efter att Västerås SK vunnit premiärupplagan 2019 tog Villa Lidköping sin historiska första titel i fjol efter stort förlängningsdrama mot de regerande mästarinnorna.

Nu står det klart hur höstens upplaga av cupen kommer att spelas.

Precis som tidigare år så lottas lagen in i två fyralagsgrupper där ettan och tvåan i respektive grupp tar sig vidare till finalspelet i ABB Arena, Västerås, i mitten av oktober.

Så spelas Svenska Cupen Dam 2021:

Grupp A

Grupp B

Villa Lidköping BK

Västerås SK

Skutskärs IF

AIK

Sandvikens AIK

Mölndal Bandy

KS Bandy

Skirö AIK

Enkelmöten i respektive grupp, 2x 45 min

Slutspel

Placerat lag 1–2 i respektive grupp spelar semifinal i Västerås.

Lördag 16 okt ABB Arena, Västerås

14.30 Semi 1 A1 – B2

17.00 Semi 2 B1 – A2

Söndag 17 okt, ABB Arena, Västerås

11.00 Placeringsmatch förlorare i semi 1 – semi 2

14.00 Final – vinnare i semi 1 – semi 2

Per Selin
Ligachef, Svensk Elitbandy

Foto: Erik Jonsson

Svenska Bandyförbundet har till uppgift att främja och administrera den organiserade bandyn i Sverige, och att företräda den internationellt.

Här är spelarna som är uttagna till damlandslagets läger i Skövde inför Dam-VM i januari 202226.11.2021 15:42:24 CET | Pressmeddelande

Förbundskapten Olle Wiberg och assisterande förbundskapten Hanna Dahlström har valt ut 20 spelare till kommande landslagsläger för damlandslaget i Skövde den 3 – 5 december. Lägret är den sista gemensamma samlingen inför Dam-VM i Stockholm den 9 – 16 januari 2022. Samlingen är den största landslagssamlingen någonsin då samtliga flick- och damtrupper samlas för landskamper och träningsmatcher i samband med invigningen av det nya taket över Arena Billingens isbana.

Förbundskaptener utsedda till ny historisk U21 Dam-landslagstrupp4.11.2021 11:41:44 CET | Pressmeddelande

Christer Andersson har utsetts till förbundskapten och Frida Rutqvist till assisterande förbundskapten för den helt nya, och därmed historiska, U21 Dam-truppen. Tidigare i höstas kunde Svenska Bandyförbundet berätta att ett nytt landslag har inrättats. Luckan mellan F17 och damlandslaget kompletteras nu med en U21 Dam-trupp och Andersson och Rutqvist har fått förtroendet att leda truppen.