Business Wire

L&T Infotech har valts som strategisk partner av det skandinaviska energiföretaget OKQ8 Scandinavia

21.3.2017 00:43 | Business Wire

Dela

Den globalt ledande leverantören av IT-tjänster och -lösningar, L&T Infotech eller LTI (NSE: LTI, BSE: 540005) tillkännagav idag att man undertecknat ett långvarigt strategiskt partnerskap med OKQ8 Scandinavia, ett av Skandinaviens största energiföretag. Som en del av avtalet kommer LTI att tillhandahålla tjänster för applikationsutveckling och -underhåll (Application Development & Maintenance Services, ADMS) samt hjälpa OKQ8 Scandinavia att utveckla sina IT-system och affärsprocesser.

Med kundupplevelsen som en kärna i sin vision har OKQ8 Scandinavia valt LTI som en strategisk partner för att stabilisera sin IT-verksamhet, skapa mer rörlighet för affärer, tillmötesgå regelkrav och förbättra kundnöjdheten. LTI valdes tack vare sin sakkunskap inom teknologi, erfarenhet inom återförsäljning, energi och bankdomänen, sin starka närvaro i Norden och sin samarbetsstrategi.

LTI kommer att dra nytta av Microsofts hela klusterkapacitet med bland annat Microsoft AX ERP, CRM, integrationsplattformen BizTalk samt plattformen Office 365 & Collaboration för att hjälpa OKQ8 Scandinavia att uppnå digitalt ledarskap.

Maja Robertsson, chef för IT och logistik på OKQ8 Scandinavia, sade: ”Det känns bra att ha hittat en strategisk IT-partner i L&T Infotech. Vårt partnerskap kommer att ge oss många fördelar och kommer att göra det möjligt för oss att förbättra vår verksamhet ytterligare.”

Sarbajit Deb, affärschef för LTI Norden, sade: ”Det här avtalet är ett utmärkt exempel på hur företag förenklar sin IT-arkitektur för att göra IT till en strategisk fördel. Vi är mycket glada över detta partnerskap eftersom det utnyttjar rätt blandning av vår sakkunskap inom teknologi, vår kunskap inom domäner och vår starka närvaro i Norden. Vårt åtagande att hjälpa OKQ8 Scandinavia att designa rikare erfarenheter åt sina kunder är starkt.”

Om OKQ8 Scandinavia :

OKQ8 Scandinavia, som heter OKQ8-AB i Sverige och Q8 A/S i Danmark, är en av Nordens största energidistributörer. Vår vision är att vara det naturliga valet för förare och energikunder. Vår affärsidé är att vara nära konsumenterna, ge våra medlemmar bra förmåner och göra livet enkelt för alla våra kunder. OKQ8 Scandinavia driver aktivt utvecklingen av mer klimat- och miljövänliga bränslen och produkter. I Sverige har OKQ8-AB nominerats som det mest hållbara oljeföretaget i märkesenkäten ”Sustainable Brands” under de senaste fem åren. Som en medlem av gemenskapsinitiativet UN Global Compact stöder OKQ8 Scandinavia aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbete, miljö och korruptionsbekämpning. Läs mer på www.okq8.se.

Om LTI :

Larsen & Toubro Infotech eller LTI är en global leverantör av IT-tjänster och -lösningar med närvaro i 28 länder. Vi löser komplexa affärsutmaningar i brytpunkten mellan det digitala och det fysiska med vår kompetens om den riktiga världen och kundfokus. Vi gör det möjligt för våra kunder att bygga innovativa affärsmodeller, förbättra den operativa effektiviteten och skapa fängslande kundupplevelser. Besök oss på www.Lntinfotech.com eller via e-post på info@Lntinfotech.com för mer information.

Följ LTI på webben :

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Contact information

L&T Infotech
Neelian Homem
PR- och medierelationer - Indien
+91-900-434-5540
neelian.homem@lntinfotech.com
eller
Karin Bakis
PR- och medierelationer - USA
+1-978-758-3546
karin.bakis@lntinfotech.com
eller
Katrina Dixon
PR- och medierelationer - Europa
+44-771-475-3308
Katrina.dixon@lntinfotech.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste nyheterna från Business Wire

Konsolidering och integration av upphovsrättsinnehavare är framtiden i den digitaliserande medieindustrin8.3.2017 16:19

Arthur D. Little (ADL) publicerar idag sin rapport “Consolidate, Diversify, or Perish” där bolaget har analyserat den globala utvecklingen av finansiella flöden inom medieindustrin. Rapporten visar på en fortsatt transformation av industrin från det analoga till det digitala. Den globala industrin uppskattas växa med 4 procent under de kommande fem åren, framförallt drivet av ökade digitala reklamintäkter och ökad digital mediekonsumtion slutkonsumenter. I de nordiska länderna spås längre tillväxt än på global basis med 2,4 procent tillväxt till 2020, men även har drivs tillväxten primärt av online och applikationer. Nordiska bolag har historiskt presterat sämre än sina europeiska och framförallt amerikanska konkurrenter, gällande tillväxt av både omsättning och vinst. Anledningar som lyfts fram är att amerikanska bolag har gjort mer omfattande investeringar inom TV/video och att flera

Dinadack.com rekommenderar: Var ute i god tid! Möt den kommande sommarens efterfrågan på ett smart sätt.7.3.2017 14:40

Dinadack.com är webbutiken för företagskunder och drivs av Europas största däckhandel online, Delticom. Dinadack.com rekommenderar däckförsäljare och bilföretag att i god tid rusta sig inför sommaren och fylla på med sommar- och åretruntdäck. “Däckförsäljare och verkstäder måste ha koll på aktuella trender på marknaden och tidigt fylla på sina lager”, menar Andreas Faulstich, chef för B2B på Dinadack.com. Det är framför allt på SUV- och offroaddäck som Faulstich märker en ökad efterfrågan. Detta bekräftas också av aktuella siffror om bilbranschen från marknadsanalysföretaget JATO Dynamics: Enligt företaget fortsätter SUV-segmentet att hela tiden öka över hela Europa. Under 2016 steg antalet registreringar för SUV med 21,4 procent till 3,9 miljoner fordon. Var fjärde nyregistrerad bil i Europa är alltså en SUV. “För målgruppen prismedvetna SUV-förare, som inte kompromi

Genom lanseringen av den makrocykliska agenten ClariscanTM utökar GE Healthcare sin europeiska produktportfölj inom MRT-kontrastmedel1.3.2017 13:38

Vid 2017 års European Congress of Radiology (ECR) tillkännagav GE Healthcare idag lanseringen av Clariscan™ (gadoterinsyra) och utökar på så sätt sitt utbud av kontrastmedel för magnetresonanstomografi (MRT) för patienter och radiologer. Clariscan är ett gadoliniumbaserat kontrastmedel (GBCA) som har utformats för effektiv visualisering av abnormiteter i hjärnan, ryggraden och tillhörande vävnader och kommer att tillhandahållas tillsammans med GE Healthcares omfattande supporttjänster och lösningar för vårdpersonal världen över. Emmanuel Ligner, General Manager för Core Imaging vid GE Healthcare Life Sciences, säger: ”Gadoliniumbaserade agenter anses vara det bästa alternativet för MRT då de ger en bättre kontrast mellan normal och patologisk vävnad och därmed gör att abnormiteter kan upptäckas snabbare. Det är viktigt att radiologer kan välja kontrastmedel utifrån patienternas

Key Account Management B2B får ny chef23.2.2017 15:08

Europas största däckhandel online stärker sin position mot företagskunder: Sedan januari 2017 är det Nathalie Kronenberg som är chef för Key Account Management B2B. Börsnoterade Delticom har sitt säte i Hannover och det är därifrån 38-åriga Nathalie Kronenberg kommer att leda och vidareutveckla handeln med nyckelkunder. Förutom uppgiften att bygga ut Europa-handeln får Kronenberg i uppgift att utvidga Europa-handeln och också ansvara för en produktövergripande expansion mot Amerika och Stilla havsregionen. Att förbättra digitaliseringen när det gäller storvolymer kommer också att ligga på hennes bord. Delticom driver redan webbutiker för distributörer i många europeiska länder och dessutom till exempel Dinadack.com i Sverige. Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170223006050/sv/ Nathalie

Siteimprove ger högre noggrannhet vid IP-geografisk lokalisering tack vare Digital Elements geografiska lokaliseringsteknik21.2.2017 08:01

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-baserad geografisk lokalisering, meddelade idag att Siteimprove, ett branschledande företag inom lösningar för webbplatsansvar och webbplatsoptimering, har infört NetAcuity Edge™ – ett system för hyperlokal IP-geografisk lokalisering med syftet att förstärka företagets kapacitet för analyser och målgruppssegmentering. Siteimprove erbjuder SaaS (Software as a Service) för att hjälpa över 5 000 kunder världen över att skapa en bättre upplevelse för webbplatsbesökarna. Systemet innefattar verktyg som underlättar webbplatshantering, underhåll och optimering på ett mer ekonomiskt fördelaktigt sätt. Företagets produkter eliminerar manuellt arbete med lokalisering av webbplatsfel och hjälper team att skapa en kraftfull innehållsstrategi genom insiktsfull analysdata. Siteimprove använder Digital Elements extrem

MyHeritage lanserar Photo Discoveries™15.2.2017 13:22

MyHeritage, det ledande internationella företaget för släkthistoria och DNA, tillkännagav idag lanseringen av Photo Discoveries, en innovativ funktion som omskapar stamträd genom att automatiskt lägga till matchande historiska foton. Photo Discovery förser användare med en uppsättning fotografier av deras förfäder och släktingar, vilka de kanske aldrig har sett förut, och som hämtas från stamträd som anda bidragit med. Användare kan lägga till matchande profiler i sina stamträd med ett enda klick. Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170215005615/sv/ (Photo: Business Wire) Utöver MyHeritages mycket exakta Smart Matching™-teknik, som lokaliserar matchande profiler i andra släktträd och Instant Discoveries™, som möjliggör för användare att lägga till hela grenar till sina s

I vårt nyhetsrum kan du läsa de senaste nyheterna, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.Besök vårt nyhetsrum