L&T Infotech har valts som strategisk partner av det skandinaviska energiföretaget OKQ8 Scandinavia

21.3.2017 00:43 | Business Wire

Den globalt ledande leverantören av IT-tjänster och -lösningar, L&T Infotech eller LTI (NSE: LTI, BSE: 540005) tillkännagav idag att man undertecknat ett långvarigt strategiskt partnerskap med OKQ8 Scandinavia, ett av Skandinaviens största energiföretag. Som en del av avtalet kommer LTI att tillhandahålla tjänster för applikationsutveckling och -underhåll (Application Development & Maintenance Services, ADMS) samt hjälpa OKQ8 Scandinavia att utveckla sina IT-system och affärsprocesser.

Med kundupplevelsen som en kärna i sin vision har OKQ8 Scandinavia valt LTI som en strategisk partner för att stabilisera sin IT-verksamhet, skapa mer rörlighet för affärer, tillmötesgå regelkrav och förbättra kundnöjdheten. LTI valdes tack vare sin sakkunskap inom teknologi, erfarenhet inom återförsäljning, energi och bankdomänen, sin starka närvaro i Norden och sin samarbetsstrategi.

LTI kommer att dra nytta av Microsofts hela klusterkapacitet med bland annat Microsoft AX ERP, CRM, integrationsplattformen BizTalk samt plattformen Office 365 & Collaboration för att hjälpa OKQ8 Scandinavia att uppnå digitalt ledarskap.

Maja Robertsson, chef för IT och logistik på OKQ8 Scandinavia, sade: ”Det känns bra att ha hittat en strategisk IT-partner i L&T Infotech. Vårt partnerskap kommer att ge oss många fördelar och kommer att göra det möjligt för oss att förbättra vår verksamhet ytterligare.”

Sarbajit Deb, affärschef för LTI Norden, sade: ”Det här avtalet är ett utmärkt exempel på hur företag förenklar sin IT-arkitektur för att göra IT till en strategisk fördel. Vi är mycket glada över detta partnerskap eftersom det utnyttjar rätt blandning av vår sakkunskap inom teknologi, vår kunskap inom domäner och vår starka närvaro i Norden. Vårt åtagande att hjälpa OKQ8 Scandinavia att designa rikare erfarenheter åt sina kunder är starkt.”

Om OKQ8 Scandinavia :

OKQ8 Scandinavia, som heter OKQ8-AB i Sverige och Q8 A/S i Danmark, är en av Nordens största energidistributörer. Vår vision är att vara det naturliga valet för förare och energikunder. Vår affärsidé är att vara nära konsumenterna, ge våra medlemmar bra förmåner och göra livet enkelt för alla våra kunder. OKQ8 Scandinavia driver aktivt utvecklingen av mer klimat- och miljövänliga bränslen och produkter. I Sverige har OKQ8-AB nominerats som det mest hållbara oljeföretaget i märkesenkäten ”Sustainable Brands” under de senaste fem åren. Som en medlem av gemenskapsinitiativet UN Global Compact stöder OKQ8 Scandinavia aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbete, miljö och korruptionsbekämpning. Läs mer på www.okq8.se.

Om LTI :

Larsen & Toubro Infotech eller LTI är en global leverantör av IT-tjänster och -lösningar med närvaro i 28 länder. Vi löser komplexa affärsutmaningar i brytpunkten mellan det digitala och det fysiska med vår kompetens om den riktiga världen och kundfokus. Vi gör det möjligt för våra kunder att bygga innovativa affärsmodeller, förbättra den operativa effektiviteten och skapa fängslande kundupplevelser. Besök oss på www.Lntinfotech.com eller via e-post på info@Lntinfotech.com för mer information.

Följ LTI på webben :

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

L&T Infotech
Neelian Homem
PR- och medierelationer - Indien
+91-900-434-5540
neelian.homem@lntinfotech.com
Karin Bakis
PR- och medierelationer - USA
+1-978-758-3546
karin.bakis@lntinfotech.com
Katrina Dixon
PR- och medierelationer - Europa
+44-771-475-3308
Katrina.dixon@lntinfotech.com

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste nyheterna från Business Wire

Med Dackonline.se och Continental på Land Rover Experience-resa till Island20.4.2017 16:04

Kunder hos Dackonline.se och Continental kan se fram emot en mycket speciell tävling: Mellan den 1 och den 30 april 2017 lottar Europas största däckhandel på nätet tillsammans med premiumdäcktillverkaren ut 16 platser till Land Rover Experience-resan till Island. Den 30/8 till den 4/9 2017 gäller sen: bort från vardagen och ut på Islandsäventyret. Den sex dagar långa Experience-resan går genom bergigt högland, floder och lavafält – den ultimata offroad-utmaningen för både människa och bil. Hänförande vilda landskap och naturskådespel, från vulkaniska sjöar via gejsrar och vattenfall till gigantiska glaciärer, väntar på att upptäckas. Resa tur och retur, hotellövernattningar och transport är redan inkluderat för alla deltagare. Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170420006135/sv/ Den sex

Ny rapport: telekomoperatörer kan öka Enterprise Value med 40 procent genom digitaliseringens möjligheter5.4.2017 06:00

I en ny rapport om telekombranschen granskar Arthur D. Little (ADL) de strategiska vägval som telekomoperatörer ställs inför som följd av digitaliseringen. Baserat på intervjuer med fler än 100 ledande befattningshavare över hela världen beskriver rapporten ”Major strategic choices ahead of Telcos: Reconfiguring for value” varför telekombranschen kommer att bli mer diversifierad de kommande fem åren. ADL förutser en marginell tillväxt på 1,2 procent för telekombranschen i åtta av Europas större länder. Samtidigt förväntas ”B2B2x”-marknaden, driften av kunders digitala lösningar, skapa nya tillväxtmöjligheter. B2B2x -marknaden uppskattas utgöra åtta procent av den globala ICT-marknaden år 2020, motsvarande 276 miljarder dollar. Telekomoperatörer har möjlighet att ta marknadsandelar i detta segment från traditionella IT-bolag som inte har samma nivåer av effektivitet och kompetens i drif

Arthur D. Little förutspår hur framtidens mobilitetslösningar kommer att påverka tillverkande bolag inom fordonsindustrin (OEM).29.3.2017 11:14

Arthur D. Little (ADL) släpper idag sin nya studie “The Future of Automotive Mobility”. Studien är baserad på en global undersökning med 6 500 deltagande kunder, industriaktörer och lagstiftare, och undersöker hur tre megatrender – elektrisk mobilitet, bildelning och autonoma fordon – väntas påverka fordonsindustrins globala ekosystem och framtida försäljning för OEM. Rapporten observerar att framtidens mobilitetslösningar inte kommer att styras primärt av slutkundernas preferenser, utan i allt större utsträckning av lagstiftning, som följd av att städer försöker motverka de utmaningar som ökad stadstrafik medför, såsom trängsel och dålig luftkvalitet. Elektrisk mobilitet, bildelning och autonoma fordonslösningar kommer att spela viktiga roller i hanteringen av dessa utmaningar – samtidigt som effekten på produktionsvolymen för traditionella OEM inte nödvändigtvis behöver bli så allvar

Beko: Fritid hotas av kraven från det moderna samhället28.3.2017 15:10

I takt med att vardagen blir alltmer intensiv minskar fritiden och den viktiga ledigheten hotas. Nästan en av tre (30 %) vuxna har mindre än 10 timmar fritid per vecka, medan 36 % har mindre än två timmar. Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170328006075/sv/ The World Play Shortage Report, presented by Beko. (Photo: Business Wire) World Play Shortage-rapporten, en undersökning med 10 100 personer i 22 länder av det ledande märket för hushållsapparater, Beko, kartlägger trender inom fritiden. Barnens lektid påverkas av föräldrarnas intensiva liv: 40 % av föräldrarna avslöjar att de inte har gått till parken med sitt barn för att leka under det senaste året. Barn har tre timmar mindre fritid (21 timmar) i veckan jämfört med föräldragenerationen (24 timmar).

Konsolidering och integration av upphovsrättsinnehavare är framtiden i den digitaliserande medieindustrin8.3.2017 16:19

Arthur D. Little (ADL) publicerar idag sin rapport “Consolidate, Diversify, or Perish” där bolaget har analyserat den globala utvecklingen av finansiella flöden inom medieindustrin. Rapporten visar på en fortsatt transformation av industrin från det analoga till det digitala. Den globala industrin uppskattas växa med 4 procent under de kommande fem åren, framförallt drivet av ökade digitala reklamintäkter och ökad digital mediekonsumtion slutkonsumenter. I de nordiska länderna spås längre tillväxt än på global basis med 2,4 procent tillväxt till 2020, men även har drivs tillväxten primärt av online och applikationer. Nordiska bolag har historiskt presterat sämre än sina europeiska och framförallt amerikanska konkurrenter, gällande tillväxt av både omsättning och vinst. Anledningar som lyfts fram är att amerikanska bolag har gjort mer omfattande investeringar inom TV/video och att flera

Dinadack.com rekommenderar: Var ute i god tid! Möt den kommande sommarens efterfrågan på ett smart sätt.7.3.2017 14:40

Dinadack.com är webbutiken för företagskunder och drivs av Europas största däckhandel online, Delticom. Dinadack.com rekommenderar däckförsäljare och bilföretag att i god tid rusta sig inför sommaren och fylla på med sommar- och åretruntdäck. “Däckförsäljare och verkstäder måste ha koll på aktuella trender på marknaden och tidigt fylla på sina lager”, menar Andreas Faulstich, chef för B2B på Dinadack.com. Det är framför allt på SUV- och offroaddäck som Faulstich märker en ökad efterfrågan. Detta bekräftas också av aktuella siffror om bilbranschen från marknadsanalysföretaget JATO Dynamics: Enligt företaget fortsätter SUV-segmentet att hela tiden öka över hela Europa. Under 2016 steg antalet registreringar för SUV med 21,4 procent till 3,9 miljoner fordon. Var fjärde nyregistrerad bil i Europa är alltså en SUV. “För målgruppen prismedvetna SUV-förare, som inte kompromi