Business Wire

L&T Infotech har valts som strategisk partner av det skandinaviska energiföretaget OKQ8 Scandinavia

21.3.2017 00:43 | Business Wire

Dela

Den globalt ledande leverantören av IT-tjänster och -lösningar, L&T Infotech eller LTI (NSE: LTI, BSE: 540005) tillkännagav idag att man undertecknat ett långvarigt strategiskt partnerskap med OKQ8 Scandinavia, ett av Skandinaviens största energiföretag. Som en del av avtalet kommer LTI att tillhandahålla tjänster för applikationsutveckling och -underhåll (Application Development & Maintenance Services, ADMS) samt hjälpa OKQ8 Scandinavia att utveckla sina IT-system och affärsprocesser.

Med kundupplevelsen som en kärna i sin vision har OKQ8 Scandinavia valt LTI som en strategisk partner för att stabilisera sin IT-verksamhet, skapa mer rörlighet för affärer, tillmötesgå regelkrav och förbättra kundnöjdheten. LTI valdes tack vare sin sakkunskap inom teknologi, erfarenhet inom återförsäljning, energi och bankdomänen, sin starka närvaro i Norden och sin samarbetsstrategi.

LTI kommer att dra nytta av Microsofts hela klusterkapacitet med bland annat Microsoft AX ERP, CRM, integrationsplattformen BizTalk samt plattformen Office 365 & Collaboration för att hjälpa OKQ8 Scandinavia att uppnå digitalt ledarskap.

Maja Robertsson, chef för IT och logistik på OKQ8 Scandinavia, sade: ”Det känns bra att ha hittat en strategisk IT-partner i L&T Infotech. Vårt partnerskap kommer att ge oss många fördelar och kommer att göra det möjligt för oss att förbättra vår verksamhet ytterligare.”

Sarbajit Deb, affärschef för LTI Norden, sade: ”Det här avtalet är ett utmärkt exempel på hur företag förenklar sin IT-arkitektur för att göra IT till en strategisk fördel. Vi är mycket glada över detta partnerskap eftersom det utnyttjar rätt blandning av vår sakkunskap inom teknologi, vår kunskap inom domäner och vår starka närvaro i Norden. Vårt åtagande att hjälpa OKQ8 Scandinavia att designa rikare erfarenheter åt sina kunder är starkt.”

Om OKQ8 Scandinavia :

OKQ8 Scandinavia, som heter OKQ8-AB i Sverige och Q8 A/S i Danmark, är en av Nordens största energidistributörer. Vår vision är att vara det naturliga valet för förare och energikunder. Vår affärsidé är att vara nära konsumenterna, ge våra medlemmar bra förmåner och göra livet enkelt för alla våra kunder. OKQ8 Scandinavia driver aktivt utvecklingen av mer klimat- och miljövänliga bränslen och produkter. I Sverige har OKQ8-AB nominerats som det mest hållbara oljeföretaget i märkesenkäten ”Sustainable Brands” under de senaste fem åren. Som en medlem av gemenskapsinitiativet UN Global Compact stöder OKQ8 Scandinavia aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbete, miljö och korruptionsbekämpning. Läs mer på www.okq8.se.

Om LTI :

Larsen & Toubro Infotech eller LTI är en global leverantör av IT-tjänster och -lösningar med närvaro i 28 länder. Vi löser komplexa affärsutmaningar i brytpunkten mellan det digitala och det fysiska med vår kompetens om den riktiga världen och kundfokus. Vi gör det möjligt för våra kunder att bygga innovativa affärsmodeller, förbättra den operativa effektiviteten och skapa fängslande kundupplevelser. Besök oss på www.Lntinfotech.com eller via e-post på info@Lntinfotech.com för mer information.

Följ LTI på webben :

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Contact information

L&T Infotech
Neelian Homem
PR- och medierelationer - Indien
+91-900-434-5540
neelian.homem@lntinfotech.com
eller
Karin Bakis
PR- och medierelationer - USA
+1-978-758-3546
karin.bakis@lntinfotech.com
eller
Katrina Dixon
PR- och medierelationer - Europa
+44-771-475-3308
Katrina.dixon@lntinfotech.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste nyheterna från Business Wire

International Women’s Forum samlar globala ledare i Stockholm för 2017 års World Cornerstone Conference10.5.2017 17:09

Den 17 maj hålls den 15:e årliga International Women’s Forum (IWF) World Cornerstone Conference i Stockholm som samlar över 700 kvinnliga ledare från 40 länder över hela världen för att diskutera världens mest akuta utmaningar. Årets tema, ”A More Sustainable World: Movements & Markets” (En mer hållbar värld: Rörelser och marknader), tittar på hållbarhet ur bredare synvinklar: miljömässiga, sociala och politiska samt effekterna av populism och nationalism, migration och cybersäkerhet. Konferensen är en unik samling av morgondagens globala ledare och påverkare, för att dela kunskap och diskutera dessa problem – och deras lösningar – ur ett globalt kvinnligt perspektiv. “This year’s cutting-edge Cornerstone Conference is remarkable in its relevance and depth of engagement on difficult and timely topics,” said IWF President & Merrill Lynch Managing Director, Teresa Wein

Codeta fullföljer en andra finansieringsrunda på €2.3m10.5.2017 06:16

Codeta.com, pionjär inom Live Casino-segmentet, har avslutat sin andra stora finansieringrunda, som ökar kassareserverna med 2,3 miljoner euro. Detta samtidigt som aktören fortsätter att utöka sin spelportfölj och iscensätter nya marknadsföringskampanjer. Finansieringsrundan har väckt stort intresse hos framträdande investerare från hela världen. Av det införskaffade kapitalet, så har Trention AB, som är listat på Nasdaq Stockholm, investerat €1m av dessa. Codeta kommer att använda den utökade kassan för att investera i nya produkter och ny teknik för att ta användarupplevelserna till en ny nivå, samt för att inleda nya, spännande marknadsföringskampanjer och utöka sitt team med nya anställda. Edward Ihre, VD för Codeta: ”Vi är mycket glada över att ha avslutat vår andra stora finansieringsrunda på under ett år. Det visar att investerarnas tro på onlinec

L&T Infotech går ut med ny varumärkesidentitet som LTI5.5.2017 13:13

Larsen & Toubro Infotech Ltd. (NSE: LTI, BSE: 540005), ett globalt konsultföretag inom teknik och digitala lösningar, lanserade idag sin nya varumärkesidentitet som LTI. LTI lanserar sig med sloganen ”Let’s Solve” och söker utgöra en partner till kunder för att hjälpa dem att konkurrera bättre i en värld där det digitala och fysiska konvergerar. Varumärkets grundläggande idé – ”Att skapa pionjärlösningar i en konvergerande värld” – driver hela företaget när det kommer till att designa, innovera och investera i lösningar som hjälper kunder att accelerera den digitala omvandlingen. Den nya varumärkesidentiteten som LTI är ett uttryck för den snabba utveckling som skett i hela företaget de senaste kvartalen. Företaget lanserade Mosaic-plattformen med komponerade lösningar för digitala data, analyser, IoT, automation och molnet. Det listades i juli 2016 för att ha höjt intressentvärdet

Med Dackonline.se och Continental på Land Rover Experience-resa till Island20.4.2017 16:04

Kunder hos Dackonline.se och Continental kan se fram emot en mycket speciell tävling: Mellan den 1 och den 30 april 2017 lottar Europas största däckhandel på nätet tillsammans med premiumdäcktillverkaren ut 16 platser till Land Rover Experience-resan till Island. Den 30/8 till den 4/9 2017 gäller sen: bort från vardagen och ut på Islandsäventyret. Den sex dagar långa Experience-resan går genom bergigt högland, floder och lavafält – den ultimata offroad-utmaningen för både människa och bil. Hänförande vilda landskap och naturskådespel, från vulkaniska sjöar via gejsrar och vattenfall till gigantiska glaciärer, väntar på att upptäckas. Resa tur och retur, hotellövernattningar och transport är redan inkluderat för alla deltagare. Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170420006135/sv/ Den sex

Ny rapport: telekomoperatörer kan öka Enterprise Value med 40 procent genom digitaliseringens möjligheter5.4.2017 06:00

I en ny rapport om telekombranschen granskar Arthur D. Little (ADL) de strategiska vägval som telekomoperatörer ställs inför som följd av digitaliseringen. Baserat på intervjuer med fler än 100 ledande befattningshavare över hela världen beskriver rapporten ”Major strategic choices ahead of Telcos: Reconfiguring for value” varför telekombranschen kommer att bli mer diversifierad de kommande fem åren. ADL förutser en marginell tillväxt på 1,2 procent för telekombranschen i åtta av Europas större länder. Samtidigt förväntas ”B2B2x”-marknaden, driften av kunders digitala lösningar, skapa nya tillväxtmöjligheter. B2B2x -marknaden uppskattas utgöra åtta procent av den globala ICT-marknaden år 2020, motsvarande 276 miljarder dollar. Telekomoperatörer har möjlighet att ta marknadsandelar i detta segment från traditionella IT-bolag som inte har samma nivåer av effektivitet och kompetens i drif

Arthur D. Little förutspår hur framtidens mobilitetslösningar kommer att påverka tillverkande bolag inom fordonsindustrin (OEM).29.3.2017 11:14

Arthur D. Little (ADL) släpper idag sin nya studie “The Future of Automotive Mobility”. Studien är baserad på en global undersökning med 6 500 deltagande kunder, industriaktörer och lagstiftare, och undersöker hur tre megatrender – elektrisk mobilitet, bildelning och autonoma fordon – väntas påverka fordonsindustrins globala ekosystem och framtida försäljning för OEM. Rapporten observerar att framtidens mobilitetslösningar inte kommer att styras primärt av slutkundernas preferenser, utan i allt större utsträckning av lagstiftning, som följd av att städer försöker motverka de utmaningar som ökad stadstrafik medför, såsom trängsel och dålig luftkvalitet. Elektrisk mobilitet, bildelning och autonoma fordonslösningar kommer att spela viktiga roller i hanteringen av dessa utmaningar – samtidigt som effekten på produktionsvolymen för traditionella OEM inte nödvändigtvis behöver bli så allvar

I vårt nyhetsrum kan du läsa de senaste nyheterna, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.Besök vårt nyhetsrum